AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har øyebetennelse og er sånn helt sinnsykt hypokonder når det kommer til øynene. Var hos lege i går og da var det vanlig øyebetennelse. Har fått øyedråper med antibiotika som jeg begynte med i går. Øynene renner ikke og merker egentlig ikke noe til det, annet enn at de er en nyanse rødere enn vanlig. Går med briller nå (bruker egentlig linser). Hadde litt puss i det ene øyet når jeg våknet bare. Er LIVREDD for å få hornhinnebetennelse og nedsatt syn, så går å sjekker i speilet sånn ca. hver time. Oppdaget en nesten usynlig grå flekk ved kanten av det fargede i øyet, og ble livredd. Ringte legevakten og hun sa at jeg kunne komme innom å få en salve i morgen, men det virket ikke som det var noe mer å si om det. Ikke noe akutt med andre ord. Hvor stor sjanse er det for at det utvikler seg til hornhinnebetennelse når man allerede har begynt i behandling? Hvordan merker man om man får det? Høres kanskje gærn ut Men er veldig redd for synet mitt... Anonymous poster hash: 66376...f37
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 http://www.xn--linserpnett-38a.no/hornhinnebetennelse-av-feil-kontaktlinsebruk Anonymous poster hash: 691fa...1ea
Cata Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Sjansene for hornhinnebetennelse skal jeg ikke si noe om, men har ved et par ganger hatt hissig øyenbetennelse (jeg er også linsebruker) i form av ildrøde og hovne øyne som det har rent puss ut av. (Jepp, deilige detaljer, ikke sant...? ) . Med kjapp medisinering i form av dråper og salve så har jeg aldri opplevd noen ettervirkninger, men det er jo skikkelig ubehagelig mens det står på. Vær nøye med renhold og vask kluter og håndklær som har vært brukt rundt øynene på kokvask så lenge du har betennelsen der .Det er utrolig lett å smitte seg selv igjen.
Alenia Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Jeg har hatt hornhinnebetennelse. Legen trodde først det var vanlig øyebetennelse og behandlet det utifra dette, det ble ikke bedre, ei heller værre- så han byttet til en annen type dråper/salve.. Da eksploderte det, nesten bokstavelig talt.. Kan vel si det kjentes ut som noen trykket tommelen sin inn i øyet mitt.. Så fikk jeg sykemelding og en tredje type øyedråper.. Var vel sykemeldt i ca. 3 uker (for legen var så redd for at jeg skulle smitte det andre øyet) før det ble bra "utad". Slet med "slitent øye" i ca 6 Mnd og nå er det helt bra :-) har nok litt svakere syn på det øyet, men langt i fra noe å være hysterisk over. Ikke glem at det norske helsevesenet er veldig flinke, de tar nok tak i det om det ikke blir bra :-) god bedring :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå