Månefisken Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Syns gjestelisten er det vanskeligste av all planleggingen.. Vi skrev først ned alle vi hadde lyst til å be, og da kom vi til 97! Det blir jo litt mange.. Vi har kuttet ned litt, men det er så vanskelig!! Min familie er 21 tilsammen, og der ber vi alle, med søskenbarn og deres partnere. Det er vanlig i familien, og vi har god kontakt med alle. Min kjæres familie er så veeldig mange, så her må vi plukke litt. Syns det er vanskelig å bare be noen fra en familie, og vi vil jo gjerne ha litt unge folk, ikke bare gamle tanter heller.. Av venner blir vi ca 30 stk. Mange her og, men vanskelig å kutte. Dessuten har vi en del venner "hver for oss", og må jo nesten be dem med partnere? Har lyst å be noen på jobben også, men jeg kan kanskje be dem som en gruppe uten partnere? har jo møtt alles kjære, men det blir vanvittig mange mennesker da? Får se om vi kan be noen gamle tanter og ikke fullt så nære venner til kaffen, så sparer vi litt på middagen.. Er jo synd å savne noen på denne dagen også..
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 60. 25 fra min familie 15 familievenner fra hans side 10-15 venner av oss (Sikkert noen jeg har glemt nå)
Holly Hobbie Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Vi blir 47 til sammen. Vi har bare bedt naere venner som vi har god og jevnlig kontakt med, pluss "naer" familie (onkler og tanter m familier) og noen gode venner av familien min. Har maattet la vaere aa invitere noen vi kunne ha tenkt oss, men synes egentlig vi har faatt med dem som betyr mest for oss. Kun de som har samboere/er gift blir bedt med partner.
Månefisken Skrevet 25. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2004 Tror vi blir 80 jeg, skal i alle fall prøve å sette en øvre grense der..
Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 35 til middag. Familie og forlovere 6o til kaffen. Venner
Piarina Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Vi hadde 103 på gjestelisten, men vi blir 75 i bryllupet. (vi regnet med at endel av canadiere ikke kunne komme, men vi ville gjerne invitere dem likevel) Av disse 75 har vi bare invitert ca 20 i middagen. De 20 er våre foreldre, besteforeldre, søsken m følge, forlovere m følge og brudepiker m følge.
Martha Stewart Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 Vi blir maks 18 på selve dagen, dvs brudepar, foreldre, søsken med følge, forlovere med følge og evt besteforeldre hvis de kan komme. Så skal vi ha en vennefest 1-2 uker senere der vi blir ca 30 personer.
liv Skrevet 25. juni 2004 #8 Skrevet 25. juni 2004 vi var vel ca 40. Det var vel ca 20 stykk som ikke hadde mulighet til å komme.
Gjest Muslingen Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 Vi blir ca 40 stk til sammen. Det er nærmeste familie og venner.
Smila Skrevet 25. juni 2004 #10 Skrevet 25. juni 2004 Vi var 40 til middag, og 100 til kaffen. Mange, men vi klarte heller ikke å skille ut noen. Vi tok derfor en liten intim middag, og en stor fest for slekt og venner.
¤Tiili¤ Skrevet 25. juni 2004 #11 Skrevet 25. juni 2004 25 til middag, foreldre, søsken, besteforeldre, faddere og forlovere 136 til kaffe, altså resten av familie og venner.
Lissemor Skrevet 26. juni 2004 #12 Skrevet 26. juni 2004 Vi blir ca 90(svarfristen går ut først 1 juli) Alle til middag,ingen xtra til kaffe. Vi hadde først planlagt middag til ca 50,og resten til kaffe pga økonomi,men så kom svigerfar og fortalte at han skulle betale koldtbord til alle:)Come on,sa jeg da
Gjest Tex Skrevet 26. juni 2004 #13 Skrevet 26. juni 2004 Vi skrev gjesteliste der vi satte opp alle vi ville ha. Så fant vi lokaler etterpå. Vi inviterte tilsammen hundreogto stykker..... alle til middag.
ringblomst Skrevet 26. juni 2004 #15 Skrevet 26. juni 2004 Vi inviterte 81 + familie fra utlandet, som vi visste ikke hadde mulighet til å komme. Vi blir i hvert fall 62 stykker, men tror vi ender opp på noe nærmere 70-tallet. Svarfristen har gått ut, men det er noen som ikke har klart å få tak i barnevakt ennå, så derfor det usikre tallet.
Skusla Skrevet 26. juni 2004 #16 Skrevet 26. juni 2004 Vi blir ca 55 til middag, og ca 110 til kaffe. Har ikke fått inn alle svarkortene enda, så har ikke tallet eksagt. Det er vanskelig å vite HVEM man skal be og hvem som ikke skal komme. i tillegg har vi opplevd at enkelte er fornærma fordi de ikke ble bedt til middagen osv.. Dette er skikkelig ubehagelig, selv etter vi har prøvd å forklare at vi kan ikke ta alle til middagen så har det vært sure kommentarer.. Huff, skal ikke være enkelt å gifte seg gitt....
Piarina Skrevet 26. juni 2004 #17 Skrevet 26. juni 2004 Ja, det er utrolig hvor personlig noen tar sånne ting. Vi har også fått noen kommentarer på at vi bare skal ha 20 av 80 til middag, men da minner jeg om kuvertprisen på 1000kr.
Jeanine Skrevet 26. juni 2004 #18 Skrevet 26. juni 2004 Vi synte også det var utrolig vanskelig å bestemme vem man skal be. Hos oss er min familie veldig stor i forhold til min samboers, men vi bestemte oss for å be nærmeste familie og alle tanter og onkler på begge sider og nærmeste venner. Det ble 80 tilsammen. Men vi hadde også en anelse om at mange tanter og onkler kom til å si nei, da det er mange på min side vi har noe særlig kontakt med (men i følge foreldrene våre måtte vi be alle eller ingen..), så vi lagde en b-liste over andre vi kunne tenke oss å be. Den inneholder flere gode venner og noen fjernere slektninger som vi har bedre kontakt med, 16 stk totalt. Og det gikk slik vi trodde, mange har takket nei (heldigvis.. vil heller har "b-liste folkene" der framfor mange av de gamle tantene og onklene..), så nå har gjestelista blitt utvidet til 96 stk. Men vi regner med at vi blir rundt 70 tilslutt, ihvertfall ikke flere. Stedet vi skal ha festen på har bare plass til 75, og både pga av det og selvsagt økonomien, kunne vi ikke be alle sammen på en gang i tilfelle for mange takket ja.
cecily Skrevet 26. juni 2004 #19 Skrevet 26. juni 2004 Vi blir 74, inkludert oss selv. Vi har alle til middag, ingen ekstra kaffegjester. 40 fra hans familie og venner 32 fra min liste. Kun 2 har meldt avbud.
~*Unni*~ Skrevet 26. juni 2004 #20 Skrevet 26. juni 2004 Vi blir vel kanskje over 110 (fristen går ut 1.juli) til kaffi og ca 55 til middagen. Men så er nå det dobbelt her i gården da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå