Gå til innhold

Hvor mange gjester?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi blir 56. Akkurat stort nok for meg. Og ekstra gøy er det at alle vi inviterte har takket ja og kommer i bryllupet.

Vi droppet mange, rett og slett fordi vi ikke hadde lyst til å ha 80 gjester. Derfor har vi bare bedt venner vi har noenlunde jevnlig kontakt med og droppet de fetterne jeg ikke har noe kontakt med. Noen er sikkert fornærma over at de ikke er bedt, men ett sted må man bare sette en strek.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir mellom 50 og 54. Har fått svar fra alle (bare to som har takket nei), mens noen av besteforeldrene har tatt forbehold om formen. Kunne nok ha bedt flere, men lokalet vi ville ha vielsen i tar ikke flere til middag.

Skrevet

Vårt bryllup blir mikro eller maxi. Enten blir det oss, foreldre, søsken og forlovere, ellers blir det rubbel og bit av venner og kjente, søskenbarn, tanter og onkler. I det første tilfellet blir vi 17, i det andre 100-120. Blir det mikro, tar vi middag på restaurant og en rolig fest, blir det maksi, blir det fortsatt bare 17 til en tidlig og kort, taleløs middag, og resten til tidlig kaffe/fest. Vil tro drikkebonger og lave drikkepriser utover det blir løsningen. Det er jo gøy når man kan invitere "alle"!

Nå kommer vi sikkert til å endre planer tusen ganger, alt etter økonomi og humør.... men dette er sånn det står nå :)

Skrevet

Vi har bedt alle i familien og alle av de nærmeste vennene. Vi blir ca. 70 til middag.

Om mulig ønsket vi å ha alle til middag, og med hjelp fra foreldre fikk vi det som vi ville :-)

For oss var det heller viktig å ha alle tilstede, enn å ha festen på det dyreste stedet. Har valgt Nordre Skøyen Hovedgård, så det blir jo nydelig allikevel. Men vi kan jo ordne en del selv, slik som alkoholen, og da blir det automatisk litt billgere pr. kuvert.

Vi får det slik vi vil ha det, og det er jo viktigst :wink:

Skrevet

For oss var det heller viktig å ha alle tilstede, enn å ha festen på det dyreste stedet.

:Nikke: Sånn har vi gjort det. Også som Tex skriver, vi valgte gjesteliste først - så et egnet sted ut fra plass og økonomi. Vi blir i underkant av 100. Moro å kunne be alle en vi ha der på en så stor dag, uten å ekskludere noen. :P

Skrevet

Vi blir rundt 40 til middag og 100 til kaffe. Vi skal gjøre det slik at vi ber foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler til middag. Og så kommer søskenbarn til kaffe i tillegg. Ingen barn av søskenbarn, da blir det for mange. Vi har gjort det slik for det er mest fair. Vi utelater ingen og gjør ingen unntak. Synes det er tåpelig å be en tante men ikke en annen. Tenk hvor sårende det er for den ikke-inviterte tanten! Fikk bakoversveis da jeg leste om noen her som gjør det...

Skjønner hvor lite interessant det er å be noen man ikke har særlig kontakt med, men man skal ikke utelate noen synes jeg. Da må man heller gjøre om opplegget litt. Mannen din som har stor familie skal jo ikke lide for at du har liten familie. Blir veldig urettferdig dette, skjønner ikke at du ikke ser det!

Skrevet

Vi blir i overkant av 30 til middag og ingen ekstra til kaffen. Vi ønsker en fest med våre nærmeste og alle som er invitert er folk vi har mye kontakt med.

Skrevet

Vi blir ca 50 stk og ingen til kaffe.At det er vanskelig å plukke ut hvem man skal be osv(da tenker jeg på middag og kaffe) er ikke enkelt, men at enkelte slenger med leppa og kommer med sure komentarer, er uhørt! Direkte uhøflig, synes jeg.... :-?

Skrevet

Vi var 101 til middag og 20 kom til kaffi. Det gikk veldig fint med så mye folk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...