Gå til innhold

P-piller bivirkninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, får man mindre bivirkninger av å starte på p-pillene fra dag 1 mensen (eller dag 3-5)? Eller har det ingenting å si?

Anonymous poster hash: 1af24...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

P-piller skal man starte på på første dag du får mensen. Bivirkningene kommer ikke av når du begynner på de i mensensyklusen, men hvordan kroppen takler hormonene. Jeg har gått på utallige forskjellige ppiller fordi jeg har migrene og det fikk utslag. For meg funker microgynon for eksempel :)

Anonymous poster hash: 8e2e7...337
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar :) Så jeg kan ikke begynne på de ca 10 dager etter mensen dag 1?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker, on 16 Jul 2014 - 21:06, said:

Ok, takk for svar :) Så jeg kan ikke begynne på de ca 10 dager etter mensen dag 1?

Jo, du kan fint begynne på dem midt i en syklus, det er ikke noe problem, det bare tar litt lengre tid før du er sikker. Det står hvor lang tid det tar fra man starter til man er helt beskyttet i pakningsvedlegget.

Anonymous poster hash: 9c66b...642

AnonymBruker
Skrevet

Flott! :) Ja, tror det sto 1 uke hvis man starter på de etter dag 3-5, så da regner jeg med at det gjelder også for feks 10 dager :)

AnonymBruker
Skrevet

En ting til... vet du/noen om, hvis man i utganspunktet sliter/har slitt med mild/moderat akne (bruker krem som funker), vil det da forverre min akne (blusse opp igjen) hvis jeg begynner på p-piller?

AnonymBruker
Skrevet

Hei, får man mindre bivirkninger av å starte på p-pillene fra dag 1 mensen (eller dag 3-5)? Eller har det ingenting å si?

Du kan få bivirkninger når som helst (eller ikke), uavhengig av når du startet på dem. :opplyser:

Anonymous poster hash: b0291...61d

AnonymBruker
Skrevet

Takk til deg og for svar!

Men, lurer på noe mer: hvis man i utganspunktet er ganske/litt utsatt for bivirkningene, er det stor sannsynlighet for at jeg kan få de bivirkningene? Vil helst slippe kviser og sopp hele tiden :(

Du kan få bivirkninger når som helst (eller ikke), uavhengig av når du startet på dem. :opplyser:

Anonymous poster hash: b0291...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...