AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Jeg spiser normalt sunt, og trener 3-5 dager i uka. Er ganske fornøyd, men litt for ofte føler jeg at jeg har spist for mye søtsaker over en periode. Har litt lyst til å lage meg en "regel" for hvor ofte jeg får spise søtsaker, men er litt usikker på hvordan jeg skal sette meg et realistisk mål. Så jeg lurer på, hvor ofte spiser dere søtsaker? (Feks hvor mye per uke). Med søtsaker mener jeg alt fra godteri/potetgull til is, kaker, kjeks osv. Hilsen jente på 20 år. Anonymous poster hash: 1210a...3d2
Rosewood Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Prøver å holde meg til en dag i uka, fredag eller lørdag, alt ettersom. Det hender jeg kjøper en liten godsak midt i uka, men jeg prøver å klare meg til helgen. Da deler jeg en chips med kjæresten, og har en pose smågodt for meg selv, eller en iskrem. Prøver å ikke ta helt av heller, sånn at helgen ikke ødelegger resten av den sunne uka for meg
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Hver dag. Anonymous poster hash: 01f28...adc
KaDust Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Spiser det en gang i uka (med unntak av bursdager o.l. da tar jeg meg enten is til bærne eller ett kakestykke). Spiser ikke mye, en neve smågodt og litt potetgull bare.
Rapunzel_ Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Jeg prøver å begrense meg, men synes det er viktig å unne seg noe godt i blant, hvis ikke er det lettere å gå på en smell. For min del funker det fint å spise godteri 1-2 dager i uka (moderat inntak, ikke slik at jeg blir kvalm), og et kakestykke eller to (eller f.eks. is eller kjeks) 1-2 dager i uka. Får jeg servert søtsaker spiser jeg det, selv om jeg kanskje føler jeg har spist nok denne uka. Er altså ikke så streng med meg selv. Kan påpeke at jeg nesten aldri spiser til jeg får vondt i magen eller blir kvalm, spiser heller mindre og litt oftere
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Flere ganger i uka. Anonymous poster hash: ef8f5...49e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Mørk sjokolade hver fredag/lørdag. Ellers ingenting. Smaksløkene mine har forandret seg etter at jeg la om til lavkarbo, så nå smaker egentlig bær søtt nok i massevis. Anonymous poster hash: 1c188...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Nesten hver dag.. Enten sjokolade, is, kjeks, chips, konfekt eller whatever Så lenge man ikke har en 200grams melkesjokolade til dagen så gjør det ikke noe.. Det er jo den totale mengden som spiller en rolle Anonymous poster hash: 77cd5...cbf
Gjest Funky Punk Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Lager meg noe ekstra godt kanskje en gang pr mnd. Da lager jeg noe i lavkarbo, og det kan være alt f.eks panna cotta, brownies, muffins, vafler etc 1
Gjest Runforit Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Blir som oftest en gang i uka. Da i form av soyais/kokossorbeis og noe mørk sjokolade. På kino må jeg ha kjærlighet på pinne av en eller annen merkelig grunn(men det er type en gang i mnd eller sjeldnere). Utover det så spiser jeg ikke sukker utenom litt honning i blandt i matlaging.
Victoria-- Skrevet 15. juli 2014 #13 Skrevet 15. juli 2014 Varierer hvor ofte, men blir kanskje et par ganger pr mnd. i snitt. Eneste jeg kan spise mye av er potetgull og popcorn. Det meste annet i kategorien søtsaker, snacks, kaker osv får jeg vondt i magen av.
Gjest avocadoen Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Nå når det er så mye moden frukt i hagen blir det nok rips eller jordbær med fløte og sukker litt for ofte, men vanligvis spiser jeg godteri 1 gang i uka
Nanami Skrevet 15. juli 2014 #15 Skrevet 15. juli 2014 Hver dag, bortsett fra i helgen. Men jeg er litt sær på godteri. Liker bare karameller eller lakrisdrops. Sjokolade og tortillachips går en gang iblant, men blir fort lei.
Lilletrille87 Skrevet 15. juli 2014 #16 Skrevet 15. juli 2014 Mørk sjokolade hver fredag/lørdag. Ellers ingenting. Smaksløkene mine har forandret seg etter at jeg la om til lavkarbo, så nå smaker egentlig bær søtt nok i massevis. Anonymous poster hash: 1c188...2fd Signerer
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #17 Skrevet 15. juli 2014 Hver dag, bare ikke FOR mye da Anonymous poster hash: 49c55...e34
Surriball Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Omtrent hver dag, tror jeg. Er slank, sunn og frisk, så det er ikke noe problem. Det kommer an på mengdene, tror jeg. Jeg kunne sikkert gjort en innsats og droppet det, men de gangene jeg har laget regler for å begrense meg selv så har jeg brukt mye energi og tankekraft på det. Så da kan man heller bare regulere mengdene
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #19 Skrevet 15. juli 2014 Hver dag, men ikke så mye. Kan spise to kjeks, eller tre ruter sjokolade, eller lignende. Anonymous poster hash: 6a822...d4c
Loner@heart Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 Jeg spiste mye usunt før. For omtrent to år siden (første år på videregående) hadde jeg en periode hvor jeg hadde penger (stipend), og lite å bruke det på. Halvliter med cola hver dag i 3-4 mnder Nå, vel, kanskje en halvliter cola i helgene, men ikke alltid det engang. Pleier heller ikke å ha noe lørdagsgodt, så lenge foreldrene mine ikke har kjøpt noe is (noe de ofte gjør), men er ikke ofte jeg sier ja til det heller. Ellers spiser jeg sundt og variert, men er ikke veldig glad i fisk. Spiser fisk bare 2-4 ganger i måneden, utenom når jeg har makrell i tomat på skiva. Og jogger 3 ganger i uka. Er nok i bedre form nå enn jeg har vært noen gang før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå