Gå til innhold

Få ett barn til fra samme land?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt misvisende overskrift, men saken er den at jeg har ett barn med en mann fra ett arabisk land. Altså, han er født og oppvokst i Norge, men av utseendet ser man jo at han "stammer fra araberne"..

Barnet ligner riktignok på meg, bare litt mer gyllen hudfarge og nydelige mørke krøller.

Dere synes sikkert jeg er skikkelig teit nå, men..

Jeg og barnefar er ikke lenger sammen, men jeg ønsker jo med tiden ett barn til. Og da kjenner jeg at det er veldig ønskelig at det barnet også får samme røtter, og ligner på det barnet jeg allerede har.

Dette er det flere grunner til..

Jeg ønsker naturlig nok at barna skal ligne på hverandre, slik at jeg ikke ser ut som den dama som har barn med mange ulike fedre (forsåvidt bare to..)

En annen grunn er så klart for mitt barns del, å få ligne på sine søsken og ikke føle seg så forskjellig. Selv har jeg fire thaisøsken, og vi ligner jo naturligvis ikke pverhodet. I tillegg vet jeg om flere flerkulturelle familier; altså én dame som har to barn fra midtøsten og én som er norsk og blond, og ikke ligner på noen av de andre. En annen jeg kjenner har fem barn, hvorav to er norske, to er indiske og en er afrikansk.

Høres jeg helt rar ut som ikke ønsker disse forskjellene..? Det hjelper jo at jeg også foretrekker litt mørkere menn fremfor nordiske menn, så det er liksom i den retningen jeg "leter" uansett, men.. Har jeg helt feil tankegang?

Anonymous poster hash: daddb...c9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår jo til en viss grad følelsene dine, men tenker du da at din eks skal bli far til dette barnet også, eller vil du finne en ny mann med "samme røtter"?

Anonymous poster hash: a00fa...ba6

• Liker 1
Skrevet

Hva med å prøve å finne kjærligheten først? Tror nok barnet du har og ditt fremtidige barn har det bedre med en mor som er i ett godt kjærlighetsforhold enn at de ligner veldig på sitt søsken. Finner du begge deler i en mann, altså både kjærlighet og trekkene du ønsker, så er jo det selvfølgelig flott, men jeg ville ikke fokusert på utseende/opprinnelse. :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår jo til en viss grad følelsene dine, men tenker du da at din eks skal bli far til dette barnet også, eller vil du finne en ny mann med "samme røtter"?

Anonymous poster hash: a00fa...ba6

Ny mann, selvsagt. Stresser ikke, men jeg har jo ønsker. Nå velger jeg jo ikke mann først og fremst etter opprinnelse, for kjærligheten kan jo dukke opp av seg selv andre steder.. Men skal ikke legge skjul på at det er står høyt på ønskelista i såfall..

Anonymous poster hash: daddb...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke helt skjønne denne tankegangen, men nå har jeg heller ikke vært i en lignende situasjon.

Jeg tenker som så at barnet ditt uansett vil føle en naturlig tilknytning til sin far og til hans familie, og forhåpentligvis være stolt av sin bakgrunn uansett hvordan et eventuelt nytt søsken ser ut. Jeg kan liksom ikke forstå at om man ser litt like ut så føler man seg mer som søsken?

Jeg tror nok dette mest går på å ikke være "hun dama" som har barn med forskjellige fedre ;)

Kjenner et par som har tre barn med totalt forskjellige utseender (samme far). Den eldste gutten er helt lys med bå øyne, den mellomste jenta er helt mørk med mørkebrune øyne, og minstejenta ble helt rød med grønne øyne. Det er en fantastisk søskenflokk, og foreldrene elsker at de er så forskjellige. Jeg for min del har tre nesten identiske unger og synes det er kjedelig...

Sett pris på forskjellene og vær stolt av familien :)

Anonymous poster hash: afdb6...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...