Margrethe-Mini Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er 19 år nå og har blitt voldtatt 2 ganger. Første gangen var en ukjent og andre gangen var en jeg var sammen med som var skikkeli full når han gjorde det. Har aldri fortalt det til noen og har skikkelig vansklig med å stole på folk etter det... men nå har jeg funnet meg en kjempe grei fyr, og vi har tatt det sakte fram (tok halvannet år før vi prøvde å ha sex), for første gang på veldig, veldig lenge har jeg klart å nyte å ha sex. Men noen ganger tar han litt hardt i (holder armene fast eller lignende) og jeg får panikk og kryper ihop som en ball. Jeg har fortalt om mine depressjoner og selvskading. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle om voldtektene. Hvordan jeg skal gå fram, riktig tidspunk, og hvordan jeg skal klare å si noe som helst uten å kveles av gråt... sitter faktisk å gråter nå som jeg sitter og skriver dette. Jeg stoler jo på han, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg går fram... Noen som vet eller har tips?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Ville bare prøvd å sagt det rett ut jeg.. Fortalt han at du trenger å snakke med han om noe alvorlig, også forteller du hvordan det ligger an.. Anonymous poster hash: ca94e...1da 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Hvorfor ikke heller holde det inni deg? Det er ikke noe fint med en jente som er blitt voldtatt. Anonymous poster hash: 5843d...bb7
Purple Basil Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Hvorfor ikke heller holde det inni deg? Det er ikke noe fint med en jente som er blitt voldtatt. Anonymous poster hash: 5843d...bb7 Du er et flott eksempel på hvor dårlig det står til med psykiatrien her i Norge. 8
Frk.K Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Hvorfor ikke heller holde det inni deg? Det er ikke noe fint med en jente som er blitt voldtatt. Anonymous poster hash: 5843d...bb7 Slike holdninger som du har, er ikke fint på noen! 5
Biloba Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Hvis han tåler å høre om depresjoner og selv skaden, tenker jeg at han tåler at livet ditt ikke har vært perfekt og at det er en grunn for det. Det gjør ikke noe om du krampegråter, det er lov å ha sterke følelser for slike ting. Han trenger informasjon om hvordan han kan ta hensyn slik at han vekker minst mulig minner om voldtektene når dere har sex og ellers er fysiske med hverandre. Se opp for destruktive personer på kg som bare er ute etter å provosere og lage kvalm for andre. De gjør mye ut av seg her, men det er det er få av dem i det virkelige liv, og der er de ikke så tøffe. 4
bergen2 Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Du kan ikke tenke på om hvordan han vil ta det. Slik jeg ser det er det viktig å få forklart bakgrunnen til at du kryper deg sammen under sex for eksempel. Dersom han er en ordentlig gutt, takler han det helt fint og dere kan lettere kommunisere hva som er greit og hva som ikke føles greit. Jeg anbefaler at du bare forteller han at det er noe viktig du må snakke med han om også forteller du det. Du trenger heller ikke å tenke på om du gråter, det har du lov til. Ellers har jeg en kjæreste som også har blitt voldtatt, der jeg opplevde at brikkene falt på plass etter at hun sa det. Jeg fikk en forklaring på hva som egentlig skjedde noen ganger(trakk seg unna, stivnet til). Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Begynn med å si at der er noe som er vanskelig for deg, i den og den situasjonen. Når han gjør slik eller sånn, så gjennopplever kroppen din noe du har opplevd tidligere. Du får flach backs - om det er det du har? Så forteller du hva som har skjedd med dine ord. Si og at dette er vanskelig for deg og at du gjerne vil snakke igjenom det nå for at han skal kunne forsyå hva det gjør med deg psyksik når han gjør slik og sånn fysisk med deg. Lykke til!Anonymous poster hash: 946af...49c
inlovewith Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Enig med mange brukere overfor. Dette burde du fortelle han. Jeg tror det vil være godt for begge parter at han har forståelse for hva som har skjedd. At dere finner ut hvilke grenser som går hvor når det gjelder sex. Og hva så om du begynner å gråte når du tar dette opp? Kryp inni armkroken hans og få litt trøst mens du forteller.
Margrethe-Mini Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2014 Veldig mange gode svar og råd her. Nei jeg vil ikke holde det inni meg, sist jeg holdt depressjonene inne endte jeg opp på sykehus etter selvmordsforsøk, det er ingenting fint med voldtekt, men det er heller ikke noe fint med selvmord. Så nei. Ja han fortjener en forklaring, det er derfor jeg spør her. Han er en søt og omtenksom gutt som har sett mine arr og sorger, men han spør aldri før jeg selv er klar til å fortelle. Og det er ikke/føles ikke som et plaster som man river fort av, har aldri fortalt det til noen og har det veldig vondt. Men jeg skal prøve å mote meg opp og prate skikkelig ut om det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Jeg er 19 år nå og har blitt voldtatt 2 ganger. Første gangen var en ukjent og andre gangen var en jeg var sammen med som var skikkeli full når han gjorde det. Har aldri fortalt det til noen og har skikkelig vansklig med å stole på folk etter det... men nå har jeg funnet meg en kjempe grei fyr, og vi har tatt det sakte fram (tok halvannet år før vi prøvde å ha sex), for første gang på veldig, veldig lenge har jeg klart å nyte å ha sex. Men noen ganger tar han litt hardt i (holder armene fast eller lignende) og jeg får panikk og kryper ihop som en ball. Jeg har fortalt om mine depressjoner og selvskading. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle om voldtektene. Hvordan jeg skal gå fram, riktig tidspunk, og hvordan jeg skal klare å si noe som helst uten å kveles av gråt... sitter faktisk å gråter nå som jeg sitter og skriver dette. Jeg stoler jo på han, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg går fram... Noen som vet eller har tips? Jeg syns ærlig talt du syns litt vell mye synd på deg selv...for mye selvmedlidenhet...er ikke bra for deg selv.... Fortell gjerne om selvskadingen og psykiske problemer-men spar han for detaljer.Si heller du har opplevd noe traumatisk i fortiden.Det skulle holde.Mer trenger han ikke å vite. Hvis du har lyst at han skal miste lysten på deg....er det bare å fortelle om voldtekten...skikkelig turnoff for han sansynligvis.Kanskje ødeleggende for et forhold.Hvem orker satse på folk som er full av problemer og selvmedlidenhet??? Mange har blitt voldtatt.Ganske vanlig i dag.Men husk at det finnes 1000 andre verre ting å bli utsatt for,enn voldtekt... Anonymous poster hash: 88ab7...d94
bergen2 Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Jeg håper trådstarter klarer å se bort ifra innlegget over. Trist at noen kan komme med slike oppgulp i dn så alvorlig tråd. 3
inlovewith Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Jeg syns ærlig talt du syns litt vell mye synd på deg selv...for mye selvmedlidenhet...er ikke bra for deg selv.... Fortell gjerne om selvskadingen og psykiske problemer-men spar han for detaljer.Si heller du har opplevd noe traumatisk i fortiden.Det skulle holde.Mer trenger han ikke å vite. Hvis du har lyst at han skal miste lysten på deg....er det bare å fortelle om voldtekten...skikkelig turnoff for han sansynligvis.Kanskje ødeleggende for et forhold.Hvem orker satse på folk som er full av problemer og selvmedlidenhet??? Mange har blitt voldtatt.Ganske vanlig i dag.Men husk at det finnes 1000 andre verre ting å bli utsatt for,enn voldtekt...Anonymous poster hash: 88ab7...d94 Det er det dummeste jeg har hørt! 2
Gjest lillelarve Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Hvorfor ikke heller holde det inni deg? Det er ikke noe fint med en jente som er blitt voldtatt. Anonymous poster hash: 5843d...bb7 ... det er ikke noe fint med folk uten empati heller. 2
inlovewith Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har fortalt kjæresten min om mine selvmordsforsøk. Og det er jeg glad for at jeg har gjort. Jeg ble kraftig mobbet og hadde ikke lyst til å leve lenger. Heldigvis går det bedre nå, men jeg sliter fortsatt med lav selvtillit og føler meg aldri bra nok for noen. For jeg var ikke bra nok til å unngå å bli et mobbeoffer. Var ikke bra nok til å få venner. Det sitter fortsatt i, og jeg er glad for at han vet hovedgrunnen til at jeg er så usikker på meg selv. Han er min viktigste støttespiller nå er voldtekt hakket verre, men jeg tror uansett det vil være det beste for dere begge om du forteller han det
Gjest HeiHade Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Jeg syns ærlig talt du syns litt vell mye synd på deg selv...for mye selvmedlidenhet...er ikke bra for deg selv.... Fortell gjerne om selvskadingen og psykiske problemer-men spar han for detaljer.Si heller du har opplevd noe traumatisk i fortiden.Det skulle holde.Mer trenger han ikke å vite. Hvis du har lyst at han skal miste lysten på deg....er det bare å fortelle om voldtekten...skikkelig turnoff for han sansynligvis.Kanskje ødeleggende for et forhold.Hvem orker satse på folk som er full av problemer og selvmedlidenhet??? Mange har blitt voldtatt.Ganske vanlig i dag.Men husk at det finnes 1000 andre verre ting å bli utsatt for,enn voldtekt... Anonymous poster hash: 88ab7...d94 Ikke bry deg om dette innlegget, ts. Dette er bare en taper som ønsker å provosere. Jeg tror det er viktig at du får fortalt det så fort du er komfortabel med det, så han vet hva han trenger å ha hensyn til rundt deg. "Hvordan" er ikke så veldig enkelt å svare på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Det gjør vondt å lese hva du har opplevd ts. Siden du spør om hvordan du kan fortelle det, så lurer jeg på om du har tenkt på å skrive det ned og la han lese det? For meg ville det være lettere fordi jeg ville kunne bruke mere tid på å formulere meg. Jeg tenker at det kan være en start og så kan dere prate videre når du er klar? Anonymous poster hash: 373aa...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå