AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Del Skrevet 16. juli 2014 Dørene er fra 50-tallet og en tidligere eier hadde visstnok en fiks idé om at strietapet var kult, så døren er mildt sagt ikke så veldig pen... Jeg tenker å bytte ut karmer på sikt, men har mye annet som må gjøres, så det må dessverre vente litt. Derfor ser jeg på mulige løsninger som helst ikke koster skjorta. Har en dør jeg kan male hvit (helt glatt og fin) og så har jeg kjøpt nytt dørhåndtak. Blir nok bra til slutt. Men jeg skulle gjerne ha fått tak i to lignende dører. Har søkt på finn, men finner i grunnen ingenting. Er det sånt folk bare kaster? Bor forresten i Oslo. Anonymous poster hash: 6c58d...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Del Skrevet 16. juli 2014 Dørene jeg har er forresten 73 cm. i bredde når jeg måler dem. Er det vanlig høyde? Anonymous poster hash: 6c58d...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Del Skrevet 16. juli 2014 *vanlig bredde Anonymous poster hash: 6c58d...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Del Skrevet 17. juli 2014 Kommer jo an på hvor du bor i landet? Har du selv annonsert at du ønsker kjøpe billig, eller på gis bort på finn.no? Ser at finn nå har sluppet igjenom en del annonser der folk på gis bort spør om å få. Ellers er jo bruktmarkeder/gjenbruk eller firmaer som driver og renoverer eller river rette plassen.Anonymous poster hash: 2cff2...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knuse Skrevet 17. juli 2014 #5 Del Skrevet 17. juli 2014 gamletrehus.com har butikk i Maridalsveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg har to stående i kjellerboden Anonymous poster hash: 86f01...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #7 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg har to stående i kjellerboden Anonymous poster hash: 86f01...f32 Hvor brede er de og hvor bor du? Er du villig til å selge? Hvis de ikke har strietapet på seg, selvfølgelig. ;p TSAnonymous poster hash: 6c58d...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Del Skrevet 17. juli 2014 Blokka jeg bor i er fra 50-tallet, og det var ikke før 70-tallet man skiftet dørstandard. De er helt fine, bare malt. Bruker de ikke fordi jeg har fjernet noen åpninger i leiligheten. Bare kom ut av anonymtilværelsen din , så skal jeg sende deg en pm Du skal få dem gratis Anonymous poster hash: 86f01...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musaleem Skrevet 17. juli 2014 #9 Del Skrevet 17. juli 2014 Blokka jeg bor i er fra 50-tallet, og det var ikke før 70-tallet man skiftet dørstandard. De er helt fine, bare malt. Bruker de ikke fordi jeg har fjernet noen åpninger i leiligheten. Bare kom ut av anonymtilværelsen din , så skal jeg sende deg en pm Du skal få dem gratis Anonymous poster hash: 86f01...f32 Å, takk! Send meg gjerne PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 17. juli 2014 #10 Del Skrevet 17. juli 2014 Vi har tilsvarende dører, som også var med gammel strietapet.... Jeg skrapet, sparklet, pusset og malte. De ble veldig fine Vi manglet en dør, og gikk en runde i borettslaget da det var kjellerrydding. Jammen fant vi ikke en stående ved en annen blokk. Du burde forresten sjekke om alle dørene er like brede. Vår baderomsdør er smalere og ikke like høy som de andre dørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musaleem Skrevet 18. juli 2014 #11 Del Skrevet 18. juli 2014 Vi har tilsvarende dører, som også var med gammel strietapet.... Jeg skrapet, sparklet, pusset og malte. De ble veldig fine Vi manglet en dør, og gikk en runde i borettslaget da det var kjellerrydding. Jammen fant vi ikke en stående ved en annen blokk. Du burde forresten sjekke om alle dørene er like brede. Vår baderomsdør er smalere og ikke like høy som de andre dørene. Takk for tips. Det største problemet er at dørene har fått satt på en karm som nok ikke opprinnelig var der - inne i den karmen er det satt opp strietapet. Tenker å prøve meg litt frem på den døren jeg uansett får byttet ut, kanskje det går an å få det fint? Det skal nevnes at jeg ikke akkurat er så veldig flink med hendene (dessverre). Har sett at en nabo har en dør inne i boden sin, men jeg har ikke engang hilst på, så jeg kan ikke ringe på og spørre om hun/han/de vil selge den før jeg i det minste har snakket litt. Det er mulig det kan bli en løsning. Har målt dørene og alle er like høye og brede. Den som var i stuen var derimot mye bredere. Tror jeg må dobbeltmåle, ble plutselig usikker på om jeg målte alle. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Del Skrevet 19. juli 2014 Takk for tips. Det største problemet er at dørene har fått satt på en karm som nok ikke opprinnelig var der - inne i den karmen er det satt opp strietapet. Tenker å prøve meg litt frem på den døren jeg uansett får byttet ut, kanskje det går an å få det fint? Det skal nevnes at jeg ikke akkurat er så veldig flink med hendene (dessverre). Har sett at en nabo har en dør inne i boden sin, men jeg har ikke engang hilst på, så jeg kan ikke ringe på og spørre om hun/han/de vil selge den før jeg i det minste har snakket litt. Det er mulig det kan bli en løsning. Har målt dørene og alle er like høye og brede. Den som var i stuen var derimot mye bredere. Tror jeg må dobbeltmåle, ble plutselig usikker på om jeg målte alle. Takk for tips! Hvis du ikke vil ringe på hos naboen, går det kanskje an å henge opp en lapp på utgangsdøra, for eksempel? Jeg vurderte det, men slapp siden vi fant en dør ute Anonymous poster hash: 293bf...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musaleem Skrevet 19. juli 2014 #13 Del Skrevet 19. juli 2014 Hvis du ikke vil ringe på hos naboen, går det kanskje an å henge opp en lapp på utgangsdøra, for eksempel? Jeg vurderte det, men slapp siden vi fant en dør ute Anonymous poster hash: 293bf...c43 Har ikke flyttet inn ennå, derfor jeg ikke har fått hilst. Satser på at jeg raskt finner ut om det er greit å spørre eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå