Gå til innhold

Veldig mørkt blod

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet
Du kan belønne deg selv når du har vært flink! Det pleier jeg å gjøre; bok eller CD er ikke så dumt som belønning. Dessuten har du jo allerede klart å gjennomgå en skummel operasjon.  :trøste:

Pøh! Operasjon er nesten bedre enn blodprøver, spør du meg. Gruet meg mest til veneflonen, jeg.

Før hadde jeg sprøyteskrekk også, men den er nesten borte nå som jeg har tatt sprøyter hver 3 mnd i flere år. STOLT!

Pga blodtrykket har jeg tatt ganske mange blodprøver det siste året også, men jeg blir så svett så svett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du har en infeksjon...

Dessuten er det slik at blod på vei fra hjertet ut i kroppen er lyst på farge mens det som er på vei tilbake til hjertet for å få mer oksygen er mørkt.

(Det har jeg næmlig "lært" på blodbanken)

Skrevet

Nå måtte jeg le litt av deg, Poirot!

crp er ikke farlig, og stikk i fingeren går så greit, så!

Men vi har alle våre greier:

(jeg får åndenød, hjerteklapp og kneskjelv når jeg skal ta ut penger fra minibank!)

Forøvrig går det sikkert greit så lenge du ikke har feber. Men vær obs!

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er veldig veldig obs.

Har som sagt hatt gule stafylokokker før, og det endte med 3 ukers isolasjon på sykehus og flere uker med hjemmesykepleie på morgnene for sårstell etterpå.

Og det var VONDT! Men da fikk jeg høy feber, veldig vondt og følte meg veldig veldig dårlig.

Gjest Poirot
Skrevet

(Og Maxine; det stikket kan du ha for deg selv.)

*furtemunn*

Gjest Poirot
Skrevet

I stad skulle jg skifte bandasje. Da begynte det å dryppe blod ut, og jeg ble veldig redd.

Ringte kirurgen, og hun sa det var helt normalt. Når det var så mørkt blod var det tegn på at det var gammelt, og det var bare fint at det kom ut av kroppen. Så lenge jeg ikke hadde vondt og ikke feber var det ingen grunn til engstelse.

Hun sa tilogmed at om det ga seg var det ikke nødvendig å komme på mandag, siden jeg uansett skulle til henne på tirsdag.

Så da stoler jeg på det.

(Men jeg tar nok en tur på mandag)

Gjest Poirot
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle følge opp denne.

Blodet skyldtes et litt stort hematom, dvs en blodansamling fra operasjonen, som presset seg ut. Ikke farlig, og bare bra at det kom ut, da det gjør at sårene heler bedre etterpå pga mindre press.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...