AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Hvor denne tråden skal plasseres aner jeg ikke.. Er det noen der ute som har en genuin interesse for slektsforskning? Jeg har veldig lyst til å lære meg dette, men alt er ikke like enkelt. Noen som vet om: Det er noen man kan kontakte som kan gjøre det for deg? Evt personer som kan bistå under denne prosessen? Anonymous poster hash: ca32f...0d5
Gjest Uhumskheter Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Mange biblioteker har slektsforskningskurs.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Hvor denne tråden skal plasseres aner jeg ikke.. Er det noen der ute som har en genuin interesse for slektsforskning? Jeg har veldig lyst til å lære meg dette, men alt er ikke like enkelt. Noen som vet om: Det er noen man kan kontakte som kan gjøre det for deg? Evt personer som kan bistå under denne prosessen? Anonymous poster hash: ca32f...0d5 Jeg har drevet en del med det på hobbybasis. Jeg begynte med geni.com, og laget alle navnene jeg kom på. Utover det brukte jeg Facebook til å finne folks ektefeller, skattelistene til å finne riktig fødselsår/bostedskommune, og slektsbøker fra der jeg har vokst opp. Folk født før 1900 finner man på en nettside som jeg ikke husker navnet på.. Men du kan jo Google navn og fødselsår på en persp født på 1800-tallet, så kommer det vel opp. Bare ved litt hjelp av slekstbøker og resten internett, klarte jeg å gå helt tilbake til tippx8, født i type 1609 eller noe.. Slektsforskning er veldig gøy og spennende, men også tidkrevende. Jeg begynte mens jeg hadde en 2-åring i hus, og når jeg ble avbrutt, var det vanskelig å komme inn i rytmen igjen..Anonymous poster hash: d3137...74f 1
fruBeist Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 (endret) Du kan jo begynne med å laste ned disse appene om du har android.https://play.google.com/store/apps/details?id=no.arkivverket.digitalarkivethttps://play.google.com/store/apps/details?id=no.asta.arkivportalen.android Om du er eplebruker så bare søketter appnavnene, så ksn det hende du finner de allikevel Endret 15. juli 2014 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Takk for hjelpen! Ts. Anonymous poster hash: ca32f...0d5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Jeg vil også anbefale å skrive et innlegg på slektsforskningsforum eller lignende Anonymous poster hash: 0626e...1d8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Er det noe konkret du lurer på? Lån bøker på biblioteket hvis du trenger hjelp til hvor du skal begynne. Anonymous poster hash: b191d...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå