Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg liker ikke foundation, og bruker løst pudder, concealer og solpudder. Men etter mye skryt her inne, bestilte jeg en prøvepakke med mineral foundation fra EDS. Pakken inneholdt foundation, mineral veil (et slags løst pudder) og warmth, som er et solpudder.

Nå har jeg sminket meg med det, og resultatet er genialt!! Jeg ser usminket ut, men bedre, og har ikke engang brukt concealer under øynene!!! Og det føles ikke som jeg har noe på huden. Så jeg er fornøyd! Det gjenstår å se hvordan huden reagerer etter en tids bruk.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, ikke sant! Er helt enig med deg i at det er genialt!

Bruker du forresten den spesialbørsten?

Og hvilken nyanse har du på selve pudderet?

Bruker selv 5.2, synes det er fint nå om sommeren.Elsker dette pudderet fordi det ikke matter 100% og ikke får det til å se ut som en maske på huden, men lar huden se levende ut, liksom..Dessuten sa damen på hudpleiesalongen at det faktisk ble anbefalt å ha det på seg i solen i og med at det har solfaktor 15. Har egentlig alltid vært tilhenger av sminkefri hud når en skal sole seg jeg da,men.

Gjest Ethereal
Skrevet

5.2? da må du være rimelig mørk i huden?

Jeg er middels mørk (med mørkt hår og blågrønne øyne), og har kjøpt nr 2.3 som heter Medium Beige. Den er gultonet, og fin for min hud, i hvertfall med warmth eller solpudder på toppen.

Resultatet ser totalt usminket ut, og veldig fresh, og jeg ser fortsatt likedan ut som kl 0800 i morges.

Jeg kjøpte et slikt sett der det var børste inkludert, men synes den ikke er noe god. Den er grov, og røyter sinnssykt. Tror at hvis jeg fortsetter, kommer jeg til å kjøpe en børste på Body Shop til å bruke i stedet, de er knallgode og ikke altfor dyre.

Skrevet

Jeg er helt enig i at børsten til Bare Escentuals røyter mye og er grov.Men den skal visst ta opp pudderet bedre; ikke vet jeg...

Jeg vasker den med rensegelé sånn ca en gang i uken, da holder den seg ganske myk. :)

Skrevet

Jeg har brukt 2.3 hele året, men nå gikk jeg over til 5.2 som er hakket mørkere fikk jeg opplyst.Ikke vet jeg hvordan de regner,men..Jeg er ikke spes mørk i huden, vanlig norsk med god farge pga avhengig av selvbruning..hehe

Gjest Ethereal
Skrevet

Kanskje du ikke trenger solpudder over da? med 2.3 blir jeg litt "washed out" uten solpudder. Bruker du i tillegg Mineral Veil?

Skrevet

Fargene går litt på hvilke undertoner man har i huden.

Dette stod på 5.2:" For light-compected women of color or those with a tan and golden undertones"

(Se på www.barescentsations.com )

Gjest Odense
Skrevet

Hei!

Hvor bestilte du dette pudderet og hva kostet det da?? Ble litt nysgjerrig her.. :-) Bruker selv solpudder som jeg er fornøyd med, men liker å prøve nye ting :-)

Skrevet

skjønner at du føler deg litt washed out med 2.3, Ethereal, det gjorde nemlig jeg også hele tiden.Kompenserte med litt solpudder. Skal jeg ut, og ansiktet tåler mer farve, bruker jeg solpudder også nå, men det er ikke nødvendig. Når det gjelder undertoner i huden, mener jeg at min er gul.

Gjest Ethereal
Skrevet

Tror jeg må se på den i 5.2, men er redd for å få orange ansikt...

Skrevet

I avisa i dag, så jeg at man får demonstrasjon av akkurat denne serien når man tar en dyprens. Og det skal jeg på mandag!

Jeg tror det er bra jeg har fått masse feriepenger, for dette er jeg redd blir dyrt.

Hvilke priser må jeg forberede meg på? Og hva bør jeg eventuelt styre unna?

(Jeg føler liksom at jeg må handle litt hos hudpleieren også, hun er nyoppstartet og en bekjent av meg. Resten shopper jeg på nett.)

Gjest Ethereal
Skrevet

Foundation koser 399,- kostene man MÅ ha (jeg fikk en med i prøvepakken, men likte den ikke, den er grov og røyter, du finner bedre koster hos hos f.eks Body Shop) koster 260,-

Skrevet

ja,du trenger IKKE kosten. Ei heller veil, faktisk. Det er faktisk ca. 150,- billigere å bestille på internett, f.eks essentialdayspa.com, inkl. shipping. Jeg har ikke bestilt derfra før, bare dermstore.com, men de sender ikke lenger ,så vidt jeg leste her inne.

Skrevet

Hva er dette veil til, egentlig? Har planer om aa handle ID sminke paa EDS... Hadde tenkt ttil aa kjope en saann pakke, men det er vel ingen vits hvis man ikke trenger halvparten av det som er i den...?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg liker alle produktene, jeg :) Selv om kosten røyter, har den fin fasong for å fordele foundation. Jeg betalte ca 260 for hele pakken; hos hudpleier koster kun foundation 399,- (men da får du 25% større boks).

Jeg liker at jeg fikk tak i prøvepakning, ellers hadde det sannsynligvis ikke blitt prøvd, jeg er ikke glad i å kjøpe utestet.

Skrevet

OK, da tror jeg at jeg gaar for pakken. Genial sminke, gleder meg til neste lonning... Har hittil bare provd den hos venninnen min :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tenkte også å bestille denne (har hørt bra om denne også fra venner), men er usikker på fargen.

Har desverre ikke mulighet for å stikke innom en hudpleier for å prøve (bor for tiden på et lite sted).

Er skandinavisk blond, men litt lys hud (ikke blek), blir f. eks. ikke lett brent i Norge men må passe på i sydligere strøk.

Skrevet
I avisa i dag, så jeg at man får demonstrasjon av akkurat denne serien når man tar en dyprens. Og det skal jeg på mandag!

Hvor så du dette? Er det på alle salonger som fører denne serien? Har nemlig tenkt å ta dyprens snart og da hadde det jo vært greit med en demonstrasjon.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det kommer an på om du har rosa-aktig eller gulaktig undertone i huden din. Velger du feil, kan du lett se syk ut, så ikke lurt å bestille uten å ha sett sminken IRL først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...