Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver sommer får vi besøk av min manns bror og hans familie,: kone og to tenåringsdøtre. Vi bor i en ferieby, og siden jeg jobber i turistnæringen jobber jeg hele sommeren. Derfor er vi alltid hjemme, og det har ikke spilt noen rolle når de kommer på sommeren. Problemet er bare at de ikke sier hvilken uke de kommer, og at det gjerne blir både en og to forandringer på datoer når vi har fått beskjed. Mannen min syns ikke det spiller noen rolle, vi er jo hjemme likevel, etc. I år har jeg besøk av en venninne, og skulle også være med og arrangere en fest, så derfor spurte jeg svogeren min i mai om når de kom til oss. Han skulle ringe tilbake, men jeg fikk aldri svar. Derfor sa jeg ja til at venninnen min kom på besøk. Jeg måtte derfor si nei da svoger ringte for noen dager siden, jeg får besøk. Men de måtte gjerne komme om to uker? Det passet ikke for dem. De har visst blitt veldig fornærmet, og tenåringene har sms'et sin onkel og sagt hele ferien er ødelagt om de ikke får komme. Ifølge datteren min ligger det noen (ubetenksomne) kommentarer på Facebook også om at de ikke er ønsket... Det har blitt dårlig stemning i familien av dette. Jeg bruker vanligvis ikke ta konfrontasjoner, og tenkte at dette var ikke min skyld, og at det går over. Men bør jeg nå (endelig, kanskje?) si fra at de må planlegge bedre? Eller blir det bare enda dårligere stemning av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si lett at det er førstemann til mølla. Denne gang var noen andre først akkurat den uka. Du bør ikke ta imot alle samtidig, da lærer de ingenting for fremtiden. De får heller gjøre om på sine planer så de kan komme senere, enn å gjøre det besværlig for dere. Det er de som er heldige her.

• Liker 10
Skrevet

Ja, si det er synd, men venninnen din var førstemann. De er hjertelig velkommen når hun er reist. Og det bør mannen din også støtte deg på...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for noen egoister. Forventer de virkelig at de bare kan dukke opp når det passer dem? Nei, de får bare surmule! Hvis noen lurer på noe, så si det som det er; at du spurte om når de skulle komme for et par måneder siden, og siden de ikke har svart må de da tåle at det ikke passet. De kan da vel leie seg en campinghytte?! Du har ikke gjort noe galt.

Anonymous poster hash: bcc20...d55
  • Liker 2
Skrevet

Du bør ta opp det der med sms'ene og facebook. Det er ikke greit å oppføre seg sånn

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...