Månefisken Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Vi tenker kanskje å bare bruke venner med gode digitalkameraer til brudebilder, istedet for fotograf. Syns ofte det blir litt oppstilt og unaturlig med fotograf-bilder. Noen som har noen gode / dårlige erfaringer med å gjøre det slik?
Gjest Odense Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 Syskenbarnet mitt giftet seg i fjor og ville spare penger på fotograferingen. De kjente en hobby fotograf som er veldig flink til å ta bilder. Det ble tatt menge bilder, men ingen som de var kjempe førnøyd med. Det var veldig varmt den dagen og mye sol. Så på bildene kom det en del skygger eller mye sol.. Så jeg vil ikke anbefale deg å ikke gå til fototgraf. Vi skal ha fotograf som skal ta situasjons bilder av oss når vi er ute av kirken og senere når vi skal fotograferes. Tror det blir kjempe bra. Vi skal også ta der vi bare står og "poserer" til kamera.. Men dette er smak og behag, følg mage følelsen din du!! lykke til :-)
Holly Hobbie Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Vi skal ha min (tilkommende) manns bror som fotograf. Han er veldig flink og har masse erfaring, og skal bruke digitalt kamera, ute og inne, men ikke i studio. Vi sparer baade tid og penger og haaper og tror resultatet blir bra! Gifter meg neste helg saa om en liten stund (naar vi er tilbake fra bryllupsreisen) kan jeg fortelle om mine erfaringer hvis du vil!
Piarina Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Vi var også inne på tanken, men vi vil ikke risikere noe. Så vi har både fotograf, venner med digitalkameraer og utplasserte engangskamera. For oss var det veldig viktig å finne en fotograf som tar mer levende bilder, så vi har engasjert en som skal være med oss i 6 timer, såkalt reportasje-fotografering. Vi skal ta noen portrettbilder også, men de aller fleste blir (forhåpentligvis) mer spennende. Så det å ha fotograf betyr ikke at man må ha oppstilte standardbilder. Foreldrene mine hadde i sin tid en venn som skulle ta bilder i bryllupet deres, men han hadde glemt å gjøre et eller annet slik at alle bildene var kullsorte...
Månefisken Skrevet 25. juni 2004 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2004 Hvor mye betaler dere for en sånn reportasje-fotograf da? Det hørtes jo veldig spennende ut!
Piarina Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 9500kr...så det er jo endel... Men vi får veldig mye, over 400 bilder fra dagen, 70 takkekortbilder, 8 forstørrelser, 2 timers portrettfotografering i forkant, -minst 3 filmer fra det. Dessuten får vi beholde negativene selv, noe som er svært sjeldent, og som betyr at vi slipper å måtte bestille flere kopier gjennom han, vi kan ta dem med til et rimeligere sted hvis vi skulle ønske det. Vi valgte denne løsningen fordi vi fant ut at en "vanlig" 1-times fotografering i studio ville kommet på rundt 5-6000kr uansett. Og når vi først var oppe i den summen, kunne vi like gjerne legge til litt ekstra og få SÅ mye mer. Kan jo legge til at samme pakke fra et av de dyrere studioene ligger på 15-35 000kr....så jeg syns vi var heldige.
¤Tiili¤ Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 Fetteren min (som er fotograf) tar bildene våre + de fleste har digitale kameraer, og så har vi 7 engangskameraer rundt om, så det blir rart hvid vi ikke finner ett eneste bilde vi er fornøyd med.
Piarina Skrevet 26. juni 2004 #10 Skrevet 26. juni 2004 Saeria, jeg sendte deg en pm med internetsiden hans. Si ifra hvis du ikke fikk den, for detvar første gang jeg sendte pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå