Gå til innhold

Stesønn roper og hyler om kveldene, og vekker hele huset!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har for en stund siden flyttet inn hos ny kjæreste. Jeg har en sønn fra før, og han har en gutt og en jente. Skjønne begge to, så snille og søte og jeg har blitt uendelig glade i dem allerede.

Men det er et lite problem. Og det skjer ved legging. Spesielt nå etter ferien startet.

Han roper på faren hele kvelden, etter han er lagt. Faren har både lest bok og synget nattasang til han så han har fått roet seg ned før natta.

Det bruker ikke gå mer enn 2 min etter at han har gått ut av rommet før han begynner å rope etter han, og det HØYT...!

Roper for full hals at han må komme opp fordi han skal fortelle noe, eller han skal ha av trekket på dyna, drikke, flytte madrassen på gulvet og ligge der, ligge på rommet sammen med søsteren, etc. Altså det et bare tull og tøys.

Det er som sagt ferie og han står som regel ikke opp før kl er 09 om morgenen.

Det kan jo være der mye av problemet ligger.

Men skjønner ikke at han kan holde det gående så lenge. Men kveld lå han og hylte på rommet i to timer, mens faren løp opp og ned trappa hvert 5.min. Han var streng og han er det fortsatt men det virker ikke som om sønnen bryr seg i det hele tatt. Igår stod han bare og lo mens faren kjeftet og var rimelig sint.

Han kan ho ikke eie respekt for han.

Jeg et såpass fersk her i dette huset så jeg føler ikke jeg tør blande meg så mye enda. Eller bør jeg?

Har prøvd å gå inn på rommet selv men det hjelper virkelig ikke. Det er kun pappa som gjelder.

Hva gjør vi?

Vi er nødt til å bryte mønsteret, for det er tydelig at dette slett ikke funker. Det har pågått i to uker nå og samboer er utslitt av dette. Gutten er ikke sånn til vanlig, når han er i barnehage og oppe tidlig om morgenen bare så det er sagt.

Han er 5,5 år gammel.

Hjelp noen?

Anonymous poster hash: 93195...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La vær å gå inn til ham i det hele tatt...?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg regner med at han vanligvis står opp mye tidligere enn kl 09 og legger seg til omtrent samme tid som vanlig? Isåfall så ligger vel en del av problemet der, nemlig at han sover en god del lenger om morgenen og kort og greit ikke er trøtt nok om kvelden lenger. Da er det vel to valg: vekke han tidligere eller legge han senere.

Og i slike tilfeller kan det sikkert hjelpe å slå på "ignoreringsknappen" ovenfor mas etter leggetid og overse det så langt som mulig.

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde det nå ikveld, men det ender bare med at han da går ut av rommet og kommer ned i stua høylytt trampende ned trappa på jakt etter farens oppmerksomhet.

Han biter jo på og reiser seg og bærer han I seng igjen for 100de gang.

Føler ikke Vi kan la han stå og rope heller, siden de andre to barna har lagt seg og ikke får sove de heller i dette bråket.

Den minste av dem måtte flyttes et par ganger til vårt soverom fordi han ikke fikk sove og faktisk ble litt bekymret og redd.

Ts

Anonymous poster hash: 93195...555

Skrevet

Han trenger vel bevis på at faren fortsatt er glad i ham, etter at du har flyttet inn.

Kjeft hjelper ikke. Han trenger forsikringer på at han er elsket. Deretter faste grenser. Etter at han er lagt, må han få beskjed om at han ikke kan rope på faren. Nå er det natta, pappa kommer ikke inn igjen før det har blitt morgen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at han vanligvis står opp mye tidligere enn kl 09 og legger seg til omtrent samme tid som vanlig? Isåfall så ligger vel en del av problemet der, nemlig at han sover en god del lenger om morgenen og kort og greit ikke er trøtt nok om kvelden lenger. Da er det vel to valg: vekke han tidligere eller legge han senere.

Signerer denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...