Gå til innhold

Middag med på piknik?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags middag passer å ha med på piknik? :)

Anonymous poster hash: 0547d...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh, du har ikke med middag på piknik. Du har med noe som ikke bør spises varmt. Ta med en pai, salat, baguetter, smørbrød, kaker etc.

AnonymBruker
Skrevet

Øh, du har ikke med middag på piknik. Du har med noe som ikke bør spises varmt. Ta med en pai, salat, baguetter, smørbrød, kaker etc.

Eh, det går da fint å ha med varm mat på piknik?

Feks suppe i mattermos. Eller små kjøttboller (med eller uten tomatsaus).

Utover det går det selvsagt også an å spise kald mat til middag, særlig om det er veldig varmt. Du må ikke være så fantasiløs, Antoinette. :lur:

TS: Min favorittmat til picnic er gode sandwicher av hjemmebakt focaccia, med feks roastbeef (eller tynnskåret rosastekt ytrefilet som du steker og skjærer opp selv), tomat, løk og avokado. Spekeskinke er også bra. Pakk tett i alufolie.

Eller tabbouleh, couscoussalat, med tomater, løk, persille, mynte, sitron, olivenolje og feks feta og pistasjnøtter i tillegg for å gjøre det mer mettende.

Gazpacho, dvs kald spansk tomat/paprikasuppe på termos er også bra - termos for at den skal holde seg iskald.

Og en boks hjemmebakte brownies samt en kurv jordbær er alltid kjærkomment til dessert. :)

Anonymous poster hash: 2d00a...daa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg mente ikke at det måtte være varm mat, kan gjerne være kald:)

Vi skal altså spise middag ute, så må være godt og mettende, og samtidig lett å frakte med uten for mye tilberedelse.

Takk for gode forslag:) kom gjerne med flere!

Anonymous poster hash: 0547d...581

AnonymBruker
Skrevet

Stekte kyllingklubber (som selvsagt godt kan spises kalde).

Anonymous poster hash: 2d00a...daa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grillet pølser, potetsalat, salat :)

Anonymous poster hash: d82cb...ae1
AnonymBruker
Skrevet

Wraps :)

Anonymous poster hash: 7fb8b...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Wraps tenkte jeg også på. Min favoritt for øyeblikket: kylling, salat, tomat, rødløk, tranebær, hakkede mandler og dressing av gresk yoghurt, majones, dijonsennep, sitron, hvitvinseddik, honning, salt og pepper :)

Anonymous poster hash: ccc68...b5e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grillet kylling, salat og loff med majones Mmmmm

Enkelt og godt, minnimalt med forberedelser og lett og frakte/ikke mye "oppvask" :)

Anonymous poster hash: 6ca8b...f92
Skrevet

Vi har som regel kyllingsalat med aioli og focaccia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...