duja Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 (endret) Hei. Jeg går masse tur, har med meg hunden til bestefaren min, da han har havnet på sykehjem. Den trekker en del, så får litt hjelp. Er turen "bortkastet" da? Forstår jo at den ikke er det, men dere skjønner hva jeg mener? Går kanskje 1mil 4 ganger i uka. Så neste. Jeg har to barn. Etter føste veide jeg 78kg etter svangerskap, gikk ned til 66kg. Men jeg sto bom fast på 71/72kg og brukte mange mnd på å se 60 tallet. Nå, 3 år etter og et nytt svangerskap står jeg også fast på 71kg? Hvorfor er det slik? Veide 75kg etter dette svangerskapet. Endret 16. juli 2014 av duja
Wiggins Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Hei. Jeg går masse tur, har med meg hunden til bestefaren min, da han har havnet på sykehjem. Den trekker en del, så får litt hjelp. Er turen "bortkastet" da? Forstår jo at den ikke er det, men dere skjønner hva jeg mener? Går kanskje 1mil 4 ganger i uka. Så neste. Jeg har to barn. Etter føste veide jeg 78kg etter svangerskap, gikk ned til 66kg. Men jeg sto bom fast på 71/72kg og brukte mange mnd på å se 60 tallet. Nå, 3 år etter og et nytt svangerskap står jeg også fast på 71kg? Hvorfor er det slik? Veide 75kg etter dette svangerskapet. Selvsagt er ikke turen med hunden bortkasta selv om den trekker. Hvis du satt på en eller annen innretning med hjul og hunden trakk deg hele veien ville du ikke forbrent noe mer enn om du hadde sitti stille, men du bruker jo egne bein. At du veier mer nå enn for noen år siden er ikke helt unaturlig. Kroppen endrer seg også etter at man er utvokst i høyden, og ikke minst i forbindelse med svangerskap. Det er selvsagt mulig for deg å gå ned til under 70 kg, men spørsmålet er om det er sunt. Hvor høy er du? Er du kraftig bygd, spinkel eller noe midt i mellom? 1
duja Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2014 Ikke så veldig høy, nei 😜 160cm, så jeg må nok ned på 60 tallet! Var 66kg før mitt siste svangerskap, og der trivdes jeg 😊
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Hei. Jeg går masse tur, har med meg hunden til bestefaren min, da han har havnet på sykehjem. Den trekker en del, så får litt hjelp. Er turen "bortkastet" da? Forstår jo at den ikke er det, men dere skjønner hva jeg mener? Går kanskje 1mil 4 ganger i uka. Jeg vil tro at du bruker mer energi enn om hunden ikke hadde trukket så mye, siden du må holde hunden igjen for ikke å bli dratt over. Det blir jo som en styrkeøkt sammen med gåturen. Anonymous poster hash: b0de6...f54
duja Skrevet 16. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2014 Nei, det er sant. Det er et rent helvette å holde igjen en hund på 35kg i nedoverbakker 😊
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Har du sele eller halsbånd på hunden? Hunder som trekker mye får fort nakkeproblemer i halsbånd. Anonymous poster hash: ccceb...86c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #8 Skrevet 16. juli 2014 Kjøp deg en free motion trekk sele, med magebelte og strikk, da slipper du ihvertfall å slite ut armene :D Så fremt hunden er over 2 år, og kan få trekke skikkelig da Anonymous poster hash: e5868...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå