Gå til innhold

Bruke forlovelsesringer om igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har lyst å forlove oss, men har desverre ikke råd til nye ringer.

Derimot har kjæresten min fortsatt forlovelsesringene etter seg og ekskjæresten. Dette er fine ringer med litt struktur i som vi begge liker godt. Dame-ringen passer til min finger. Er det i orden å bruke disse på nytt? Regner med gullsmeden kan gravere bye navn og datoer i ringene?

Det var forresten kjæresten min som betalte ringene den gang.

Anonymous poster hash: 6f6d2...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde ikke vært greit for meg ihvertfall....

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ringer er personlig og symbolsk. Anonymous poster hash: f7da8...039

Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Hvis du ikke har noe problem med det så er det vel greit. Men jeg hadde aldri villet båret en ring som egentlig var tiltenkt noen andre.

Endret av New_Girl
  • Liker 9
Skrevet

Hvis det er greit for deg/dere har det vel ingenting å si hva vi andre måtte mene om saken? Det som kan være kjedelig er hvis eksen oppdager det, det kan både såre henne, og hun kan komme med noen ubetenksomme kommentarer. Hvis andre får vite at ringene opprinnelig er fra en annen forlovelse, vil dere nok få noen kommentarer om det.

Jeg vet ikke om det er mulig å fjerne navn og datoer som allerede står der, det får dere nesten spørre en gullsmed om.

• Liker 2
Gjest Livmora
Skrevet

Hadde det vært mulig å levere ringene til omsmelting, og få en slant for de?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha slitt litt med det - men hva jeg tenker er jo i grunnen revnende likegyldig, det er jo DEG dette skal være riktig for. Om du synes det er greit, så kjør på!

Man får jo forresten også helt enkle sølv- eller gullringer for en 5-600 kr stk, men det er kanskje ikke helt relevant for dere?

Anonymous poster hash: f622d...a51
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

For min del hadde det ikke vært ok. Det er ringer som er kjøpt for evig troskap til en annen dame enn deg. Men for all del; om du synes det er ok så kjør på.

Endret av Runforit
  • Liker 2
Skrevet (endret)

nei ville heller ikke arvet brudekjolen til eksen til kjæresten.

dessverre synes jeg det blir ganske synonymt.

hva med og selge ringene som er brukt og heller kjøpe noen andre ringer?

Endret av Eloise.
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis dere ikke har råd til ringer til forlovelsen, hvordan er det da med bryllup?

Er det ikke et lite signal til deg at kjæresten din allerede har en brutt forlovelse bak seg? Hva betyr forlovelse for han?

Gjest Daenerys
Skrevet

Kan dere ikke være forlovet uten ringer? :)

Ellers syns jeg dere gjør som dere selv ønsker. Jeg hadde nok vært litt reservert mot å bruke en ring han kjøpte til en annen person, men om det går fint for deg, kjør på!

Skrevet

Hvis dere ikke har råd til ringer til forlovelsen, hvordan er det da med bryllup?

Er det ikke et lite signal til deg at kjæresten din allerede har en brutt forlovelse bak seg? Hva betyr forlovelse for han?

Så du mener at de som har forlovet seg tidligere ikke bær forlove seg på nytt? For folk kan ikke gjøre feil i livet sitt eller?

Å selvom det er dødsynd her på KG, så må man faktisk ikke gifte seg i samme åndedrag som forlovelsen tar plass. De kan vel forlove seg nå, også begynne å spare opp til bryllup i sitt eget tempo?

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Jeg har vært forlovet og fikk en enstensring som jeg valgte ut. Jeg ga tilbake ringen da jeg gjorde det slutt. Noe tid senere så jeg hans nye dame med akkurat "min" ring. Det var litt rart. :sjenert:

Endret av Peanut
Gjest Blondie65
Skrevet

Så du mener at de som har forlovet seg tidligere ikke bær forlove seg på nytt? For folk kan ikke gjøre feil i livet sitt eller?

Å selvom det er dødsynd her på KG, så må man faktisk ikke gifte seg i samme åndedrag som forlovelsen tar plass. De kan vel forlove seg nå, også begynne å spare opp til bryllup i sitt eget tempo?

Jeg antar at de er unge, siden de har dårlig råd. Vanligvis når man forlover seg har man en plan om bryllup i nær fremtid. Har de slike planer?

Alle kan gjøre feil ja. Men når man er ung og allerede har en brutt forlovelse bak seg, er det ikke lurt å stoppe opp og tenke gjennom hva det vil si å være forlovet og om man kan og vil holde det en lover? Altså lære av tidligere avgjørelser om å forlove seg før man vet om forholdet er noe å satse på?

Skrevet

Vi brukte vel noe slikt som max 4-5.000 kr på vårt bryllup. Det er ikke alle som ønsker å bruke flere titalls tusen kroner på en bryllupsfest. For noen er det viktigere bare å bli gift.

Til ts, for meg hadde det blitt fryktelig feil om enten min kone hadde kommet med sin gamle ring til meg, eller om jeg hadde kommet med min gamle til henne før vi giftet oss.

Den eneste formen for gjenbruk av forlovelse/giftering jeg kunne brukt, var om det var snakk om familiearvestykke.

Men dette må du føle på selv. Kjennes det en bitteliten smule feil, så dropper du det. Som noen andre skrev, det går an å være forlovet uten ring.

Vi hadde ikke ring før vi giftet oss.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Bryllup kan gjøres helt gratis - akkurat som en forlovelse. Ring forlovelse og bryllupsfest derimot koster noen kroner.

Skrevet

Da hadde jeg heller forlovet meg uten ringer

AnonymBruker
Skrevet

det hadde ikke vært greit for meg ihvertfall....

Bortskjemt...

For min del hadde det ikke vært ok. Det er ringer som er kjøpt for evig troskap til en annen dame enn deg. Men for all del; om du synes det er ok så kjør på.

Nei

Jeg har vært forlovet og fikk en enstensring som jeg valgte ut. Jeg ga tilbake ringen da jeg gjorde det slutt. Noe tid senere så jeg hans nye dame med akkurat "min" ring. Det var litt rart. :sjenert:

Han som kjøpte den så...

Nei. Ringer er personlig og symbolsk.

Anonymous poster hash: f7da8...039

Nei

Hvis du ikke har noe problem med det så er det vel greit. Men jeg hadde aldri villet båret en ring som egentlig var tiltenkt noen andre.

Ikke alle som har råd til å bruke titusener av kroner på en ring...

Anonymous poster hash: 4c175...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dere som bestemmer om det er i orden å bruke dem på nytt; hva vi mener betyr ingenting.

Anonymous poster hash: 52ceb...7cd
  • Liker 1
Skrevet

Bryllup kan gjøres helt gratis - akkurat som en forlovelse. Ring forlovelse og bryllupsfest derimot koster noen kroner.

My point exactly ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...