AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Hei. Jeg har et spørsmål som jeg håper at noen kan svare meg på. Jeg har vært ringehjelp i litt over et år på en barneskole i kommunen jeg bor i. Jeg har nå begynt i sommerjobb i den samme kommunen, men på en annen skole. Jeg var syk en dag forrige uke, og lurer på om jeg har krav på lønn ved sykdom? Jeg har ikke jobbet mer enn 4 uker på denne skolen, men mer enn 4 uker i kommunen. Håper på svar og at dette var forståelig Anonymous poster hash: 3c762...b93
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Tror ikke det om du bare er ringevikar. Anonymous poster hash: 3dc51...d19
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Du har vært ansatt i samme kommune over 6 uker, ergo du har rett på lønn om du har sykefravær på lik linje som andre ansatte. Anonymous poster hash: 50072...4aa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Du har krav på sykepenger om du er sykemeldt fra lege. Om du kan benytte egenmelding er litt opp til hvilke regler kommunen har internt. Etter Folketrygdloven har du ikke mulighet til å benytte egenmelding, 8 uker før du kan det. Men en del kommuner har kortere frist. Samt at enkelte regner det som en sammenhengende jobb selv om du jobber forskjellige steder.Anonymous poster hash: fa178...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 TS her. Tusen takk for svar Jeg er fremdeles litt usikker, men kanskje jeg må ringe til kommunen å høre. Anonymous poster hash: 3c762...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå