Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. De to siste årene føler jeg mannen min har blitt mer kontrollerende. Han ringer mye når vi er ulike steder. Spør hva jeg gjør, når jeg kommer hjem og hva som blir sagt av de jeg er sammen med (feks. Min familie). Dette gjør han selv om han vet hvem jeg skal besøke og hvor lenge. Hvis han jobber dag og jeg kveld lister han opp mange ting han forventer jeg gjør i huset slik at dagen min blir helt fullstappet. Han sier han blir skuffa og synes jeg er slapp hvis jeg ikke rekker alt. Han sjekker også jevnlig saldoen på kontoen min og åpner posten min. Jeg synes det er altfor mye. Jeg har aldri gitt ham grunn til å ikke stole på meg. Er forsiktig med penger, åpen og ærlig. Hva tenker dere? Har snakket med han men han skjønner ikke problemet. Jeg gjør selvsagt ikke det samme med han.

Anonymous poster hash: ddb68...3c4

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. De to siste årene føler jeg mannen min har blitt mer kontrollerende. Han ringer mye når vi er ulike steder. Spør hva jeg gjør, når jeg kommer hjem og hva som blir sagt av de jeg er sammen med (feks. Min familie). Dette gjør han selv om han vet hvem jeg skal besøke og hvor lenge. Hvis han jobber dag og jeg kveld lister han opp mange ting han forventer jeg gjør i huset slik at dagen min blir helt fullstappet. Han sier han blir skuffa og synes jeg er slapp hvis jeg ikke rekker alt. Han sjekker også jevnlig saldoen på kontoen min og åpner posten min. Jeg synes det er altfor mye. Jeg har aldri gitt ham grunn til å ikke stole på meg. Er forsiktig med penger, åpen og ærlig. Hva tenker dere? Har snakket med han men han skjønner ikke problemet. Jeg gjør selvsagt ikke det samme med han.

Høres ikke bra ut... og å åpne din post har han ikke lov til. Og hvorfor bestemmer han så mye over hva du skal gjøre hjemme før kveldsvakt? Gjør han like mye selv hjemme? Og hva ting er det han forventer du gjør? Det der hadde ikke jeg giddet å finne meg i.
Skrevet

Hvorfor sjekker han saldoen din? har du vært uærlig med penger før?..... Men det beste er å si klart ifra til han at dette gidder du ikke, er ikke sikkert han ser problemet. Kommunikasjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts: han vil jeg skal gjøre mye husarbeid, handle, lage mat, svært grundig husvask. Jeg gjør gjerne husarbeid, men jeg har en krevende full jobb i helsevesnet og har også behov for å samle krefter før en kveldsvakt. Han kan lage mat men gjør ellers lite husarbeid.. Det med posten fikk det til å toppe seg for meg, synes det ble ekkelt. Hvis jeg har bestillt noe på nettet sier han alltid «det trenger du ikke -spør meg først» (bestiller aldri noe dyrt, max for 200,-).

Høres ikke bra ut... og å åpne din post har han ikke lov til. Og hvorfor bestemmer han så mye over hva du skal gjøre hjemme før kveldsvakt? Gjør han like mye selv hjemme? Og hva ting er det han forventer du gjør? Det der hadde ikke jeg giddet å finne meg i.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sjekker han saldoen din? har du vært uærlig med penger før?..... Men det beste er å si klart ifra til han at dette gidder du ikke, er ikke sikkert han ser problemet. Kommunikasjon :)

Ts: nei jeg har aldri vært uærlig med penger. Det er viktig for meg. Jeg har et lavt forbruk. Han hadde økonomiske problemer før vi ble sammen, men det er samlet til ett lån nå.

Skrevet
:P Hvorfor er du sammen med han? Han har ikke lov til å overvåke deg på den måten. Får en nesten til å tenke at han kanskje skjuler noe selv.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ts: han vil jeg skal gjøre mye husarbeid, handle, lage mat, svært grundig husvask. Jeg gjør gjerne husarbeid, men jeg har en krevende full jobb i helsevesnet og har også behov for å samle krefter før en kveldsvakt. Han kan lage mat men gjør ellers lite husarbeid.. Det med posten fikk det til å toppe seg for meg, synes det ble ekkelt. Hvis jeg har bestillt noe på nettet sier han alltid «det trenger du ikke -spør meg først» (bestiller aldri noe dyrt, max for 200,-).

neste gang han skriver en slik liste så bare drit i å gjøre det som står der. Han bestemmer ikke over deg. Og han kan pinade vaske hus han og. Og det med posten sier du klart fra om at han ikke gjør. Og samme med det å sjekke saldoen din. Han har null rett til dette. Her må det til å bli fly forbanna. Tenker og i de baner at han sikkert skjuler noe selv.
AnonymBruker
Skrevet

:P Hvorfor er du sammen med han? Han har ikke lov til å overvåke deg på den måten. Får en nesten til å tenke at han kanskje skjuler noe selv.

Siden vi er gift og har to barn er det canskelig å bestemme seg om skilsmisse. Vi kommuniserer greit på andre områder, men han klarer ikke se hvor kontrollerende han er. Vi har snakket mye om dette men han forandrer seg ikke. Jeg føler meg overvåket. Hvis jeg nevner et mannsnavn han ikke kjenner (som en kollega eller en slektning) blir han veldig stressa, selv om jeg sier navnet i en helt naturlig sammenheng. Selv jobber han kun med damer og har en flørtende væremåte. Er så forvirra.

Skrevet

Siden vi er gift og har to barn er det canskelig å bestemme seg om skilsmisse. Vi kommuniserer greit på andre områder, men han klarer ikke se hvor kontrollerende han er. Vi har snakket mye om dette men han forandrer seg ikke. Jeg føler meg overvåket. Hvis jeg nevner et mannsnavn han ikke kjenner (som en kollega eller en slektning) blir han veldig stressa, selv om jeg sier navnet i en helt naturlig sammenheng. Selv jobber han kun med damer og har en flørtende væremåte. Er så forvirra.Anonymous poster hash: ddb68...3c4

Hva tror du at du må gjøre for å forandre situasjonen da?
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du at du må gjøre for å forandre situasjonen da?

Vanskelig.. Jeg må nok sette hardt mot hardt. Si at jeg ikke aksepterer åpning av post, sjekking av saldo, masse oppringnonger når jeg er på besøk. Jeg kan ikke leve sånn. Hvis ikke han forstår må jeg kanskje åpne hans post, men det føles helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

Han er garantert utro selv. Økonomisk eller annet.

Anonymous poster hash: 09c52...cc0

Gjest Blomsterert
Skrevet

Tenkte det samme som anonym over.

Eller at han "bare"har fått følelser for noen andre.

Kan sikkert være annen grunn,men det som virker mest sannsynlig...

Skrevet (endret)

Det viser bare at hun har bein i nesa. Det er viktig at hun setter seg i respekt, og ikke finner seg i at mannen flyr rundt til alle døgnets tider. At hun holder litt oppsyn med deg er bare bra, og sikkert til ditt eget beste. "Mye vil ha mer". Hørt den før? Derfor viktig at hun napper dekadente tendenser ved rota først som sist. Når man har felles økonomi er det også bare på sin plass at hun sjekker at du ikke bruker unødige gryn på stereoanlegg og dupeditter. Og selvsagt skal du også ta din del av husarbeidet, og er det da så farlig om hun lager en liste for deg over ting å gjøre? Nei, vær takknemlig og ta det som en mann. Alle menn i fast forhold er litt tøffel, så det må du nok bare finne deg i. Vær takknemlig for at du har ei som kun vil ditt beste i livet :)

Vent...du er kvinnen? Ja, da er han en drittsekk og en psykopat, så klart.

Endret av evnukken
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke nødvendigvis utro. Kjæresten min er like kontrollerende og han har forklart det sånn at siden det er så "lett" for han å være utro bak min rygg, så er det hvertfall lett for meg som er en pen jente. Derfor blir han oversjalu på meg på grunn av sine egne tanker om deg selv. Nå har han aldri vært utro mot meg og har heller ikke tenkt til det, men er bare tanken på at det er så enkelt som skremmer han. Vi har åpen dialog om det og han forsøker å kontrollere meg mindre.

Anonymous poster hash: aaa1d...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...