Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten var i butikken istad og da sto den der... Bilen til en jeg hadde sex med noen ganger for et par år siden. Jeg vet han trener på samme sted, men er veldig lenge siden jeg har sett bilen hans utafor. Jeg tok meg selv i å skulle ønske at jeg traff på han der. Følte meg som en utrolig dårlig kjæreste.... Tenker sjelden på han, men blir på en måte ikke kvitt han. Har han på facebook, noe som sikkert er dumt. Kjæresten min vet det, min ikke hvordan jeg tenker på han noen ganger. Har en fantastisk kjæreste som jeg absolutt ikke vil miste, hvordan kan jeg greier å glemme "han andre"? Er det sånn at noen blir man aldri kvitt i tankene? Håper noen kan hjelpe :)

Anonymous poster hash: 39165...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bare må bestemme deg for å glemme han, jeg. Hver gang tankene dukker opp så må du la være å "dulle" med tankene og heller bytte bort den tanken med noe helt annet. Hver eneste gang. Du må bare la være å tenke når du tenker på en måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg slette han fra facebook også? Jeg har jo egentlig ikke noen god grunn til å ha han der lenger.....

Gjest nobilian
Skrevet

Burde jeg slette han fra facebook også? Jeg har jo egentlig ikke noen god grunn til å ha han der lenger.....

Ja. Hvis du ønsker å være med kjæresten din, bør du det, da har du som du selv sier ingen grunn til å ha han der.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ja, jeg vil si du bør slette han fra Facebook. Egentlig blokkere han også så kan du ikke snoke etter profilen hans der senere heller om du skulle falle for fristelsen.

Skrevet

Jeg tror du bare må bestemme deg for å glemme han, jeg. Hver gang tankene dukker opp så må du la være å "dulle" med tankene og heller bytte bort den tanken med noe helt annet. Hver eneste gang. Du må bare la være å tenke når du tenker på en måte.

Dude, dette er et dårlig råd. Følger man denne fremgangsmåten kommer tankene hyppigere, ikke sjeldnere

Skrevet

Dude, dette er et dårlig råd. Følger man denne fremgangsmåten kommer tankene hyppigere, ikke sjeldnere

Det er ikke lett, men jeg tror fortsatt at det er rette måten å gjøre det på. Om tankene dukker opp og dukker opp så må man bare fortsette å "krysse" over tanken og bytte den bort i en annen tanke.

Etterhvert vil den tanken man ikke vil ha bli borte.

Og jeg tror også det kan være lurt å slette fra Facebook og slikt, ja.

Skrevet

Det er ikke lett, men jeg tror fortsatt at det er rette måten å gjøre det på. Om tankene dukker opp og dukker opp så må man bare fortsette å "krysse" over tanken og bytte den bort i en annen tanke.

Etterhvert vil den tanken man ikke vil ha bli borte.

Og jeg tror også det kan være lurt å slette fra Facebook og slikt, ja.

Dette kalles å undertrykke tanker/følelser og enhver psykolog er enig i at dette ikke er sunt. Over tid kan det føre til psykiske lidelser av ulik grad.

TS burde heller bare akseptere at slike tanker kommer og at det ikke er så mye å gjøre med dem. Jo mer man aksepterer, jo mindre betyr det emosjonelt, og jo lettere blir det å glemme. Å slette ham fra facebook er sikkert ikke så dumt.

• Liker 1
Skrevet

fjern han fra Facebook du.

Kjæresten din fortjener sikkert ikke at du tenker så mye på han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjerna han fra facebook nå, tror kanskje det kan hjelpe. Bare håper at han ikke får meg seg at jeg har slettet han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...