Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med samme gutt i 5 1/2 år, og oppdaget for ei stund siden en liten "klump" i kjønnsleppene (helt ytterst, der trusekanten er på en måte). Jeg visste ikke hva det var, før jeg nå plutselig kjente noe svidde og klødde og sjekket etter igjen, og da var det plutselig en til!

Jeg søkte på kjønnsvorter på google, og det ligner litt (sånn små vanlige vorter), og søkte litt videre rundt.

På Nettdoktoren står det at "Kjønnsvorter smitter primært ved seksuell kontakt" og "Meget sjelden har man sett at smitten har skjedd indirekte, via for eksempel fuktige håndklær".

Har lest at mange gravide har fått dette, men jeg er ikke gravid (og har heller aldri vært det hvis det betyr noe).

Så da lurer jeg egentlig på, betyr dette at kjæresten min har vært utro? (Jeg har ikke hatt andre seksualpartnere på 6 år)

Anonymous poster hash: 3124f...640
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått kjønnsvorter nå - jeg og samboer har vært sammen i 8 år! men jeg er gravid nå, og det er visst sånn at de kan plutselig "aktivisere" seg ved f.eks. graviditet pga endringer i immunsystemet, sa fastlegen min. Jeg sier ikke at du er gravid :fnise: , men du kan jo kanskje ha andre grunner hvorfor de plutselig aktiviserte seg nå. Så nei, ikke nødvendigvis at han var utro, tror jeg.

Anonymous poster hash: d16fe...250
Skrevet

Dra til legen du ;)

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har forstått det har man viruset i seg over en kortere eller lenger periode før det kan bryte ut (for noen skjer jo ikke det i det hele tatt..) Jeg fikk vorter for fire år siden, og ble kvitt det igjen, men nå fire år senere er jeg gravid og nå er det tilbake igjen.

Uten at jeg er noen ekspert har jeg forstått det slik at det er immunforsvaret ditt som er grunnen til om du utvikler vorter eller ikke når du har viruset i deg, noe de fleste har. Om immunforsvaret er svekket av en eller annen grunn, kan man utvikle vorter.. Ofte vil de forsvinne av seg selv når immunforsvaret klarer å overmanne dem, 6-12 måneder eller noe mener jeg å ha lest.. Fattig trøst, men når du ikke er gravid kan du i hvert fall greit blir kvitt dem! :)

Anonymous poster hash: 7c361...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...