Gå til innhold

Ralph Lauren klær - så dyrt i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvorfor disse klærne er så høyt priset i Norge? Tenker spesielt på barneklær, har ikke sett så mye på klærne for voksne (venter en liten en og titter en del på klær) ;)

En typisk pique skjorte koster ca 600 på norske nettbutikker ser jeg. På ralphlauren.com koster en likedan en rundt $30 (ca 186 NOK). På salg rundt $10-12 Rimelig stor forskjell altså. RL er vel heller ikke ansett som så eksklusivt merke i USA, så hvorfor er det det i Norge?

Samme har jeg egentlig merket med merket Abercrombie&Fitch. Dyyyyrt i Norge men ikke i USA.

Nå har jeg akkurat bestilt masse babyklær på salg på RL og plaggene koster jo mindre enn H&M når de er på salg! (Og jeg har slekt som tar de med hit så slipper frakt, moms og toll, jeei!)

Glad fordi jeg føler jeg har gjort mange gode kjøp i dag ;)

Anonymous poster hash: 00650...0ad

Skrevet

Dameklær fra RL er ikke så mye billigere enn i Norge. Spesielt de tradisjonelle klærene har ikke så mye prisforskjell, de er heller ikke så ofte på salg i USA.

Skrevet

Alle netbutikker i Norge bestiller fra ralphlauren.com. Og de må jo legge til ialefall 60% av prisen de betalte for + frakt etc. etc.

Selv om de har gode avtaler med leverandør blir det en god del ting som må legges til i prisen.

I teorien er det egentlig ikke så dyrt for rl i Norge som man skal ha det til.

Skrevet

Alle netbutikker i Norge bestiller fra ralphlauren.com. Og de må jo legge til ialefall 60% av prisen de betalte for + frakt etc. etc.

Selv om de har gode avtaler med leverandør blir det en god del ting som må legges til i prisen.

I teorien er det egentlig ikke så dyrt for rl i Norge som man skal ha det til.

Nettbutikkene er jo da forhandlere av Ralph Lauren, og betaler vesentlig mindre for klærne enn en vanlig sluttbruker som handler på ralphlauren.com.

• Liker 1
Skrevet

Ralph Lauren er dyrt i USA også jo og et eksklusivt merke.

Skrevet

Nettbutikkene er jo da forhandlere av Ralph Lauren, og betaler vesentlig mindre for klærne enn en vanlig sluttbruker som handler på ralphlauren.com.

Ja. Men til syvende og sist er det ralphlauren.com som sender ut varer til butikker som zalando, nelly, miinto etc.

Skrevet (endret)

Ja. Men til syvende og sist er det ralphlauren.com som sender ut varer til butikker som zalando, nelly, miinto etc.

Ja det stemmer, men Zalando, Nelly, Miinto osv. betaler ikke den samme prisen for plagget som vi ville gjort når vi kjøper direkte fra RL. De betaler en god del mindre :)

Men sånn sett, er det jo ikke så mye dyrere i Norge. Tenk på at du får frakt og toll oppå de der prisene, da ender man plutselig opp med omtrent den samme prisen som fra en norsk nettbutikk uansett! Det kan hende det er derfor de tar seg friheten til å sette opp prisene såpass.

Endret av SuperFace
AnonymBruker
Skrevet

Nå hae jeg ikke sett så mye på RL sine klær for voksne, så vet ikke helt hvordan de prisene er.. men tok en titt på andre nettsider for å sammenligne priser. RL er f.eks billigere på babyklær enn det The Gap er. Synes det er så rart... (så på salgsartiklene på begge sidene)

Jeg skal hvertfall ikke kjøpe RL i Norge, da bestiller jeg på nettet i stedet ;)

Skrevet

Ralph Lauren er ikke akkurat billig og kan ikke sammenlignes med A&F som rett og slett er overhyped/priced. Blue/Black/Purple label er RL eksklusive kolleksjoner. Dessverre er det ikke mye av disse kolleksjoner å få tak i butikk/nettbutikk i Norge. Polo RL er mer rimeligere og laidback rettet først og fremst for et yngre klientell. Polo RL er dyrere i Norge en i USA. Dette fordi merket er Amerikansk, så billigere lokalt. Samt lønningsnivået utgjør en grunn pluss diverse kostnader og moms. I tillegg skal jo butikkene tjene noe på det her til lands. Skal en virkelig ha det billigst mulig. Kjøp i USA og få kjøpet refundert for lokal skatt. Da har du virkelig spart cash

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har en del klær fra Ralph Lauren, en del har jeg fått som gaver gjennom årene av familien i USA, men er ikke imponert over kvaliteten. Klærne er ikke noe bedre kvalitetsmessig enn helt ordinære klær man kan kjøpe i hvilken som helst butikk i Norge.

Skjønner heller ikke behovet for å kle opp barn i slike dyre merkeklær. Barn vokser ut av klærne i løpet av måneder, og de bryr seg lite om hva slags merke det er på klærne når de er så små.

Anonymous poster hash: 5c6e3...cbc
Skrevet

Tråden er ryddet for spam og reklame.

Yvonne (mod)

Gjest gundagrynte
Skrevet

Noen som vet hvorfor disse klærne er så høyt priset i Norge? Tenker spesielt på barneklær, har ikke sett så mye på klærne for voksne (venter en liten en og titter en del på klær) ;)

En typisk pique skjorte koster ca 600 på norske nettbutikker ser jeg. På ralphlauren.com koster en likedan en rundt $30 (ca 186 NOK). På salg rundt $10-12 Rimelig stor forskjell altså. RL er vel heller ikke ansett som så eksklusivt merke i USA, så hvorfor er det det i Norge?

Samme har jeg egentlig merket med merket Abercrombie&Fitch. Dyyyyrt i Norge men ikke i USA.

Nå har jeg akkurat bestilt masse babyklær på salg på RL og plaggene koster jo mindre enn H&M når de er på salg! (Og jeg har slekt som tar de med hit så slipper frakt, moms og toll, jeei!)

Glad fordi jeg føler jeg har gjort mange gode kjøp i dag ;)

Jeg har også mye klær fra RL, ikke beste kvaliteten men skal man ha skikkelig kvalitet...Da er det Hugo Boss som gjelder :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...