Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Har et sår det blør litt av, etter en operasjon jeg tok for 10 dager siden. Blør ikke mye, men slik at jeg må ha kompress på. Blodet er svært mørkt, nesten svart. Noen som vet noe om hva dette kan ha og si?
-Fisken- Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 Er det helt rennende? For hvis ikke kan det være et det er litt størknet blod blandet med friskt. (gir en mørkere farge)
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Er det helt rennende? For hvis ikke kan det være et det er litt størknet blod blandet med friskt. (gir en mørkere farge) Nei, det er ganske seigt, så jeg tror det er ganske koagulert. Men det er aldri rødt blod på kompresset, kun mørkt, selv når blodet akkurat er kommet ut av såret.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 Røyker du? Har hørt at man da kan blø slik du gjør...Sår gror jo som sagt mye senere da hos røykere.. Bare en tanke!
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Nei, røyker ikke. (Skal på sykheuset på mandag for å sjekke det ut, men jeg er ko litt nysgjerrig...)
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Jeg tror at mørkt blod er blod som er relativt oksygenfattig, altså fra en vene, på vei tilbake til hjertet for å fylles med oksygen. Håper du får bukt med blødningen; skummelt med slike ting selv om det sannsynligvis er harmløst.
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 Håper du får bukt med blødningen; skummelt med slike ting selv om det sannsynligvis er harmløst. Ja. Det blør jo ikke mye, men nok til at jeg må ha kompress. Blir da flekker på max 2x2 cm blod. Men så lenge det blør kan jeg ikke tape såret, for det betyr at det ikke er skikkelig grodd. Er snakk om en cm eller to. Kan ikke se det uten å bruke speil pga under brystet, og det blir egentlgi litt nærgående og detaljert til at jeg synes det er gøy. De på sykheuset sa de kanskej skulle stripse det, for det er jo 10 dager siden operasjonen, så det skal egentlgi ha sluttet å blø for en stund siden.
Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #8 Skrevet 25. juni 2004 Nå vil jeg ikke skremme deg unødig, Men etter min operasjon i jula fikk jeg infeksjon og da kom det mørk seig blodaktig væske rennende ut. Så sjekk det ut snarest! Kanskje du burde ringe legevakta? Sånn i alle tillfellers skyld???
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 Nå vil jeg ikke skremme deg unødig, Men etter min operasjon i jula fikk jeg infeksjon og da kom det mørk seig blodaktig væske rennende ut. Så sjekk det ut snarest! Kanskje du burde ringe legevakta? Sånn i alle tillfellers skyld??? Men jeg har jo ikke vondt, ikke feber, er ikke rød rundt såret. Og det var jo en sykepleier som så på det på tirsdag ( i tillegg til at jeg snakket med de i dag). Har hatt infeksjon før, og det gjorde sabla vondt. Men det er klart, det finnes jo ulike infeksjoner. Hadde du andre symptomer? Hm, nå ble jeg litt bekymret.
Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #10 Skrevet 25. juni 2004 Det gjør jo ikke noe å få tatt en crp iallefall. Bare for å utelukke det!
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #11 Skrevet 25. juni 2004 Det gjør jo ikke noe å få tatt en crp iallefall. Bare for å utelukke det! crp hørtes skummelt ut.
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2004 #12 Skrevet 25. juni 2004 Er ikke det slik senkningsprøve som stadfester om du har en infeksjon i kroppen, da? Isåfall bare en enkel blodprøve.
Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #13 Skrevet 25. juni 2004 et lite stikk i fingern bare Ikke skummelt i det hele tatt. Den angir om du har bakterier i blodet ditt som forårsaker infeksjon. 1
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #14 Skrevet 25. juni 2004 Er ikke det slik senkningsprøve som stadfester om du har en infeksjon i kroppen, da? Isåfall bare en enkel blodprøve. ÆÆÆÆH!!! Har aldri vært på legevakten i Oslo. Har egentlgi ikke så lyst til å gå..... Jeg skal jo til sykehuset på mandag.....
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #15 Skrevet 25. juni 2004 et lite stikk i fingern bare Ikke skummelt i det hele tatt. Den angir om du har bakterier i blodet ditt som forårsaker infeksjon. I FINGEREN!!!??? Det har jeg aldri gjort. Farlig, tør ikke. Auauauau (Ja, jeg vet jeg er barnslig, men jeg har litt angst for slikt.)
Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #16 Skrevet 25. juni 2004 hehe..jeg blånektet å stikke i fingern før! Men de har nye metoder nå..Du kjenner det faktisk nesten ikke! jeg lover på ære og samvittighet!
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2004 #17 Skrevet 25. juni 2004 Du kan belønne deg selv når du har vært flink! Det pleier jeg å gjøre; bok eller CD er ikke så dumt som belønning. Dessuten har du jo allerede klart å gjennomgå en skummel operasjon. :trøste:
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #18 Skrevet 25. juni 2004 Men jeg blør jo ikke mye... De sa at jeg skulle legge på sterile kompresser, følge med på såret over helgen og det kunne sitte på med mindre blodet trakk igjennom slik at det ble vått. Men det gjør det jo ikke. Lager kun en liten flekk og stivner. Og ikke vondt eller noe.
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #19 Skrevet 25. juni 2004 Også sikk jeg jo på antibiotika i 5 dager etterpå for å minske infeksjonsfaren...
punkyB Skrevet 25. juni 2004 #20 Skrevet 25. juni 2004 Høres jo ikke ut som om du blør så mye da - og siden du har snakket med sykehuset idag så hadde jeg kulan. Er du bekymret så kan du jo ringe legevakten bare for å høre hva de synes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå