Gå til innhold

Angrepille og bivirkninger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gått på cerazette, men sluttet sist uke. Fikk da en blødning som startet på mandag og sluttet på lørdag. Hadde ubeskyttet sex på torsdag så jeg tok en angrepille på lørdags formiddag. Ble skikkelig kvalm og uvel og var det hele lørdagen, litt bedre på søndag, men enda litt dårlig.

Søndagskveld fikk jeg en LITEN blødning, men det Ga seg fort og gikk over til brun utflod. Natt til i dag (tirsdag) våknet jeg med helt mørke brun/svart utflod. Holdt på hele dagen og tidlig på kvelden begynte jeg og blø ordentlig som en vanlig mens. Skikkelig menssmerter og blør en god del... Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 62f02...591

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring og få en hastetime hos legen din.

så får du sjekket. Du har laget mye kluss i hormoene dine når du først har sluttet på p piller og så tar angrepiller. Her trengs medisinsk fagkunnskap ikke KG sin synsing og selvopplevd erfaring!

Anonymous poster hash: 0dc97...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Ring og få en hastetime hos legen din.

så får du sjekket. Du har laget mye kluss i hormoene dine når du først har sluttet på p piller og så tar angrepiller. Her trengs medisinsk fagkunnskap ikke KG sin synsing og selvopplevd erfaring!Anonymous poster hash: 0dc97...b5a

Sludder og vås.

Ts, dette er helt normalt. P-piller og angrepiller kan gjøre de rareste ting med oss da de tross alt kødder med den naturlige hormonbalansen vi har i kroppen. Uregelmessige og uvanlige blødninger er en av de aller mest vanlige bivirkningene (been there, done that). Kvalme opplevde jeg ikke, men har flere venninner som gjorde det etter at de tok angrepillen, så du har ingen grunn til å bekymre deg. :) Irriterende, ja, men helt normalt.

Anonymous poster hash: 5f6bf...759

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp preparatet du tok i Felleskatalogen og se på bivirkninger der, evt se i katalogen som fulgte med. Det er helt vanlige bivirkninger med kvalme ol ved bruk av nødprevensjon

Anonymous poster hash: 2a54b...5a5
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er en bivirkning, men så lenge etter? Trodde det gjaldt første og andre dag. Byttet ob i 8 tiden og allerede hadde jeg blødd igjen (Beklager detaljene) men jeg bare blør og blør og har ordentlig menssmerter..

Skrevet

Jeg ble kvalm og uvel, men ingen blødninger eller misfarget utflod.

Gjest thesledge
Skrevet

Jeg ble kvalm, svimmel og veldig uvel, men hadde ingen blødninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig overhaling av min lege da jeg for noen år siden tok angrepille. Ble skikkelig dårlig og fikk veldige blødninger. Måtte til slutt få tabletter til og stoppe denne. Hadde da blødd masse i 14 dager og var veldig dårlig. Det er sterke saker, sterkere enn p pillen. Du har nok klusset skikkelig til siden du slutta på p pillen og tok angrepille i tillegg. Bruk kondom. Tror ikke folk flest forstår at angrepille kan gjøre mye rart med kroppen. Helt vanlig å få blødning etter bruk av denne.

Anonymous poster hash: 92f92...8e8
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er en bivirkning, men så lenge etter? Trodde det gjaldt første og andre dag. Byttet ob i 8 tiden og allerede hadde jeg blødd igjen (Beklager detaljene) men jeg bare blør og blør og har ordentlig menssmerter.. Anonymous poster hash: 62f02...591

Nettopp derfor mener jeg du bør til lege / legevakt.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen.. Blødningene var ca en uke og nå har det startet igjen. JÆVLA menssmerter og blødning.. Bare syklusen som tuller? Nå har jeg jo blødd tre ganger på under en måned..

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor mener jeg du bør til lege / legevakt.Anonymous poster hash: 0dc97...b5a

Takk for støtte, nettopp derfor skrevnjeg tidligere i tråden det jeg skrev, og som nestemann bagatelliserer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...