Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min vil dessverre aldri spise sammen med meg og våre to barn på 3,5 og 10 år. Sånn har det vært hele veien,og jeg synes det er så leit. Jeg har tatt det opp med ham flere ganger på en rolig og grei måte og sagt at felles måltider betyr mye for meg, men han vil ikke likevel.

Da jeg vokste opp (er 27 år) hadde vi felles middag, og noen ganger felles frokost og kveldsmat (men middag var viktigst). Vi snakket om hvordan dagen vår hadde vært,og når vi ble eldre snakket vi om bla. nyhetssaker. Familien samlet seg, og vi gledet oss til det.

Mannen min bryr seg ikke om det. Han vil bare spise foran TVen i godstolen sin. Uansett hva som blir servert tar han et lass med ketchup på og setter seg der. Det er upraktisk for barna å sitte der, så vi sitter på kjøkkenet eller i spisestua. Han mener det er stress å spise med barna siden de kan grise (jeg synes de spiser fint)og at stolene er hardere enn godstolen. Han mener han fortjener å slappe av etter jobb. Jeg skjønner han er sliten, det er vi jo begge. Men jeg forstår ikke at det kan koste så mye. (han jobber 50%,jeg 100%)

Også når jeg har bakt sammen med barna eller laget noe annen mat med dem vil han ikke sitte med oss. Jeg fyrer ikke opp under det foran dem,men jeg kan se at de er skuffa.

Overreagerer jeg eller bør jeg fortsette å prøve å få til felles middager?

Anonymous poster hash: 15853...a8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dott, gidder ikke å tilbringe tid med barna sine ved måltidene, det hadde ikke funket her i huset.

Er du medlem i familien eller på besøk så setter du deg ned ved bordet og spiser sammen med de andre.

Virker som en selvopptatt mann du har uten tanke for andre enn seg selv, jeg går utfra at oppførselen ved måltidene og kommer til syne ved andre sider i forholdet deres.

Uansett, jeg hadde ikke klart å dele livet mitt med en sånn, du prioriterer barna, uansett.

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde sluttet å servere ham noe som helst. Når middagen uteblir, kan det hende han kommer på bedre tanker.

• Liker 32
Skrevet

Nei det er normalt å ønske å spise sammen med sin familie.Din mann hørest veldig egoistisk ut. Jeg ser ikke at det er din oppgave å omvende han til å spise sammen med dere. Han må faktisk innse selv at han har en familie. Vis han ønsker å leve som singel med 2 barn hadde jeg faktisk ikke giddet. Men må likevel spørre om det er flere ting han vil gjøre alene. se deg om og se om dette faktisk er en egositisk mann som bare bryr seg om seg selv,eller om han på noen måte er syk(dårlig rygg,helse) som gjør at han må/vil sitte i god stolen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han helseproblemer, feks kroniske smerter siden han er så sliten etter 50% jobb, og vil sitte i en god stol?

Anonymous poster hash: d36f3...0d3
  • Liker 3
Gjest bustyvel
Skrevet

Gi han til helvete beskjed om å skjerpe seg. For den drittunge.

• Liker 4
Skrevet

Utrolig tafatt type. Og at det har vært sånn alltid er jo sykt da det ikke er bare bare (i min mening, har ikke barn selv) å få mat i både deg selv og ett eller flere barn. Hadde virkelig sagt ifra på en skikkelig måte! Vis han tråden så han kan se hvor teit han oppfører seg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde gitt ham en beskjeden mamma ga oss som barn; Middagen spises på kjøkkenet sammen med resten av familien eller ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: af800...f65
  • Liker 25
Skrevet

Min man er faktisk lik. Han har spist foran TV-en hele livet og ville ikke slutte med det da han fikk barn. Vel, etter et par år med kjefting har han endret seg og nå spiser vi middag sammen hele familien. Kveldsmat osv. spiser vi aldri samtidig, så det er det ikke så nøye på. Jeg ser verdien av felles måltider fordi jeg er vokst opp med det, men det verdisynet er ikke han vokst opp med. Er det sånn med mannen din også? Hva mener han er kvalitetstid med familien om det ikke er rundt bordet?

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært helt utenkelig hjemme hos oss. Måltidene er jo familiens samlingspunkt. Jeg ville ikke akseptert en slik oppførsel.

• Liker 4
Skrevet

I tiden før jeg begynte å lese dette forumet trodde at det nær sagt bare var kvinner som stilte urimelige krav til partneren sin - men det er jaggu meg en del spesielle menn der ute også.

• Liker 9
Skrevet

Har han helseproblemer, feks kroniske smerter siden han er så sliten etter 50% jobb, og vil sitte i en god stol?

Anonymous poster hash: d36f3...0d3

Isåfall kunne han jo ha tatt med godstolen inn på kjøkkenet, og likevel sittet med de andre...

Før barna kom, da? Spiste dere sammen da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Mannen min har ingen fysiske sykdommer som tilsier at han må sitte i en godstol. Han bare liker den stolen best da den er mykere enn kjøkkenstolene. Jeg skulle gjerne flytta på den, men det klarer jeg ikke (stua og kjøkkenet er i ulike etasjer og den er veldig tung).

De som lurer på om han er egoistisk på flere områder i livet: ja dessverre. Han vil for eksempel sjelden gjøre noe felles i helgene,som å gå turer. Så jeg tar poenget deres.

Før vi fikk barn likte han også best å sitte foran tven å spise, men jeg tenkte ikke så mye på det akkurat da fordi da bodde vi i en liten leilighet/lite kjøkken. Da han vokste opp har moren hans fortalt at han spiste middag med familien på kjøkkenet. Men da han ble ungdom var hun ikke så streng med han lengre,og han fikk sitte foran tven.

Han er forresten flink til å lage mat og lager omlag halvparten av middagene. Men uansett hvem som har laget maten vil han sitte alene. Til og med på julaften! Så jeg vet det egentlig selv: det er ille og unormalt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg faktisk ikke klart å leve med. Jeg hadde bestilt time på familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 3d2b3...f06

• Liker 6
Skrevet

Til og med på julaften! Så jeg vet det egentlig selv: det er ille og unormalt.

Da tror jeg jeg hadde kastet tv-en ut vinduet!! :-o (noe jeg synes du kan vurdere nå også..)

• Liker 7
Skrevet

Sitter dere til og med i forskjellige etasjer?:( dette ble jeg oppriktig trist av å lese.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

har du prøvd at dere alle sitter foran tv'n? i helgene spiste vi stort sett alltid foran tv'n.. type pizza og taco..

Anonymous poster hash: c7dcc...0a0
Skrevet

Hadde sagt at han fikk se til helvete å skjerpe seg. Han lever ikke alene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...