Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt mobbet og holdt mye utenfor på ungdomskolen/videregående. Sluttet på videregående pga. det, selvbilde og selvtillit lå helt på bunn og jeg ble veldig innesluttet. Prøvde meg med et år på folkehøyskole, men greide til slutt ikke møte opp, selv om jeg fikk et par venner der. Følte hele tiden jeg var i veien for alle andre, så jeg trakk meg selv unna. Men etter det fikk jeg meg en jobb og ble "dyttet ut i det". Har jobbet med meg selv og presset meg til å ta kontakt med andre. Tenker om meg selv nå at jeg også er verdt noe som menneske og fortjener å ha det fint.

Ettersom jeg sluttet på vgs må jeg ta fagene som privatist. Får da ikke møtt andre gjennom høyskole ol. Det er helt uaktuelt å prøve å ta opp kontakten med de som brøt meg ned så mye, selv om de og sikkert har vokst opp nå. Men jeg føler meg så ensom. Ønsker å dra ut, være sammen med venner, som "alle" andre.

Hvor blir man kjent med nye mennesker i en alder av 22? Er det noen her som har vært i samme situasjon som klarte å komme seg ut av det?

Anonymous poster hash: e0a09...a48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Så vondt å lese om situasjonen din.

Jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver men ikke alt. Selv er jeg 27 og lurer på om det blir bedre med tiden. Innimellom virker det ikke sånn. Hvor bor du? Har du noen aktiviteter du liker å holde på med?

Det å komme i kontakt med andre mennesker er ikke lett, men hvis man har noe man liker å gjøre så kan det være at en dag dukker det opp en som er snill og ser deg.

Skrevet

Lurer litt på det samme som dere. Jeg har alltid blitt mobbet selv. Jeg har ingen venner fra barneskolen/ungdomsskolen e.l., for ingen ville ha kontakt med meg. Jeg har et par venner nå, men veldig få. Jeg har liksom alltid følt at jeg er mindre verdt enn andre mennesker, for jeg var ikke bra nok til å ha venner når jeg gikk på skolen. Det er litt bedre nå, men jeg føler fortsatt det er noe galt med meg. Skulle ønske jeg hadde flere venner, men det er utrolig vanskelig å skulle skaffe seg nye venner som ung voksen... Og selv om man har grei kontakt med noen på jobb ellerno er det vanskelig å ta det neste skrittet liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem trenger vel venner. Folk er noen råtne epler som kommer til å såre deg snart uansett.

Anonymous poster hash: c227f...833
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg igjennom privatisteksamen, og søk deg inn på høgskole/universitet. Der møter du ofte mer likesinnede mennesker! :hug:

Anonymous poster hash: a8d02...1ba
Skrevet

Syns du bør melde deg inn i en organisasjon!

Som student slet jeg selv med å få venner - det er vanskelig når man er "voksen" å ta kontakt med fremmede. Men jeg meldte meg inn i Røde Kors, og da endret alt seg! Der blir du med i et samhold uten like, og blir kjent med mange nye mennesker.

Du kan melde deg på kurs og bli med i hjelpekorpset - det er kjempegøy! Og det er ganske mange som er i samme situasjon som deg som melder seg inn der, for det er ofte en fin arena å få venner på :)

http://www.rodekors.no/vart-arbeid/hjelpekorps/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...