Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Jeg er på jakt etter en svart drakt til å bruke på jobben. Den skal være klassisk i snittet og av god kvalitet. Jeg har tråkket byen rundt (Oslo), og finner ingenting. Så nå trenger jeg hjelp! Hvor handler dere drakter til å bruke på jobb? Hvilke merker? Prisen bør ikke være for ille. 3.000 - 4.000 kr er passe. Har dere noen gode tips til meg? (Min første jobb, så jeg har null erfaring i å kjøpe jobbklær. Hjelp!)
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 Vil du ha med bukse eller med skjørt? Jeg har svart buksedrakt fra InWear, og snittet er veldig fint, nett dressjakke og dressbukse med vide, rette ben med press i. Men den kostet under 2000... Mexx har også mye fint, synes jeg. Jeg må legge til at jeg er spinkel og bruker str 32/34.
punkyB Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Hva med de typiske 'kjerringbutikkene' på Glassmagasinet og Steen&STrøm ? Jeg kjøpte en svart drakt (nålestripet) på Glassmahasinet for et par år siden. EVnt. Aker Brygge/Vika . Kanskje se an litt sommersalg hvis det ikke allerede har startet
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 Etheral; jeg vil ha bukse. Jeg har tittet på Mexx' drakter, men jeg synes stoffet er så rart. Minner på en måte om papp (!), og jeg føler at buksene ikke legger seg pent over hoftene. Jeg liker at stoffet "faller" nedover bena. (Herregud for en forklaring .) InWear skal jeg sjekke ut, takk for tipset! Jeg ser ut som om jeg drukner i mange av de draktene jeg har prøvd. Jeg bruker str 36, og for at jeg ikke skal se ut som om jeg er 16 år bør jeg ha en jakkefasong som er litt innsvinget. Jakker som er rette i livet får meg til å se talentløs ut. Det skulle visst ikke være lett å finne seg pene drakter...
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Punky: Kjerringbutikker? Uffda... Det får meg jo til å føle meg gammel! Nei, du har vel kanskje rett. Jeg gikk innom Vivikes i dag. Det var for kvinner som er eldre enn meg, det merket jeg på snittet. Men skal prøve Glassmagasinet, det kan jo være...
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Jeg ser ut som om jeg drukner i mange av de draktene jeg har prøvd. Jeg bruker str 36' date=' og for at jeg ikke skal se ut som om jeg er 16 år bør jeg ha en jakkefasong som er litt innsvinget. Jakker som er rette i livet får meg til å se talentløs ut. Det skulle visst ikke være lett å finne seg pene drakter...[/quote'] Akkurat det med drukning er mitt problem også, og derfor InWear og Mexx...Muligens også Benetton eller Kookaï også. Min Mexx-dress har nydelig stoff :klø:, men det er en dress med nålestriper. Rundt tusenlappen for jakke, 800 for bukse (i hvertfall i Nederland, tipper prisen er lik her hjemme) InWear-dressen er i tungt stoff og faller sinnsykt fint. Det er litt kjølig mot huden. Prøvde å se på merket, men det står bare InWear Essentials. Begge jakkene er innsvingede og ikke for lange; ei heller store skulderputer. Når de ser fine ut på spinkle meg, vil de sikkert passe deg fin-fint. Hold deg unna kjerringbutikkene, der finner du bare rette jakker!
punkyB Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 Punky: Kjerringbutikker? Uffda... Det får meg jo til å føle meg gammel! Nei' date=' du har vel kanskje rett. Jeg gikk innom Vivikes i dag. Det var for kvinner som er eldre enn meg, det merket jeg på snittet. Men skal prøve Glassmagasinet, det kan jo være...[/quote'] Skriver det i fnutt's - for hvis det er noen som har bra drakter så er det jo de butikkene. Vivikes er en kjerringbutikk - uten fnutt's
Catzy Skrevet 25. juni 2004 #8 Skrevet 25. juni 2004 Prøv på Donna Rosa (?) på Gunerius, faktisk veldig fin butikk. Mener å ha sett fine drakter der. Catzy
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2004 #9 Skrevet 26. juni 2004 Punky; da skal jeg oppsøke fnuttebutikker! Takk for tips! Catzy; Donna Rosa skal også undersøkes. Takk! (Jeg fant en gang en dødspen kjole der. Hadde faktisk glemt den butikken jeg.)
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2004 #10 Skrevet 26. juni 2004 Dollarosa heter det Og så kan jeg anbefale deg å ta en tur i Vika Terasse. Men spør om hjelp - det er umulig å finne noe selv i de butikkene. (det gjelder forresten Dollarosa også - drakter er ikke det første du ser når du kommer inn, men de HAR. Ihvertfall til meg...)
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2004 #11 Skrevet 26. juni 2004 Sissan; er det noen spesielle butikker jeg bør sjekke ut i Vika Terrasse? Jeg er ikke kjent der, så jeg aner ikke hvilke butikker som holder til der. Men det skal sjekkes ut!
Fakse Skrevet 26. juni 2004 #12 Skrevet 26. juni 2004 Men MÅ du ha svart da? Om det er en eller annen dresskode på jobb som sier det så er det jo ikke så mye å gjøre med den saken, men ellers vil jeg anbefale å unngå helt sort drakt. Mørk koksgrå, sort med striper eller melering er som oftest finere på de fleste, man ser ikke riktig så stram (og ofte utilpass) ut som man lett gjør i svart.
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2004 #14 Skrevet 26. juni 2004 Jeg husker ikke hva butikkene heter, men jeg har vært i dem som ligger tvers overfor Konserthuset. Lange smale butikklokaler, ikke så store butikker. Ihvertfall 2-3 stykker der som har masse fint(, til ikke akkurat H&M priser da...) Ellers syns jeg Glasmagasinet har flere fine butikker - man MÅ jo ikke gå på Vivikes... (ikke at det er noe feil med å handle der heller...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå