Gå til innhold

Folk som b-r-e-m-s-e-r foran fotobokser

Anbefalte innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er så forbanna irriterende at folk må kjøre i f.eks 60 i 70-sone så snart det dukker opp en fotoboks :evil: Kan ikke folk fatte at det faktisk er et "slingringsmonn". Dvs. at dersom man kjører i 73 km/t får man faktisk ikke bot...AAARGH!

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Eg kjører aldri over fartsgrensa og trenger aldri å breeeemse når det kjem fotobox. Eg skjønner godt at folk gjer det eg! Vil jo ikkje miste 2000 kr fordi ein som deg ikkje toler at ein bremsar :tunge1:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg snakker om folk som faktisk kjører langt under fartsgrensen, bare fordi det kommer en fotoboks.

Skrevet
Eg kjører aldri over fartsgrensa og trenger aldri å breeeemse når det kjem fotobox. Eg skjønner godt at folk gjer det eg! Vil jo ikkje miste 2000 kr fordi ein som deg ikkje toler at ein bremsar :tunge1:

Her var det jo snakk om dem som faktisk bremser ned til en kilometerfart som er mye lavere enn fartsgrensen. Opplever det stadig selv og ja, det er irriterende :evil:

Skrevet

Eller hva om folk faktisk holder seg til fartsgrensen? :roll: Altså, 73 er ikke noe problem, men jeg mener nå at de fleste ligger mye høyere før de bremser.

Skrevet
Eller hva om folk faktisk holder seg til fartsgrensen? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> Altså' date=' 73 er ikke noe problem, men jeg mener nå at de fleste ligger mye høyere før de bremser.

haha! Holde seg til fartsgrensen! Det sku tatt seg ut..

Skrevet

Jeg har også alltid irritert meg over det. Kjører mye i bla Vestfold og da kan du tenke deg hvor mye rykk og napp kjøring det blir.

Helt til... jeg en dag fikk en rød flash i trynet. Plutselig oppviste jeg i lang tid, full forståelse for de som bremser ned, For det gjorde jeg selv.

"var det 70 eller 80 her? hmm.. legger meg i 65 sånn for sikkerhets skyld". Den følelsen varte i flere uker, skal jeg si deg.

Nå gjør jeg det ikke lenger, irriterer meg like mye som før over andre som gjøre det - men jeg har faktisk forståelse for det.

Gjest Virvar
Skrevet

Jeg bremser heller ned enn å få bot!

Men selvsagt alt med måte.

Skrevet

Nå skal det komme nye fotobokser, som måler gjennomsnittshastighet mellom 2 bokser. Har du brukt mindre enn det fartsgrensen skulle tilsi, så vil den reagere. Da blir det mindre rykk-og-nappkjøring, og skumle bremseepisoder, men det kommer til å bli KJEDELIG. ;)

Hater foresten også vill oppbremsing. Hvis jeg kjører på en strekning som jeg kjenner godt, og vet hvor boksene er, så er det mye greiere å slakke av litt etter litt de siste 300 meterne, enn å bråbremse 10 meter før. På ukjente veier med fotobokser går det litt saktere enn på kjente veier.

Catzy

Gjest Virvar
Skrevet

Hvordan VIRKER egentlig disse boksene? Når reagerer de - og hvor langt fra måler de? Og vil man se det selv om man blir tatt eller blir det bare regning i posten?

Synes de er skumle jeg .....huff, støkker når de dukker opp, og da er det bare å bremse og håpe på det beste ...

Ikke sånn å forstå at jeg kjører så fort altså - men det er lett at man ligger litt over, iallefall om køen går fort .

Tas foresten alle bilene i en kø om alle ligger over grensen?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er alltid et ganske godt slingringsmonn når det gjelder fartsgrensa. På de fleste km-målerne (ivhertfall på forholdsvis nye biler) viser høyere hastighet enn du kjører. Jeg har kjørt forbi fotbokser i godt over 90 i 80-sone uten å bli tatt.

Til det andre spørsmålet. Dersom du blir tatt, kommer det opp en blitz så kraftig, at man nesten blir religiøs. (Det føles som man har sett lyset).

Skrevet

Tro meg, du merker det blitzlyset! Jeg holdt på å kjøre av veien jeg, bokstavelig talt - de er faktisk trafikkfarlige i mine øyne.

Men jeg fikk aldri noen bot. *puh*

Men nå er faktisk ikke slingringsgmonnet så veldig stort lenger... under 5 km faktisk. Og ja, jeg har også kjørt fort forbi en fotoboks uten å bli tatt - men det betyr bare at de ikke er i drift akkurat da.

Skrevet

Hvor lenge siden er det du ble "fotografert" da, Tusenfryd? Jeg kjenner andre som har blitt fanget opp av fotoboksen, og de forteller at det tok laaaaang tid (måneder) før de fikk boten...

Skrevet

Ikke kødd meg med, sauen - da blir du får-i-kål! :fy:

Det var i mars tror jeg... rundt der i hvert fall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er forsent foran boksen. Sensor møter du lenger før.

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå skal det komme nye fotobokser, som måler gjennomsnittshastighet mellom 2 bokser. Har du brukt mindre enn det fartsgrensen skulle tilsi, så vil den reagere. Da blir det mindre rykk-og-nappkjøring, og skumle bremseepisoder, men det kommer til å bli KJEDELIG. ;)  

Hater foresten også vill oppbremsing. Hvis jeg kjører på en strekning som jeg kjenner godt, og vet hvor boksene er, så er det mye greiere å slakke av litt etter litt de siste 300 meterne, enn å bråbremse 10 meter før. På ukjente veier med fotobokser går det litt saktere enn på kjente veier.  

Catzy

Hvor har du hørt at det skal komme slike fotobokser?

Datatilsynet sa vell nei til slike for en del tid tilbake, er det kommet en ny avgjørelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...