Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Historien er som følger. Min sønn og min søsters og svogers sønn eier en båtmotor isammen og den har farmoren deres kjøpt og sagt de skal eie i sammen, Det er ti års aldersorskjell mellom sønnene våre og deres gutt er bare 6 år og min 16, så da har det mest blitt til at minsønn har brukt motoren og hatt hovedansvar for vedlikeholdet av båt og motor. Minstegutten har brukt den noen ganger og da sammen med sine foreldre.

Interessen for båtlivet har imidlertid nå dabbet av for min 16 årige sønns vedkommende slik at motoren i år ikke er blitt benyttet men kun henger inne, Minste gutten har ytret ønske om å bruke den og det har min sønn sagt at han kan men at han ikke lenger ønsker å være med på eierskapet iform av pliktene med vedlikehold,da han ikke har tid når sommerjobb og studier tar for mye av hans tid.. Dette har han sagt klart ifra om. Så til saken som vi. reagerer på..

Minstegutten dereskommer til min sønn og sier at pappaen hans sier at min sønn har ødelagt motoren ,at det er nok derfor han ikke vil ha den ut på vannet i år. Sønnen min sier ikke noe om hva som den lille fetteren hans har sagt da han er en rolig fyr og ganske konfliktsky. Så følger tre fire grillfester hvor guttens far slenger hånlig kommentar til min sønn om at,"Sivert(min 16årige sønn) du ødelegger aldri noe du,med klar hinting til båtmotor og himling med øynene til sin sønn, mao en latterliggjøring,det usagte direkte i å klandre han for å ha ødelagt motoren. Hinting blir på den måten uangripelig og især når han vet at gutten er av typen som liker ro og fred som sjelden tar til motmæle.

Hva med å være åpen og ærlig og spørre min sønn direkte om han hadde ødelagt noe.? min sønn har sagt motoren er i orden men han blir altså ikke trodd.

Altså motoren er IKKE ødelagt på noe vis.

Jeg fikk vite om episodene igår,da sønnen min betrodde seg til meg. Han synes det var ekkelt/ekle kommentarer som falt fra min svoger

Jeg har utallige episoder om andre ting som jeg reagerer på med vedkommende, men hvordan kan vi takle slike mennesker. det er slettes ikke hyggelig å omgås vedkommende ,men iblant må vi,og jeg er trett av det for å si det mildt. Hele tiden være på Alerten. Han forsøker å fremheve sin sønns selvtillit på min sønns bekostning. Hvordan kan vi sette slike mennesker på plass?

Erfaringer?? noen?

Nå skal muligens motoren flyttes til dem og da vil nok min svoger få hakeslepp. men jeg får lyst til å sette han på plass en gang for alle. for det er nok bare et tidsspørsmål før en ny episode oppstår.

Tenk at en voksen mann kan gjøre seg SÅ liten!!

Anonymous poster hash: eb0c8...aa0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor poster du det samme flere ganger?

Anonymous poster hash: deb48...b34

Skrevet

Tror jeg ville testet båtmotoren og gjerne filmet at den fungerer før dere overleverer den til svogeren. Ellers er det mulig han kan finne på og ødelegge den bare for og bevise at han har rett.

Har ikke noen andre gode råd dessverre :/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke mobbing. Litt avhengig av hvor godt jeg kjenner noen så har jeg både spurt direkte hva de holder på med, hva de ønsker å oppnå med å slenge med leppa, hinte, mobbe,.. eller noe som - om de har behov for å slenge spydigheter om andre for å føle seg store og sterke? (i en ganske spydig tone)

Min erfaring er at de fleste blir ganske spake når de må "stå til rette" for egen oppførsel.

I en slik situasjon du beskriver ville jeg kanskje sagt noe som "*svogern* er alltid hyggelig å tilbringe tid med og får andre til å føle seg velkomne, satt pris på, trygge,..."?

Anonymous poster hash: 199e2...d97
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan også være din sønn som er spesielt nærtagende og dette er da for all del ikke noen big deal.

Vi kommer alle til å bli mistrodd en gang elelr to i livet, og da er det best å lære seg å håndtere dette en gang for alle.

Be sønnen din sette på motoren på båten så får han jo bevist for alle at den ikke er ødelagt.

Sønnen din er 16 år og det er faktisk på tide at han lærer å håndtere livets utfordringer.

Anonymous poster hash: afe0d...5ac
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan også være din sønn som er spesielt nærtagende og dette er da for all del ikke noen big deal.

Vi kommer alle til å bli mistrodd en gang elelr to i livet, og da er det best å lære seg å håndtere dette en gang for alle.

Be sønnen din sette på motoren på båten så får han jo bevist for alle at den ikke er ødelagt.

Sønnen din er 16 år og det er faktisk på tide at han lærer å håndtere livets utfordringer.

Anonymous poster hash: afe0d...5ac

Altså min sønn er ikke spesielt nærtagende. Du skjønner denne onkelen er stadig i angrepsposisjon ,og han øker intensiteten og frekvensen på angrepene spesielt når han ser at sønnen min har det veldig bra med seg selv. Høres rart ut men skulle nesten tro han var misunnelig på min sønn.

Vi har bestemt oss for ¨å ha minst mulig med mannen å gjøre siden han stjeler all vår energi,

Han har også hatt flere arbeidsplasser som han omtaler på en dårlig måte for de de ikke håndterte ting på hans måte. Og den ene arbeidsplassen kjenner jeg som fantastisk,en barnehage jeg selv hadde til mine over flere år,og samme personalet jobber der enda,men denne manne nfalt altså ut med dem. Sorry for å erkjenne det men her er det nok svogeren min som er vanskelig og vi snakker mye sammen hjemme gjør min sønn bevisst på at denne svogeren nok ikke kan ha det særlig lett og best å holde avstand. involvere seg mere enn nødvendig

Jeg vet at denne svogeren hadde det vanskelig i oppveksten og er blitt fortalt at han nekter å snakke om det vanskelige,bla tap av nære og kjære omsorgspersoner.

Men nå velger vi å holde oss unna for verre energidreper kan jeg ikke tenke meg.

Ts

Anonymous poster hash: eb0c8...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...