Tullekoppen Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har nå en stund holdt på med en fyr, han er 6 år eldre og vi har det ganske fint når vi er i lag. Han har tatt meg med hjem til foreldrene, søsken og venner, han har blitt med hjem til mine foreldre og venner. Han oppfører seg som om vi er i et forhold, men når jeg spør sier han han ikke tar lett på forhold og vill ikke hoppe inn i noe, og at han ikke hvet. Vi har også planlagt en utenlands tur i lag og han har nermest invitert meg til å sove der hver eneste natt. Han sier han ikke holder på med andre, men jeg blir så usikker når han sier han ikke vill hoppe inn i noe, er det noen som har vært i samme situasjon eller har noen tips ?
Aurora_Versailles Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Er i samme situasjon. Så lenge vi er eksklusive, stoler på hverandre og har det kjekt når vi er med hverandre - ser jeg ikke noe poeng i å presse fyren om å "definere" så mye mer. For fakta er jo at vi i praksis er kjærester, det er bare offentlig/på papiret at vi ikke er det.. Men den dagen jeg begynner å tvile på at jeg er den eneste eller hans intensjoner, er den dagen jeg bryter. 2
Tullekoppen Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2014 (endret) ja er det jeg og tenker at jeg vill ikke presse han, men jeg vet også han er på tinder enda. Men jeg er helt sikker på at han kun er med meg, så jeg er ikke så redd for akkurat det, ble bare litt usikker Endret 17. juli 2014 av Tullekoppen
stortsettglad Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har vært i samme situasjon, og syntes det var helt greit, siden jeg hadde samme tanker. Vi hadde jo et slags forhold, og vi var eksklusive, men vi var enig om å ta ting som det kommer og bli bedre kjent før vi definerte veldig mye. Vi har avstandsforhold, så det er jo ikke barebare å hoppe i noe mer seriøst og langvarig sammen når det innebærer at en av oss må bryte opp med alt annet i livet for at vi skal kunne leve sammen. Etter et halvt år begynte vi så smått å snakke litt mer seriøst om en framtid sammen, og nå etter et år er vi veldig sikre på at vi ønsker framtiden sammen, men vi planlegger ikke flytting før til våren igjen. Salg av hus og bytte av jobb er ikke noe vi vil ta lett på. Drømmejobben skal byttes med en ny drømmejobb, ikke en halvdårlig kopi bare for at vi skal være mer sammen. Og bolig skal fikses litt på så man sitter igjen med mest mulig etter salg. Poenget mitt er at det føles veldig godt og trygt når avgjørelsen om at nettopp vi skal være sammen er såpass veloverveid. Vi har ikke bare latt oss rive med av forelskelsesrus og kåthet, men tatt vurderinger på om vi kan være bra sammen også etter at forelskelsen har dabbet mer av. Jeg tror dette gjør oss godt rustet til å kunne leve et langt og godt liv sammen. Så lenge du føler deg trygg på at du er hans eneste, og du kjenner at forholdet utvikler seg i riktig retning, ville jeg ikke bekymret meg for hvordan forholdet defineres. Definering av forholdet er ikke det som avgjør om det blir dere på sikt eller ikke, men om du presser på det er sjansen større for at dere ender opp hver for dere.
Tullekoppen Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2014 tusen takk for svar og skal ha det i bakhodet ! Jeg har vært i samme situasjon, og syntes det var helt greit, siden jeg hadde samme tanker. Vi hadde jo et slags forhold, og vi var eksklusive, men vi var enig om å ta ting som det kommer og bli bedre kjent før vi definerte veldig mye. Vi har avstandsforhold, så det er jo ikke barebare å hoppe i noe mer seriøst og langvarig sammen når det innebærer at en av oss må bryte opp med alt annet i livet for at vi skal kunne leve sammen. Etter et halvt år begynte vi så smått å snakke litt mer seriøst om en framtid sammen, og nå etter et år er vi veldig sikre på at vi ønsker framtiden sammen, men vi planlegger ikke flytting før til våren igjen. Salg av hus og bytte av jobb er ikke noe vi vil ta lett på. Drømmejobben skal byttes med en ny drømmejobb, ikke en halvdårlig kopi bare for at vi skal være mer sammen. Og bolig skal fikses litt på så man sitter igjen med mest mulig etter salg. Poenget mitt er at det føles veldig godt og trygt når avgjørelsen om at nettopp vi skal være sammen er såpass veloverveid. Vi har ikke bare latt oss rive med av forelskelsesrus og kåthet, men tatt vurderinger på om vi kan være bra sammen også etter at forelskelsen har dabbet mer av. Jeg tror dette gjør oss godt rustet til å kunne leve et langt og godt liv sammen. Så lenge du føler deg trygg på at du er hans eneste, og du kjenner at forholdet utvikler seg i riktig retning, ville jeg ikke bekymret meg for hvordan forholdet defineres. Definering av forholdet er ikke det som avgjør om det blir dere på sikt eller ikke, men om du presser på det er sjansen større for at dere ender opp hver for dere. TUsen takk for svar og skal ha det i bakhodet ! satser på å ta det rolig å bare se hva som sjer videre !
Gjest Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Kanskje du burde holde litt tilbake på deg selv? Ikke overnatt hver gang han inviterer deg. Hva med å si: Jeg syned det er litt teit at jeg skal bortimot bo hos deg om du ikke en gang er villig til å definere oss i et forhold! Jeg hater selv å spille spill, men det er mulig han ikke setter deg så høyt, for du er for lett tilgjengelig for han. Derfor kan det dessverre være nødvendig. Planlegg ting uten han. Gå ut med venninner. Ikke basser deg på det som passer for han. Vær litt mer opptatt. Sånn det er nå virker det som om han vil ha alle godenen fra å være i et forhold, men ingen av forpliktelsene.
Aurora_Versailles Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 ja er det jeg og tenker at jeg vill ikke presse han, men jeg vet også han er på tinder enda. Men jeg er helt sikker på at han kun er med meg, så jeg er ikke så redd for akkurat det, ble bare litt usikker Jeg hadde tinder en stund, men en dag så sletta jeg det. Er ikke sikkert han bruker tinder aktivt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå