AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Klarer ikke la være å spise godteri, må ha det hver eneste dag. Brus også. Dette er jo både sukker og syre som ikke er spesielt bra for helsen. Har blitt en uvane og det gjør fysisk vondt å gå en dag uten, blir deppa, aggressiv, sliten osv. Men når det har gått 3 dager føler jeg ikke behovet lenger. Men så er det det å la det gå 3 dager. Har hull i tennene og har litt for mye fett på kroppen (BMI på 22.9 så er ikke overvektig, men ville trivdes med BMI rundt 19-20). Har altså alt av gode grunner for å slutte, for å hente motivasjon men likevel klarer jeg ikke! Jeg vet jo at det er skadelig for hjerte, årer, hud og alt annet. Jeg har heller ikke særlig energi i hverdagen. Råd??? Anonymous poster hash: 64875...dac
plix Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Begynn med å spise deg skikkelig mett til måltidene, og ha faste måltider. Drikk mye vann igjennom dagen, og hold deg opptatt. Gjerne med lengre gåturer, aktiviteter av noe slag etc. For en overgang kan du bruke tyggis eller halspastiller (evt FRISK-tablettene). Puss tennene morgen og kveld som vanlig, i tillegg skyll munnen etter hvert måltid. Ikke puss tennene etter hvert måltid, hørt at det sliter på emaljen (har ingen link). Noe slikt kan virkelig gjøre susen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå