Gjest Lille-pus Skrevet 15. juli 2014 #21 Skrevet 15. juli 2014 Ja, det er sant. Ikke lommer heller.. Men til gjengjeld lukker den seg litt i front, altså det er lett å liksom lappe den over magen, hvis det høres forståelig ut, hehe. Litt romslige kanter på den. Anonymous poster hash: 0114d...bb0 Jeg tror ikke jeg har sett så mange slike lange, gode cardigans med lommer.... Siden den er litt romslig i modellen så tror jeg det går godt også uten knapper. Så slipper du også at den nederste knappen utsettes for belastning når den er lukket. Det er noen fordeler uten knapping også Fant du ut noe om fordelingen av naturfibrene og nylon? Man vil jo helst at det skal nuppe minst mulig når man legger såpass stor sum i et plagg
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #22 Skrevet 15. juli 2014 Jeg tror ikke jeg har sett så mange slike lange, gode cardigans med lommer.... Siden den er litt romslig i modellen så tror jeg det går godt også uten knapper. Så slipper du også at den nederste knappen utsettes for belastning når den er lukket. Det er noen fordeler uten knapping også Fant du ut noe om fordelingen av naturfibrene og nylon? Man vil jo helst at det skal nuppe minst mulig når man legger såpass stor sum i et plagg Nei, sant det! Virker som det er en del av stilen at det ikke skal være lommer, kanskje litt rene linjer, eller noe? Fant en side som hadde fordelingen; - 42 % nylon - 28 % ull - 28 % mohair - 2 % spandex Hvordan høres det ut? Anonymous poster hash: 0114d...bb0
Lille Rosa Skrevet 15. juli 2014 #23 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har en lignende fra Acne (Raya). Den har lommer, men ikke knapper eller noe til å lukke den. Den ligger likevel veldig pent, slik at den blir halvveis lukket på en måte. Er oversized modell den også. Jeg elsker den og bruker den masse 1
Gjest Gaea Skrevet 15. juli 2014 #24 Skrevet 15. juli 2014 Takk for svar Til dere som sier kjedelig; Ja, forstår at en grå cardican, hvit singlett eller svart bukse kan se kjedeligere ut enn en fresh orange genser, men innimellom må man ha "kjedelige" plagg også Kan ikke dukke opp på skole/jobb i fargesplash hver dag, ikke for min del iallfall Ville bare høre om folk likte den, og kanskje bruker mye av sånt selv. Fikk med meg at det ble litt "In" i fjor, men har hittil ikke eid noen cardigan.. Anonymous poster hash: 0114d...bb0 Enig i at man ikke bare kan ha ''crazy'' klær, men jeg har likevel aldri giddet å bruke mye penger på noe helt basic med mindre det er noe som er fryktelig spesielt man ikke ser ved første øyekast (eneste man har funnet på evigheter som sitter fint på, svært bedre kvalitet enn rimelige alternativer, etc). Mange ''investerer'' visst i plagg de bruker mye, jeg gidder ikke det - har aldri slitt ut billigplagg så...
Surriball Skrevet 15. juli 2014 #25 Skrevet 15. juli 2014 Jeg synes formen på cardiganen var helt forferdelig, men kunne godt brukt litt ekstra på et basisplagg av god kvalitet. Har ikke noe å si på fargen, det passer til mye 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #26 Skrevet 15. juli 2014 Jeg synes formen på cardiganen var helt forferdelig, men kunne godt brukt litt ekstra på et basisplagg av god kvalitet. Har ikke noe å si på fargen, det passer til mye Åssen skal formen være på en cardigan da? Lengden er til midten av låret, og det er raust med stoff. Egentlig er jeg vant til mer grovstrikkede cardigans med lommer og knapper, men er blitt litt vant til å se disse variantene nå Kan til og med synes de ser classy ut med rene snitt .. Men har fortsatt litt problemer med cardiganene som går ned til leggene, de som er sånn "doktorfrakk"-lange, som jeg kaller det Men hvem vet, plutselig har jeg vent meg til tanken på det og Anonymous poster hash: 0114d...bb0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #27 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har en lignende fra Acne (Raya). Den har lommer, men ikke knapper eller noe til å lukke den. Den ligger likevel veldig pent, slik at den blir halvveis lukket på en måte. Er oversized modell den også. Jeg elsker den og bruker den masse Ja, vil si den ligner mye på den til Acne! Den i fargen "grey melange" (mer mellomgrå, enn lys grå). Den er sånn "pusete" å ta på Men tror den til Acne er enda en 1000-lapp dyrere, og inneholder mer ull og mohair. Anonymous poster hash: 0114d...bb0
Lille Rosa Skrevet 15. juli 2014 #28 Skrevet 15. juli 2014 Ja, vil si den ligner mye på den til Acne! Den i fargen "grey melange" (mer mellomgrå, enn lys grå). Den er sånn "pusete" å ta på Men tror den til Acne er enda en 1000-lapp dyrere, og inneholder mer ull og mohair. Anonymous poster hash: 0114d...bb0 Ja, tror den koster ca 2000,- eller 2200,-Husker ikke helt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #30 Skrevet 15. juli 2014 Kjempe fin Takk! :D Ja, tror jeg går for den!! :D Anonymous poster hash: 0114d...bb0
Gjest Blue Ivy. Skrevet 15. juli 2014 #31 Skrevet 15. juli 2014 Synes den var kjedelig og litt kjerring
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #32 Skrevet 15. juli 2014 Synes den var kjedelig og litt kjerring Det er jeg iallfall totalt uenig i. De jeg ser gå rundt i slike cardigans er folk i 20-årene for det meste, og de ser absolutt ikke "kjerring" ut. Anonymous poster hash: 0114d...bb0 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #33 Skrevet 15. juli 2014 Pen cardigan, men jeg nekter å betale så mye for noe som inneholder så mye kunststoff. Anonymous poster hash: 0b6ce...f9b
Gjest Lille-pus Skrevet 15. juli 2014 #34 Skrevet 15. juli 2014 (endret) Nei, sant det! Virker som det er en del av stilen at det ikke skal være lommer, kanskje litt rene linjer, eller noe? Fant en side som hadde fordelingen; - 42 % nylon - 28 % ull - 28 % mohair - 2 % spandex Hvordan høres det ut? Anonymous poster hash: 0114d...bb0 Jeg er så lite upartisk som det overhodet er mulig når det gjelder cardigans... men jeg er mye eldre enn deg, og kan dermed bruke mye mer penger på en caridgan, - så om jeg synes at det kanskje var mye nylon i den... så tror jeg ikke nødvendigvis du skal lytte til den betenkningen min... Det aller viktigste er at det er caridgan som du liker, som du føler du kan ta deg råd til (og jeg forstår at den er dyr), - for da kommer du til å bruke den mye og lenge... Fordelen med at det er såpass mye nylon i den er at den blir vanskelig å slite hull i på albuene. Du kommer til å ha den lenge... og forsiktig omgang med en nuppefjerner er noe som vil ta hånd om det som skulle oppstå av nupper - det er en løsning på det aller meste Mange av de andre seriøse produsentene har nesten maken nå i for høsten. Dette er John smedley sin, i 100% kashmir, men den kommer på 5000,- inkl. norsk toll og mva Endret 15. juli 2014 av Lille-pus 1
Surriball Skrevet 15. juli 2014 #35 Skrevet 15. juli 2014 Åssen skal formen være på en cardigan da? Lengden er til midten av låret, og det er raust med stoff. Egentlig er jeg vant til mer grovstrikkede cardigans med lommer og knapper, men er blitt litt vant til å se disse variantene nå Kan til og med synes de ser classy ut med rene snitt .. Men har fortsatt litt problemer med cardiganene som går ned til leggene, de som er sånn "doktorfrakk"-lange, som jeg kaller det Men hvem vet, plutselig har jeg vent meg til tanken på det og Anonymous poster hash: 0114d...bb0 Jeg synes det er finere når de følger kroppsformen litt mer og ikke buler så mye ut. Jeg liker ikke å gå med cardigans som eliminerer svaien i ryggen og i midja mi, siden jeg synes det får de fleste til å se ganske formløse ut. Men det er min smak, og hvis du liker den må du selvsagt bare kjøpe den 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #36 Skrevet 15. juli 2014 Hvis produsenten garanterer ull som ikke kommer fra sau utsatt for mulesing (eller fra land kjent for grov dyremishandling av produksjonsdyr), så tror jeg muligens jeg ville kjøpt den. Anonymous poster hash: 1ba87...493 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #37 Skrevet 15. juli 2014 Jeg synes den var fin Hvilket merke er det? Anonymous poster hash: 17f88...d6c
Berit Skrevet 16. juli 2014 #38 Skrevet 16. juli 2014 http://www.samsarashop.no/products/catelyni-cardigan-m03-gr-by-malene-birger Mange som bruker en deilig halvlang cardigan til skjørt og bukser. Veldig fint og absolutt veldig greit å ha i kleskapet
Jolene Skrevet 16. juli 2014 #39 Skrevet 16. juli 2014 Synes den var stygg. Sånne cardiganser har det med å gjøre folk større enn hva de er, mm man ikke er 180 høy og sylslank. Mao ikke noe jeg ville iført meg. Dessuten var det veldig mye syntetisk materiale i den, for mye til at den skal koste det den gjør. Jeg ville ikke kjøpt den i hvertfall (men så synes jeg alle de som ligner fra Acne er grusomt stygge og overhypet i tillegg. I dem så blir man jo bare en av mengden). 1
Lille Rosa Skrevet 16. juli 2014 #40 Skrevet 16. juli 2014 http://www.samsarashop.no/products/catelyni-cardigan-m03-gr-by-malene-birger Mange som bruker en deilig halvlang cardigan til skjørt og bukser. Veldig fint og absolutt veldig greit å ha i kleskapet Jeg har den også, og den et veldig deilig. Litt tynnere enn Acne sin. Men det var vel kanskje stilen du ville vise.. Jeg elsker disse, og vil ikke si at jeg har kjerringstil (? Haha). Mer klassisk/pent med jeans, bluse, skoletter og cardigan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå