Gå til innhold

Kilone raser av og mer skryt for at vedkommende er blitt vakkere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sett noen av facebookvennene begynner å bil tynnere og tynnere.
Kort sagt vedkommende har snart igjen snart bare skinn og bein.

Det som skjer at vennene deres på facebook skryter og skryter av hvor fin vedkommende er.

Det virker nesten slik at mer kgene går av, dessto mer skryt får vedkommende at vedkommende blir vakker og finere.

Jeg lurer på er når er det noen som sier at nå er nok er nok. Tar du mer av deg nå så må du få hjelp.
Jeg karraktiserer å skryte av vedkommende som stadig får mindre kg må være falsk eller ønsker livet av vedkommende.

1. Er folk "falske" når de skryter på denne måten?

2. Når sier du i fra at:" nå har du tatt av deg nok kg?"

3. Tør du gjøre det?

Anonymous poster hash: 72d8a...5a0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Skinn og bein" er meget subjektivt. Kan jeg spørre hvilken vektkategori du selv tilhører? Du høres litt misunnelig ut.

Nei, tvert i mot. Derimot er de falske når de sier til feite folk at "du er fin som du er, du trenger ikke å ta av noe". Hadde en overvektig venninne som skrev at hun hadde som mål å gå ned noen kilo på facebook, og da fikk hun fullt av meldinger fra "venninner" som prøvde å få henne fra det. DET er falskt.

Når jeg synes det.

3. Tør du gjøre det?

Selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 03049...4b1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har gått ned enormt mange kilo. Felles for alle var at de ikke var lykkelige som tykke. De kledde seg i sekker og skjulte seg vekk. De spiste dårlig mat og hadde det dårlig med seg selv (sier seg selv når du eter skit). Men med en livsendring, så har de alle blomstret opp og endelig turt å kle seg pent. Rettet seg opp i ryggen og smilt mer. Du ser de er lykkeligere og lykkelige mennesker er vakre.

1. Er folk "falske" når de skryter på denne måten? - helt klart ikke. Det er ekte.

2. Når sier du i fra at:" nå har du tatt av deg nok kg?" - når det virkelig har gått for langt, men det har ikke skjedd med noen av overnevnte.

3. Tør du gjøre det? - klart jeg tør.

Anonymous poster hash: 57b6b...872
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Å gå såpass mye ned i vekt krever både hardt arbeid og viljestyrke, og det syns jeg man fortjener skryt for! Skryt er dessuten med på å holde motivasjonen oppe, så jeg tenker at det er både viktig og riktig å gi skryt :) Å si at nok er nok, er ikke noe jeg ville sagt til en facebookvenn, med mindre vedkommende også er en god venn av meg i virkeligheten.

Endret av Infinite
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Skinn og bein" er meget subjektivt. Kan jeg spørre hvilken vektkategori du selv tilhører? Du høres litt misunnelig ut.

Nei, tvert i mot. Derimot er de falske når de sier til feite folk at "du er fin som du er, du trenger ikke å ta av noe". Hadde en overvektig venninne som skrev at hun hadde som mål å gå ned noen kilo på facebook, og da fikk hun fullt av meldinger fra "venninner" som prøvde å få henne fra det. DET er falskt.

Når jeg synes det.

3. Tør du gjøre det?

Selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 03049...4b1

"Lubben" og "overvektig" er faktisk også meget subjektivt, så for alt vi vet var denne facebookvenninna di slank nok.

Rart det der; hvis noen ønsker å oppfordre tykke til å gå ned i vekt er de omtenksomme og vil deres beste, men hvis noen ytrer bekymring for allerede tynne mennesker som vil mer ned i vekt er de misunnelige. Hvis Ts er misunnelig er sikkert du bitter. Like sannsynlig begge deler. See what I mean?

Til Ts; nei jeg hadde nok ikke kommentert noens vekt verken ene eller andre veien på FB. Jeg kunne ha kommentert at de ser bra ut men ikke skrytt av vektnedgang/oppgang da dette ofte er komplekse saker som fort kan ende med sårede følelser.

Anonymous poster hash: b027e...335

• Liker 1
Skrevet

De kledde seg i sekker og skjulte seg vekk.

Men med en livsendring, så har de alle blomstret opp og endelig turt å kle seg pent.

Anonymous poster hash: 57b6b...872

Det handler ikke alltid om å tørre.. Har du sett det utvalget av tøy som finnes til overvektige mennesker til en overkommelig pris? Det er helt tragisk!!

Selv om det nå begynner å bli bedre, både med utvalg og stil, så er det fremdeles slik at veldig mange må kjøpe klær som PASSER, og ikke tøy som er deres egen smak og stil... Da er det klart at man blir overlykkelig når man endelig kan handle i normale størrelser i vanlige butikker-et helt annet utvalg og går litt amok! ;)

Bare ta en kikk på BIG-avdelingen på H&M eller Lindex en gang dere er der.. Det er ofte en helt annen, og kjedeligere stil enn sesongens mote og ikke minst mye dystrere farver (og mye kjedelig bomullsstoff).

Kleskjedene kunne ofte lett hatt de ordinære klærne i store størrelser også pga snitt/stil. Men tjukke mennesker skal tydeligvis ikke være fint og moteriktig kledd.

Skjønner hva du mener, men det er ikke så lett heller når mulighetene ikke alltid er der.

AnonymBruker
Skrevet

Ting man bør tenke på er om vedkommende faktisk slanker seg eller om personen går ufrivillig ned i vekt.

Har ei søster som har gått ned i vekt pga medisiner og for henne er det lite koselig å få høre at hun er altfor tynn og at hun bør legge på seg fordi hun ser syk ut. Hun kan jo ikke noe for det og det er ikke alltid lett å gå opp i vekt heller.

Om personen slanker seg og ikke stopper slik at vekten blir så lav at det er helsefarlig så er det nok en annen ting, men vi kan jo ikke alltid vite hva som er årsaken. Jeg ville aldri sagt noe sånt som "nå er du for tynn, nå må du slutte å slanke deg", da ville jeg heller uttrykt bekymring på en vennskapelig måte.

Og er det noe galt i å fortelle personer at de ser bra ut, tykke eller tynne? Kropp er ikke alt

Anonymous poster hash: d040a...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde rast ned i vekt pga sykdom, veide 46 kg, ikke hadde kjent sult på mange måneder, hadde mistet mensen, og slet for å få i meg en brødskive eller en neve kokte grønnsaker i løpet av en hel dag (ellers gikk det i sukkervann og kyllingkraft), da kom alle bort til meg og ga meg komplimenter om hvor flott jeg så ut.

:blink:

De så meg imidlertid ikke uten klær på, der alle ribbein syntes både foran og bak. I prøverom på den tiden måtte jeg lukke øyene når jeg hadde tatt av klærne, for jeg orket rett og slett ikke se meg selv i alle speilene fra alle kanter.

Og da tenkte jeg med meg selv at den kulturen som hyller min kropp slik den er nå, det er søren meg en temmelig syk kultur.

Så om det er noe slikt du tenker, TS, så er jeg hjertens enig med deg.

Anonymous poster hash: db4f9...d0c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde rast ned i vekt pga sykdom, veide 46 kg, ikke hadde kjent sult på mange måneder, hadde mistet mensen, og slet for å få i meg en brødskive eller en neve kokte grønnsaker i løpet av en hel dag (ellers gikk det i sukkervann og kyllingkraft), da kom alle bort til meg og ga meg komplimenter om hvor flott jeg så ut.

:blink:

De så meg imidlertid ikke uten klær på, der alle ribbein syntes både foran og bak. I prøverom på den tiden måtte jeg lukke øyene når jeg hadde tatt av klærne, for jeg orket rett og slett ikke se meg selv i alle speilene fra alle kanter.

Og da tenkte jeg med meg selv at den kulturen som hyller min kropp slik den er nå, det er søren meg en temmelig syk kultur.

Så om det er noe slikt du tenker, TS, så er jeg hjertens enig med deg.

Det samme opplevde datteren min. Hun ble undervektig grunnet sykdom, og fikk hele tiden komplimenter om hvor flott hun så ut.

Så gikk hun opp i vekt, men holdt seg innenfor normalvekt, og da var hun ikke så "flott" lenger.

Merkelig!

Anonymous poster hash: 4889f...404

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting som ikke er blitt skrevet her:

Jeg lurer på hva en skal si til de som har normalvekta ("som det skal være") og som tar av seg enda mer.

Noen av de skulle en tro er i ferd med å spiseforstylser. Hvor langt skal det gå før det må sies i fra at nå er du så mager at du må stoppe. For det kan gå på helsa løs det også..

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sett noen av facebookvennene begynner å bil tynnere og tynnere.

Kort sagt vedkommende har snart igjen snart bare skinn og bein.

Det som skjer at vennene deres på facebook skryter og skryter av hvor fin vedkommende er.

Det virker nesten slik at mer kgene går av, dessto mer skryt får vedkommende at vedkommende blir vakker og finere.

Jeg lurer på er når er det noen som sier at nå er nok er nok. Tar du mer av deg nå så må du få hjelp.

Jeg karraktiserer å skryte av vedkommende som stadig får mindre kg må være falsk eller ønsker livet av vedkommende.

3. Tør du gjøre det?

Personlig har jeg KUN opplevd feitinger omtalt andre som "skinn og ben". Aldri hørt en normalvektig person omtale andre som skinn og bein. :fnise:

Anonymous poster hash: b6992...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg KUN opplevd feitinger omtalt andre som "skinn og ben". Aldri hørt en normalvektig person omtale andre som skinn og bein. :fnise:

Anonymous poster hash: b6992...e75

Helsepersonale omtalte meg uten omsvøp som bare skinn og bein da jeg faktisk var bare det. Og det var ingenting å le av, for å si det sånn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...