Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg har en frykt som kanskje er noe irrasjonell. Men jeg har en viss mekanisme innebygget der jeg ofte kan mistenke det verste. Ikke som i "han vil bare ha sex med meg", men mer "dette er bare tull og han og andre sitter og ler av meg på andre siden".

Det hele henger igjen fra barne- og ungdomsskolen. Jeg var en sjenert jente som fokuserte på skole og lekser og ikke gjorde mye ut av meg. Hadde gode venninner men var ikke en som hadde med guttene å gjøre.

Det var et par som via rykter syntes jeg var "søt" men jeg var utenfor hele den kule gjengen så det ble ikke gjort noe med. På ungdomsskolen var det omtrent det samme.

Men jeg vokste til og ble mer attraktiv - kvisene forsvant og jeg hadde et pent ansikt, langt lyst hår, høy og tynn men begynte å få former. Men jeg var fortsatt ekstremt usikker på innsiden og hadde lite erfaring med hvordan jeg skulle takle oppmerksomhet. Det ble til at jeg samlet håret i en ball og dekket til kroppen mesteparten av tiden. Jeg tok en lengre vei til skolen fordi jeg ellers måtte passere en byggeplass og jeg hatet mennene som ropte etter meg. Jeg var generelt veldig ukomfortabel med oppmerksomhet fra menn.

Ved et par anledninger var jeg offer for litt fleiping og slikt. Jeg opplevde at en gutt jeg ikke kjente, men en venn av noen venner, ringte meg fra skjult nummer. Han spurte ting som hva jeg hadde på meg og da jeg ble satt ut hørte jeg venner le i bakgrunnen.

Ved en anledning var det en gutt fra skolen som hadde lagt meg til på facebook og begynte å chatte med meg. Samtalen ble etterhvert tullete og jeg forstod at han satt med noen andre gutter og de skrev sammen.

Nå i voksen alder så har jeg vokst til på mange måter. Jeg har datet noen gutter og har generelt draget, selv om jeg ikke klarer å investere meg helt emosjonelt.

Jeg har ting på plass, utdannelse, har gode venner osv. Men jeg har alltid en viss paranoia og en innebygget frykt. Lurer på om noen deler detaljer om meg eller sprer rykter. Lurer på om en gutt bare "tuller" når han tar kontakt med meg eller om de ler bak min rygg.

Problemet er at jeg er fortsatt ganske "ukul" på innsiden. Jeg er aldri helt til rette i en gjeng der jeg merker at alle var blant de populære på ungdomsskolen eller vgs. Jeg hadde en nettdatingprofil da jeg flyttet til en ny by. Noen av de som tok kontakt med meg bodde i samme område som noen jeg hadde datet og var relativt unge menn (30ish). Jeg var redd de kjente hverandre og kjente igjen meg og at de bare ville tulle med meg.

Jeg vet at mye av dette er irrasjonelt men jeg klarer ikke slappe helt av.

Er det noen som har hatt det på samme måten?

Anonymous poster hash: 62be5...08b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg har det akkuratt likt, jeg ble mye mobbet og tullet med når jeg var yngre og det gjør at jeg ikke klarer å stole på folk, eller helt sjønne hvorfor de liker meg. Men så traff jeg en som var nesten helt lik meg selv og frykten forsvant på en måte, jeg følte det var ekte når han sa han likte meg og jeg føler meg trygg når jeg er med han :) gjelder bare å finne den rette så fikser det seg nokk :)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...