Lorangemy Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Hva er ett par for dere? For meg er det to. Min samboer kan si; jeg stikker ut og kommer tilbake om et par timer.Eller den jobben tar jo bare et par timer. Men så blir han borte både tre, fire og fem timer...... Da begynner jeg å lure på om det var jeg eller samboeren som har misforstått ett eller annet her... Kan forøvrig fortelle at min eks var likedan der. faktisk verre. :-?
aline Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 ett par er for meg også to, og tar det ca to timer, kanskje tre, så sier jeg at det tar et par-tre timer. men jeg hadde ikke sagt noe på om det skled ut til tre timer, fem seks ville jeg nok ønsket å fått en liten sms for.
Gjest TomKrus Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Hva er ett par for dere? For meg er det to. Min samboer kan si; jeg stikker ut og kommer tilbake om et par timer.Eller den jobben tar jo bare et par timer. Men så blir han borte både tre, fire og fem timer...... Da begynner jeg å lure på om det var jeg eller samboeren som har misforstått ett eller annet her... Kan forøvrig fortelle at min eks var likedan der. faktisk verre. :-? Et par timer for meg er noen par timer. Tar noe to timer, sier jeg det.
Gjest GreenSky Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 For meg er to timer to timer, pluss/minus. Men for andre er et par timer en omskrivning for noen timer. Dvs. at de ikke har peiling på hvor lang tid det vil ta. Noen bare er slik, men da vet du i det minste hva hans betydning av et par timer er.
~Viva~ Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Tidligere så brukte jeg "et par" når jeg mente "noen få" eller noe liknende, men det ble sambo så irritert over at jeg nå kun sier et par når jeg mener to.
Comeback Kid Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Kan forøvrig fortelle at min eks var likedan der. :-? Ooooops!! Har på følelsen av at om ikke han snart begynner å forstå hva et par timer er......så er han en eks han også. :o
LilleBille Skrevet 25. juni 2004 #8 Skrevet 25. juni 2004 Et par timer .. er ca. to... et par tre ... er mellom to ot tre timer En stund derimot... er vanskeligere å tidfeste..
la Flaca Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 Et par = 1+1 =2 Et par er ikke fem-seks nei. Den går ikke...
Lorangemy Skrevet 25. juni 2004 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2004 Ooooops!! Har på følelsen av at om ikke han snart begynner å forstå hva et par timer er......så er han en eks han også. :o Nei, ingen fare der. Kan til opplysning fortelle at det ikke er grunnen til at det ble slutt mellom meg og eksen.
Comeback Kid Skrevet 25. juni 2004 #12 Skrevet 25. juni 2004 Phu!! :D Ser du Greeny.....jeg hadde et poeng!! (tror jeg)
Frodo Skrevet 25. juni 2004 #14 Skrevet 25. juni 2004 Når jeg sier "et par timer" er det mye mindre presist enn "to timer". To timer er to timer, mens et par timer ca. 2 timer (halvannen til 3-4 timer)
Gjest 1111 Skrevet 25. juni 2004 #15 Skrevet 25. juni 2004 Har aldri forstått hvorfor folk ikke bare kan si "3 timer", "2 timer" osv i stedet for "et par". for meg er et par 2. men det er likevel et usikkert antall..
Arkana Skrevet 25. juni 2004 #16 Skrevet 25. juni 2004 Et par timer betyr vel mer "noen timer" for meg, men ikke så mye som 5-6 timer da. Jeg foretrekker å si nøyaktig tid, hvis jeg vet det.
Dragoline Skrevet 25. juni 2004 #17 Skrevet 25. juni 2004 Har det noe å si egentlig. "tar max en time" er for sambo= så lenge han vil minst 2-3 timer. Har opplevelse av at mannfolk er slik, vet ikke hvorfor. For meg er et par timer ca. 2 timer. Ellers sier jeg ca. 3 eler 4 timer hvis jeg blir så lenge. De har alltid en unnskyldning uansett. Noen som har hørt denne fra mennene før:" jeg kom ikke fra han"
Dollface Skrevet 25. juni 2004 #18 Skrevet 25. juni 2004 "Et par timer", betyr for meg: Ca to timer, med litt "slingringsmonn" begge veier.
Fakse Skrevet 25. juni 2004 #19 Skrevet 25. juni 2004 "Et par timer", betyr for meg: Ca to timer, med litt "slingringsmonn" begge veier. Jupp, samme her. Et par øl er derimot et svært ubestemmelig antall, men garantert mer enn to
Maetzii Skrevet 25. juni 2004 #20 Skrevet 25. juni 2004 "Et par timer" for meg er mellom 1 og 4 timer... Akkurat som "et par sjokoladebiter" somoftest er omtrent 10 sjokoladebiter.... "et par" er altså et relativt usikkert ord og må sees i sammenheng med hva det beskriver. Kjenner folk som bruker en enda videre definisjon enn meg, og kjenner folk som får panikk når "et par timer" viser seg å være ti minutter for mye eller for lite... Men det enkleste må da virkelig være å få kjæresten din til å gi deg HANS versjon av saken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå