Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert i retten 2 ganger. Tingene blir ikke bedre av den grunn.

Far ønsker at samboeren hans skal ha like rettigheter til barna og ønsker at barna skal bli overlatt til henne. Han ønsker alle avgjørelser også skal tas av henne.

Jeg er ikke enig i dette og ønsker å sende barna til faren og at han tar seg av barna og følger opp deres behov.( Nei jeg er ikke sjalu)

Barna har spesielle behov og trenger tett oppfølging.Far svarer aldri på sms uten at samboer er konfrontert med hva som skal svares. Han tar heller ikke tlf om jeg ringer.

Far lager store problem av småting og jeg må levere lege erklæring for hvert samvær da han ikke stoler på informasjonen jeg gir.(les samboeren)

Når jeg setter foten ned fordi ungene ikke ønsker å være med denne samboen alene eller følge samboerens krav om oppfølging som hun mener er best så blir det ny rettsak,advokat brev etc. Nå har jeg igjen sendt ungene avgårde,noen ville andre ikke. Håper medisineringen blir fulgt opp.

Men i dag får jeg mld om at neste samværshelg etter hans ferie må utgå fordi han er på reis. Jeg syns det er noe spesielt å kreve samvær i retten og så når det ikke passer han utgår samværet. Jeg hadde selv planer for denne helgen.

Retten var klar på at han må følge opp ungene selv og at han må holde sine avtaler.. hva i denne mannen driver med er jeg nå heller usikker på,og hvilken hensikter han har er også noe uvist. barnas beste er det i alle fall ikke.

Stakkars barna mine!

Måtte bare få ut denne frustrasjonen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har retten bestemt at han ikke kan diskutere med eller ta imot råd fra samboeren sin om ting som gjelder hans egne barn? Eller er det bare noe du ønsker?

Anonymous poster hash: 30f92...8b0
  • Liker 2
Skrevet

Retten har sagt at han må henvende seg direkte til barna og ikke gjennom samboeren. videre at han skal diskutere medisineringen med meg og ikke med samboeren.

AnonymBruker
Skrevet

Retten har sagt at han må henvende seg direkte til barna og ikke gjennom samboeren.

Hvis retten bestemt at jeg måtte snakke sånn og sånn i mitt eget hjem med min egen hadde jeg anket på stedet. Hva er dette for noe tull? Har de en som sitter og følger med der så alt går riktig for seg da, eller?

• Liker 1
Skrevet

Tror du har misforstått litt. Dette handler ikke om hva man skal si etc. Her handler det faktisk om at far tar ansvar for barnets oppfølging/medisinering og ikke overlater oppgaven til andre. fordi det er mest bedagelig og at samboeren kansje kjefter på barna og at faren sier oppigjen det som samboeren sa først.Far har ingen egne meninger og barna sjønner dette veldig. Barna vil besøke far ikke samboeren.(det har dei også sagt i avhør)Far gidder heller ikke altid å være hjemme når barna skal være der.Barna får heller ikke spille kamper eller gå i bursdager hvis dette ikke klaffer for hans samboer.

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig balansegang, tydeligvis. Hvis stemor ikke engasjerer seg i bonusbarna, er der feil. Hvis hun engasjerer seg for mye, er det også feil.

At dama er sjefen i forholdet og dominerer i sitt eget hjem, og at mannen oppfører seg som en ansvarsløs og lat tøffel er vel ikke noen andres business, egentlig.

Men skjønner den med faren drar bort mens barna skal være der, det er ikke noe greit. Barna drar jo dit for å være sammen med faren sin.

• Liker 2
Skrevet

Ja balansegang er vanskelig. Men det er forsjell på å engasjere seg positivt eller bare engasjere seg for å lage kvalme.Her er det snakk om å til og med overprøve legeråd om der ikke kommer legerklæring levert med barna.og til og med denne er vanskelig å få til å passe inn i hennes dominans. Barna har blitt tvunget til meget nedverdigene ting som jeg faktisk ikke kan komme innpå her.( iforbinnelse med barnas helse)Faren løfter ikke en finger for å stå i ryggen på barna!Men i retten skal jeg stevnes om det ikke går etter hennes pipe. Jeg hadde en god sk og stillte uten advokat. Han satt der å dummet seg ut med sin dyre advokat og oppnådde bare mer kvalme.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Stakkars unger som er gjennom avhør og rettssaker.

Hadde jammen meg strukket meg langt og svelget noen kameler for å unngå det!

Ikke ser jeg helt problemet vedr eks og samboer her heller.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unger som er gjennom avhør og rettssaker.

Hadde jammen meg strukket meg langt og svelget noen kameler for å unngå det!

Ikke ser jeg helt problemet vedr eks og samboer her heller.

Du ser ikke noe problem med at fars samboer ikke overholder behandling for syke barn? Og at far ikke gjør noe?

Ja det er synd på barna som må gjennom rettsaker og avhør. Men her ligger nok skylden hos far. Og mor gjør det rette ved å passe på barnas helse.

Anonymous poster hash: e3770...183

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun den / de som har foreldreansvar som kan bestemme medisinsk behandling for barnet / barna - "Under foreldreansvaret hører blant annet vergemål, avgjørelser om medisinsk behandling og samtykke til medisinske inngrep, valg av type skole, samtykke til adopsjon, navnevalg, samtykke til inngåelse av ekteskap, innmelding i trossamfunn, utstedelse av pass og flytting utenlands"

Fars samboer har ikke retten til å bestemme noe som helst ang. barnas helse. Som stemor til barna finner jeg det naturlig at hun blir inkludert og får bestemme i hverdagsting siden barna også er i hennes hjem, men retten til å bestemme har hun ikke.

Anonymous poster hash: 4712f...368
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sendt med legeerklæring så er det vel greit men slik jeg forstår det så likte ikke du at de ba deg om denne erklæringen? Jeg synes du går veldig langt når du går til sak for å få bestemme hvordan kommunikasjon og avgjørelser skal foregå i din eks sitt hjem. Hvis han er en tafatt fjott som overlater alt til samboeren sin som kan da ikke en dom i retten bestemme at han skal skifte personlighet eller flytte fra samboeren sin?

AnonymBruker
Skrevet

Selv om samboer ikke har rett til å bestemme noe etter loven, finnes det ingen lov mot at din samboer diskuterer sine barn med henne og lytter til hennes meninger.

Sorry, TS men du klarer faktisk ikke helt å forklare saken slik at du får min sympati her.

Du valgte å få barn med denne mannen.

Og jeg forstår ikke helt dine legeerklæringer. Barn kan jo være syke hjemme hos far også.

Anonymous poster hash: 6b120...94a
Skrevet

Det er vanskelig å forklare hele saken i ett innlegg. måtte bare ha ut litt frustrasjon.

Det er far som har gått til sak mot meg fordi jeg ikke sendte barna på samvær mot deres vilje og fordi barna ikke ble fulgt opp medisinsk. Samboeren godtar ikke at faren avtaler/tar i mot informasjon fra meg og må da sende med legeerklæringer. Det er også problem å rette seg etter dei,da har ikke står noen bruksanvisning . jeg informere om hvordan jeg/barna utfører dette for å unngå at barna kaster opp igjen medisinen. Rutinene er også tilpasset vår hverdag. (Barna bor hos meg )

I retten fikk jeg anledning til å spørre barnas far. Jeg stilte da følgende spørsmål : hvordan ønsker du å motta informasjon om denne ikke skal komme fra meg? Han ble spurt 2 ganger og kunne ikke svare på dette. (Det er jo naturlig at dette ble vanskelig da samboeren ikke var der og dikterte)

Svar til deg som skriver at barna kan bli syke hos far: Barna er syke hele tiden og trenger medisins behandling hver dag.

siste rettsaken han føte mot meg handlet om jeg skulle få bot for manglende samvær. Han hadde da brutt pungtet om oppfølging i avtalen og slet med å forklare seg. jeg stilte uten advokat og retten støttet meg med sakkyndige vurdering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å la være å følge opp planer for medisinering av kronisk syke barn er totalt uakseptabelt! Hvor gamle er barna? Fra 12 års alder kan de jo nekte å sette sine ben hos faren mer, håper for barnas skyld at det ikke er lenge til.

Anonymous poster hash: 0b6f2...d09
  • Liker 2
Skrevet

Barna kan ikke nekte å reise til far når dei er 12 år. Men har med bestemmelse rett.

Foreldre samvær,eller far sitt krav om samvær er større enn barnets ønske om å ikke delta.

Far har en rett,barna har ikke noen reel rett!

Da må det gjennom ny rettsak og nye avhør av barna.

Det er retten som kan avgjøre om barn kan få slippe å ha samvær ikke 12 åringer.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unger. Å tilbringe tid med tøffelfaren og hans dominerende stemor er jo direkte helseskadelig.

Håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: 29bdc...7b0
AnonymBruker
Skrevet

Barna kan ikke nekte å reise til far når dei er 12 år. Men har med bestemmelse rett.

Foreldre samvær,eller far sitt krav om samvær er større enn barnets ønske om å ikke delta.

Far har en rett,barna har ikke noen reel rett!

Da må det gjennom ny rettsak og nye avhør av barna.

Det er retten som kan avgjøre om barn kan få slippe å ha samvær ikke 12 åringer.

Far har ikke krav på samvær, det er det barna som har. Og et barn på 12 og eldre som nekter samvær blir i de fleste tilfeller hørt heldigvis. Det trengs i de fleste tilfeller ikke rettssak, men kun mekling.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du ser ikke noe problem med at fars samboer ikke overholder behandling for syke barn? Og at far ikke gjør noe?

Ja det er synd på barna som må gjennom rettsaker og avhør. Men her ligger nok skylden hos far. Og mor gjør det rette ved å passe på barnas helse.

Trodde far overlot behandlingen til samboer ofte jeg? Så da følges de jo opp?

Syns ingen barn burde være med om slikt i det hele tatt!

Men ser i innlegg her at det er far som har stevnet mor for retten begge gangene.

En sak for barnevernet kanskje?

Syk sak. Og godt mulig det er far som er syndebukken her. Uansett. Barna er ofre.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde far overlot behandlingen til samboer ofte jeg? Så da følges de jo opp?

Syns ingen barn burde være med om slikt i det hele tatt!

Men ser i innlegg her at det er far som har stevnet mor for retten begge gangene.

En sak for barnevernet kanskje?

Syk sak. Og godt mulig det er far som er syndebukken her. Uansett. Barna er ofre.

Les gjennom hva mor her skriver igjen. Problemet er jo at det ikke følges opp skikkelig, uansett hvem som gjør hva.

Og hva som er vanlig i andre familier har ingenting med akkuratbdisse barna og denne familien.

Og i noen tilfeller er det bedre for barn at det blir rettsak, slik at de faktisk får ordnede forhold. Og mor skal ALDRI svelge kameler slik at det går utover segbselv, barnas helse og deres trivsel.

Barnevernet skal heller ikke trekkes inn i samværakonflikter. De skyr dem også som pesten. Dette er en sak mellom foreldrene og evt rettssystemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...