Gå til innhold

Rød og sår i baken... :( Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gikk ut en lang tur i dag og da jeg kom hjem og det hadde gått en stund så kjente jeg at det gjorde litt vondt bak, faktisk så var det ganske rødt og det svir litt når jeg går rundt hjemme. Jeg prøvde med litt sheasmør men det ser ikke ut til å virke særlig. Er det dumt å bruke hydrokortison der bak?

Jeg barberer meg der med barbermaskin, men det er en stund siden.

Anonymous poster hash: adfc9...b78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gnagsår.

Smør deg med aloe vera og legg deg i sofaen uten undertøy med stumpen litt høyt slik at det får luft.

Unngå stringtruser i en ukes tid.

Hydrokortison vil bare gjøre vondt verre, og det svir noe helt gudsforjammerlig om du smører det på vanlig, sår hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå stringtruser i en ukes tid.

Bruker ikke stringtruser. :sjenert: Dette var helt vanlig hipster i blanding bomull med noe annet.

Aloe vera ok, holder det med sånn 98% gel fra Jäsön?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, funker helt fint det.

Du kan også kjøpe sånn sinksalve som står i babyseksjonen på butikken for å lindre og hjelpe på legeprosessen.

Svetten din har rent ned mellom skinkene og ført til friksjon slik at huden har blitt sår, det kan skje selv om du går truseløs så lenge det er varmt og du blir svett nok. ;)

Skyll stumpen med lunkent vann og vask deg med en underlivssåpe, evt en såpefri såpe som feks Lactacyd. Smør så hele det irriterte området med aloe vera eller sinksalve og legg deg ned et sted og slapp av. Minst mulig gåing det første døgnet for å forminske friksjonen så mye som mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd det et par ganger når jeg er med i terrengløp. Sinksalve har vært min beste venn når jeg kommer hjem da :-)

Anonymous poster hash: 48659...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Minst mulig gåing det første døgnet for å forminske friksjonen så mye som mulig.

Et spørsmål, hvor lenge må jeg regne med å ha dette? :sjenert: Vil det kunne bli borte innen én uke?

Smørt meg med aloe vera, men det svir skikkelig ennå hvis jeg må bevege meg og gå. Ligger med stumpen i været i senga. Kan jeg ligge på siden i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var ute en tur uten truse og kjøpte Natusan Baby Sinksalva som nå er smørt på. Virker som det går bra det og. :)

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, hvor lenge må jeg regne med å ha dette? :sjenert: Vil det kunne bli borte innen én uke?

Smørt meg med aloe vera, men det svir skikkelig ennå hvis jeg må bevege meg og gå. Ligger med stumpen i været i senga. Kan jeg ligge på siden i natt?

Det gir seg som regel i løpet av tre-seks dager, så i løpet av en ukes tid er du sikkert helt bra igjen.

Det går helt fint å ligge på siden. Godt tips er å ligge med stumpen bar og legge et mykt håndkle inn mellom skinkene for å spre dem. Høres litt fælt ut, men det hjelper til å holde sprekken tørr og med mindre svetting om natta.

Fortsett med sinksalve eller aloe vera og pass på å tørke deg ordentlig godt når du har dusjet.

Bruk også gjerne alkoholfrie våtservietter til å vaske deg bak når du har vært på do, det hjelper for å unngå at du blir enda mer sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold det rent med mild såpe, ikke barber deg, få luft til og hold det tørt. Bruk hårføneren om nødvendig(jepp, jeg sa det!:P)

Anonymous poster hash: a4e34...fae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickandj

Det kan være fordi du er fuktig der? Jeg opplever å bli rød og sår bak om jeg ikke tørker godt nok etter å ha dusjet for eksempel. Pleier å bruke litt pudder (Talkum), og da blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er rødt som en langs steipe opp mot rumpesprekken, kan det være sopp. Sinksalve kan hjelpe, eventuelt Canesten.

Anonymous poster hash: a4f4f...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og aleo vera og kremer vil bare øke fuktigheten og gi bedre forhold for soppen. Enten talkum (eller potetmel, som er like bra), sinksalve eller canesten.

Anonymous poster hash: a4f4f...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Kjente at det sved litt i baken i dag morges, og smurte meg med sheasmør som så ut til å hjelpe. Så var jeg på toalettet og etter det sved det skikkelig. Tok på sinksalve for tenkte det ville gjøre nytten, men da sved det så mye at jeg knapt klarte å gå. :cry3:

Så nå har jeg vasket og smurt meg med sheasmør igjen. Enn så lenge så går det. :(

Er det noe annet jeg kan bruke?

Anonymous poster hash: 808d7...b34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inotynol! Beste salven som finnes mot sår og rød hud nedentil. Både for babyer, småbarn og voksne :)

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Inotyol-50g-Salve/PID-31955.aspx

Har hatt noe av det samme som du beskriver selv, og med denne salven så forsvinner sårheten og rødheten nesten over natta. Ene jenta mi var plaget med rød og sår stump, og inotynol var det eneste som funket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inotynol! Beste salven som finnes mot sår og rød hud nedentil. Både for babyer, småbarn og voksne :)

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Inotyol-50g-Salve/PID-31955.aspx

Har hatt noe av det samme som du beskriver selv, og med denne salven så forsvinner sårheten og rødheten nesten over natta. Ene jenta mi var plaget med rød og sår stump, og inotynol var det eneste som funket.

Kjøpte og betraktelig bedre! Tusen takk! :strix:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...sånn går det når man lar gubben slippe til i toern.

Anonymous poster hash: fb90c...a40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og betraktelig bedre! Tusen takk! :strix:

Så bra :danse:

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sånn går det når man lar gubben slippe til i toern. Anonymous poster hash: fb90c...a40

:blink:

Er single og ikke har jeg analsex så spar meg for å tro ting bare fordi. :P

Utrolig tåpelig kommentar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...