Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år som skal begynne på mitt andre år på lærerstudiet. Jeg og min far har hatt nullkontakt i over ett år pga familieproblemer, og siden det har han sagt at han bare har ett barn, min bror. Akkurat det synes jeg er greit, men i de årene mamma og pappa har vært skilt har han betalt mindre barnetrygt på både min bror og meg(før jeg ble 18). Altså, veldig mye mindre enn han skulle. Toppen av kransekaka er at min bror ble med han på ferie nå etter han hadde vært med meg og mamma. Da hadde min far sagt at mamma skulle gi han penger for han kom ikke til å få et eneste øre av han. Synes det er helt sykt at han kan si sånn til gutten sin på 14 år. Det ligger jo såklart mye mer bak det, men merker jeg har fått nok av den unnasluntreren. Både han og min kjære stemor jobber fulltid, og gjerrige som de er så er det ALLTID mamma som skal gi, hvis ikke får ikke min bror noen ting. Jeg studerer selv i en annen by, og i tillegg til lånet jobber jeg masse til sent på kveld for å ha råd til ting. Spør sjeldent mamma om penger, men gjør jeg det så kommer de inn på konto i løpet av minutter. Derfor lurte jeg på om noen av dere vet om det er mulig å snakke med nav om at han skal betale meg noe støtte i løpet av studietiden? Er det noen som vet noe om det. Hadde satt pris på svar! Dette er ikke en hevn, men en liten lærepenge. Jeg er fortsatt ungen hans enten om han liker det eller ikke!

Anonymous poster hash: 5a99d...377

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 7324d...465
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke han er pliktig til å betale noe nå som du er over 18 år. (Mener ikke at han ikke burde altså).

Anonymous poster hash: faa61...041

AnonymBruker
Skrevet

Er du over 18 og ferdig med VGS har du ikke krav på noe som helst. Hva en BØR gjøre er en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 105c3...7bb
AnonymBruker
Skrevet

Har han bidragsgjeld, altså? Siden han har betalt mindre enn det pålagte beløpet?

Du kan spørre NAV om mulighet til å kreve det han i så fall skylder

Anonymous poster hash: f3f0c...e44
AnonymBruker
Skrevet

Har han bidragsgjeld, altså? Siden han har betalt mindre enn det pålagte beløpet?

Du kan spørre NAV om mulighet til å kreve det han i så fall skylder

Anonymous poster hash: f3f0c...e44

Det er sant. En god tanke, men så er det også det at jeg ikke orker styr. Jeg har det godt som jeg har, og klarer meg utmerket selv. Men synes bare det er sykt hvordan han behandler ungene sine. Kan eventuelt snakke med mor om å øke barnetrygda på min bror. Han er fortsatt 14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...