AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Noen som har opplevd å få altfor sterke briller hos optikeren. Event hva var symtpomene ? Jeg tror jeg har det, sliter fremdeles med tilvenning. Et år siden jeg fikk briller, ble endjuster i februar! Anyone ?Anonymous poster hash: 65cac...e31
Missy1 Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Har du brukt briller før eller har du gått fra linser til briller? Jeg følte brillene mine hadde helt feil styrke, men det er tydeligvis bare fordi jeg ikke er vant til de. Har brukt linser i mange år. Faller ned trapper og snubler i alt mulig rart når jeg har på meg briller :-/ er du usikker på styrke så snakker du med optikeren, de har nok en garanti mtp å få byttet glassene hvis det skulle vise seg at de har gjort noe feil
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Har du gått tilbake og sagt i fra? De kan ha gjort en feil med glassene. Ellers er gåbrillene mine alltid litt tilvenning på når jeg bytter til nye/ny glassprodusent. Det samme med solbriller med styrke. Har en gang fått feilt glass på ett øye og så for dårlig.Anonymous poster hash: d7fe9...9de
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Men normalt med tilvenning over 6 mnd da? Begynte med briller for 1 år siden Anonymous poster hash: 65cac...e31
Missy1 Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Men normalt med tilvenning over 6 mnd da? Begynte med briller for 1 år siden Anonymous poster hash: 65cac...e31 Hvis det er briller du er avhengig av å bruke hele tiden (altså ikke bare lesebriller) så tviler jeg på at det skal ta så lang tid å vende seg til de 1
Minya Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Holder akkurat på å justere styrken på linser og briller ned, venstre øye fra -1.00 til -0.50 +skjev hornhinne som kan korrigeres med -0.25 ekstra, og høyre øye ned fra -1.75 til -1.50. Venstre øye oppfører seg og er fornøyd med -0.75 linse og nytt korrekt brilleglass, men høyre øye driver bare og tøyser akkurat nå. Uten linser trives øyet best med -1.75 på måleapparatet hos optikeren, men med -1.75 linse på øyet trives det visst best på -1.50. Problemet er bare at når jeg går rundt med de nye linsene på, ser jeg omtrent like bra som en flodhest i dagslys på høyre øye, slik at alt over fem meter er ullent, jeg kan ikke lese små veiskilt som feks veinavn og jeg kjenner ikke igjen folk på avstand. Holder jeg for høyre øye ser jeg bedre enn når begge øya er åpne. Optikeren skjønner heller ingenting og foreløpig skal vi se det an en tre ukers tid til før vi gjør noe med det. Hodepine og følelsen av skjeling eller at jeg ser "skjevt" er definitivt til stede, pluss at jeg blir mye fortere sliten både i hodet og øya når jeg bruker linsene. Vet ikke om det blir helt det samme å ha for svake briller/linser som å ha for sterke, men det er ihvertfall sånn jeg føler det nå. Tilvenningsfasen når du har fått nye briller og linseverdier er visst mellom en og tre uker før du føler at du ser "normalt". Har du brukt brillene hele tiden kan det hende at du har fått feil sliping på glassene og bør gå til optiker på nytt for å kontrollere at glassene er riktig slipt. Jeg fikk en gang prismeglass i brillene mine, prismeglass skal tvinge øynene til å slutte å skjele. Jeg har aldri vært skjeløyd i hele mitt liv. Resultatet var hodepine når jeg brukte brillene så jeg kuttet helt ut i et par års tid før jeg dro til en annen optiker.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #7 Skrevet 16. juli 2014 Jeg byttet optiker, han fant en ørliten forskjell. Han ba meg fokusere på en O, den var i midtre linje, jeg trodde han mente den som var på nederste (var egentlig en D men jeg så ikke det). Så sa jo at den aldri ble sterkere, håper det ikke har hatt mye å si for resultatet at jeg igjen får for sterke briller kom på drt da jeg kjørte hjemover dessverre, så fikk ikke sagt det. Men han tok mange andre tester og jeg leste masse bobstaver så sikkert ikke Håper det blir orden hvertfalø, dette er forferdelig! Anonymous poster hash: 65cac...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå