Gå til innhold

nå er jeg LEI :( sopp i underlivet ;(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk, hadde samme problem + hyppige urinveisinfeksjoner.

Gikk over fra string til vanlige bommullstruser og problemet forsvant helt.

Anonymous poster hash: 38386...1e2

Takk, det var nettopp dette jeg siktet til og har hørt flere erfare.

Anonymous poster hash: 9f423...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært plaget av veldig gjentagende soppinfekskoner og det som til slutt satte en stopp for det for meg var enkelt og billig. Da virket verken medisin eller canesten :/

Jeg blandet 1dl eddik i lunkent vann (6-7dl tenker jeg). Kjøpte en stor sprøyte uten spiss på apoteket (50ml tror jeg).

Så fylte jeg sprøyta med dette vannet og brukte det til å skylle underlivet grundig, både utvendig og innvendig.

Gjentok det morgen og kveld i omtrent en uke (tre-fire dager etter symptomene/kløen ga seg).

Dette er nå tre år siden og jeg har ikke hatt en eneste plage side da. Jeg tør ikke annet enn å forebygge naturligvis, så det er mye gode råd du har fått ovenfor når det gjelder forebygging.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Takk, det var nettopp dette jeg siktet til og har hørt flere erfare.

En venninne hadde også sånne problemer hele tiden og legen sa hun måtte slutte med string en stund

Ble helt bra hun etter et par uker.

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for mange fornuftige svar.

Jeg skal ta det til etterettning å skal ringe legen i morgen for å ordne time.å få den tabeletten lengere enn en gang.

jeg også har veldig trua på forebygging . så får jeg håpe jeg blir kvitt det.

ser du som nevnte eddik.Er det da ferdig "ublandet eddik" ? Må få tak i det i morgen da :)

Jeg heller klarer ikke å ha sex når jeg har dette.Det blir smertefullt og en brennende følelse.

Har ikke så mye kløe men mer at det blir sårt, og svir.

takk for svar :)

Anonymous poster hash: 131a4...721
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig plaget med det. Får det hvis jeg går med veldig trange bukser, ikke bruker intimservietter etter samleie, skifter tampong for sjelden, går lenge med vått badetøy/treningstøy og etter jeg har gått på antibiotika (veldig). Så prøver å unngå å gjøre disse tingene, så langt det lar seg gjøre :) Jeg har også gått ned 10 kg, og det hjalp veldig. Er du overvektig? Tror kanskje det har noe med at jeg hadde større lår før, som gjorde det svettere nedentil.

Forrige gang trodde jeg at det var noe annet, siden det klødde så enormt, og canesten ikke virket (selvom jeg brukte den største pakken med 6 tabletter + krem, har du prøvd den?). Jeg gikk til gynekolog, og hun sa "joda, dette er sopp, et veldig sterkt utbrudd". Jeg fikk en pille til å ta i munnen, og da ble jeg endelig kvitt det. Har ikke andre råd enn de jeg har oppgitt :) lykke til!

Anonymous poster hash: 4cbee...cdf
Skrevet

Ikke vask deg med intimsåpe, man får sopp av det.

Det stemmer faktisk! Den ene gangen jeg fikk soppinfeksjon var pga jeg vasket med intimsåpe (og nå følte jeg meg ordentlig hygienisk her:p). Bare vann holder lenge!

AnonymBruker
Skrevet

bombesikker på at du ikke har klamydia?

Anonymous poster hash: 3c850...a3b
AnonymBruker
Skrevet

jeg skal bestille legetime i morgen .

Jeg er vell litt overvektig ;/ ikke sånn kjempe stor meen, jo jeg er vell det.

JEg har tatt den sopp tabeletten tidligere når jeg har fått det. å da har det blitt bra . Kan jo ikke være klamydia da ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde problemer med sopp som stadig kom tilbake i over 6 mnd, hvor jeg tok tablettkurer og canesten etc etc ble frisk, også kom det tilbake igjen. Så var jeg hos Gynekolog og hun tok test for kjønnsykdommer, selv om jeg var ganske sikker på at jeg ikke hadde noe av det, og det viste seg at det var klamydia.. ikke hatt noe siden jeg ble kvitt klamydiaen hvertfall, så er jo en ide å teste om man ikke har gjort det nylig :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal bestille legetime i morgen .

Jeg er vell litt overvektig ;/ ikke sånn kjempe stor meen, jo jeg er vell det.

JEg har tatt den sopp tabeletten tidligere når jeg har fått det. å da har det blitt bra . Kan jo ikke være klamydia da ?

Jeg har aldri hatt klamydia, har tatt flere tester. Så det må ikke være det selv om man har hyppig soppinfeksjon.

Jeg er også tynn som en strek med stort mellomrom mellom lårene slik at det er null gnisninger eller noe sånt. Så tror ikke det er noen sammenheng med overvekt. Bortsett fra det med sukker da. Er en kjent sak at sukker kan føre til mye ubalanse i kroppen, og kan også føre til overvekt, så sånn sett kan det være en sammenheng der. Men sånn bare på grunn av overvekt tviler jeg.

Anonymous poster hash: 0809b...3c2

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for mange fornuftige svar.Jeg skal ta det til etterettning å skal ringe legen i morgen for å ordne time.å få den tabeletten lengere enn en gang.jeg også har veldig trua på forebygging . så får jeg håpe jeg blir kvitt det. ser du som nevnte eddik.Er det da ferdig "ublandet eddik" ? Må få tak i det i morgen da :) Jeg heller klarer ikke å ha sex når jeg har dette.Det blir smertefullt og en brennende følelse. Har ikke så mye kløe men mer at det blir sårt, og svir. takk for svar :)Anonymous poster hash: 131a4...721

Dette vil jeg på det sterkeste fraråde noen å prøve.

Med min medisinsk faglige bakgrunn så høres ikke dette bra ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør sjekke om du har diabetes, da høyt blodsukker kan gi soppinfeksjon i underlivet.

Anonymous poster hash: cc984...0c2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt klamydia, har tatt flere tester. Så det må ikke være det selv om man har hyppig soppinfeksjon.

Jeg er også tynn som en strek med stort mellomrom mellom lårene slik at det er null gnisninger eller noe sånt. Så tror ikke det er noen sammenheng med overvekt. Bortsett fra det med sukker da. Er en kjent sak at sukker kan føre til mye ubalanse i kroppen, og kan også føre til overvekt, så sånn sett kan det være en sammenheng der. Men sånn bare på grunn av overvekt tviler jeg.

Selvfølgelig trenger det ikke være klamydia :) Men det kan være, så det er jo greit å teste seg dersom man ikke allerede har gjort det nylig eller er helt 100% sikker på at man ikke har det.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør sjekke med hudlege om du har seboreisk eksem...google seboreisk eksem ! Det blir ofte forvekslet med sopp for det er lignende reaksjoner..

Anonymous poster hash: 83265...17a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem. Har hatt det i fire år, og bruker nå Canesten-salve hver dag.

Har ikke sex. Har ikke menstrasjon. Bruker kun løse bomullstruser. Bruker aldri stramme bukser. Spiser ikke sukker og frukt.

Har prøvd eddik uten hell. Den første gangen jeg var hos fastlegen fikk jeg Diflucan og da var jeg helt frisk i nesten to måneder. Fastlegen vil ikke gi meg det igjen, men jeg skjønner ikke hvorfor. Canesten tar ikke knekken på soppen, men jeg får noen timer uten kløe slik at det er mulig å sove.

Kan det være seboreisk eksem selv når man har den cottagecheese-utfloden?

Anonymous poster hash: 789a3...66f

Skrevet

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre ?

Det er ikke lenge siden jeg hadde det sist. å nå har jeg fått det igjen.

Jeg er dritt lei, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Er det bare jeg som er plaget av dette ? kanskje annen hver måned ? hmm... jeg vet ikke helt egentlig.Går uten truse hele tiden, sover naken.

Jeg synes det er kjempe ekkelt og ikke minst vont å dra til GU.

Så jeg har ringt legen de to ? siste gangene å fått bare tabeletten uten å bli sjekket.

Jeg vet jo at det er sopp.Har hatt det mange ganger tidligere.

Nå er det ikke mange uker siden jeg ringte sist å nå må jeg ringe i morgen igjen, for å få en ny tabelett..

;(

noen som har det slikt ?

hjelp :(

Hei! Har hatt det som deg i mange år. Tror faktisk jeg har immunitet mot canesten, funker ikke til mer enn å roe ned bittelitt med krem. Det som har gjort susen for meg er at jeg har sluttet på p-piller, det er en vanlig bivirkning å få mye sopp. Samt kutte ned på brus og annen sukker, helst også gjær. Så ber du om å få flere diflucan på resept, ta en i uken i 4 uker ca. Ikke la sex partner komme inni deg. Og for all del ikke bruk stringtruse! Skjønner veldig godt hvor lei du er, slet med dette selv i 5-6 år, hver eneste måned! Men har det aldri nå lenger:) god bedring:)

Skrevet

Vil også nevne at å bruke asan og Dr greve intimsåpe er veldig dumt, bruk heller vivag fra apoteket. Sex partner må også behandles, de får det de også selvom det ikke merkes! Fint om han også bruker samme milde intimsåpe:) de som sier at bare vann hjelper :o nei, da vil bakteriene bare fortsette å gro, og soppen kommer tilbake, det er skjeden som er selvrensende, ikke hele underlivet!

AnonymBruker
Skrevet

Vil også nevne at å bruke asan og Dr greve intimsåpe er veldig dumt, bruk heller vivag fra apoteket. Sex partner må også behandles, de får det de også selvom det ikke merkes! Fint om han også bruker samme milde intimsåpe:) de som sier at bare vann hjelper :o nei, da vil bakteriene bare fortsette å gro, og soppen kommer tilbake, det er skjeden som er selvrensende, ikke hele underlivet!

For meg har dr.greve funket, men ikke asan. Vivag er også god. Men jeg oppdager soppen såpass fort at jeg tror ikke partneren min blir smittet. Han har hatt det et par ganger og da merker vi det lett ved at han blir sår oppå glansen, da får han også krem, men ellers så har han ikke fått det.

Skrevet

For meg har dr.greve funket, men ikke asan. Vivag er også god. Men jeg oppdager soppen såpass fort at jeg tror ikke partneren min blir smittet. Han har hatt det et par ganger og da merker vi det lett ved at han blir sår oppå glansen, da får han også krem, men ellers så har han ikke fått det.

Men hvis det er et tilbakevennende problem, så kan det være at dere smitter hverandre frem og tilbake ;)

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det er et tilbakevennende problem, så kan det være at dere smitter hverandre frem og tilbake ;)

Jo, men det forklarer ikke hvorfor jeg fikk det ca en gang i måneden de 24 årene jeg levde før vi møttes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...