AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Trodde man svettet om natten fordi man har feber, men fant plutselig ut at det ikke er tilfellet. Jeg våkner ofte om natten eller morgenen, og svetten renner (i store dråper). Stort sett fra pannen og ansiktet, men kjenner jeg er veldig varm/klam over resten av kroppen også. Sjekket om jeg hadde feber, men temperaturen var normal. Det er heller ikke veldig varmt på soverommet. Jeg sover godt - og tror ikke jeg drømmer (ihvertfall ikke noe jeg skal svette av). Hvordan kan man svette uten feber?Anonymous poster hash: d8eff...d1e
Pusemamma Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Det er veldig klamt for tiden så det er bare kroppen som regulerer varmen tempen sin. Det er helt normalt. Sitter man i sola så svetter man også. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Er ikke dette noe man bør sjekke? Men aner ikke om man svetter med eller uten feber. Anonymous poster hash: d8eff...d1e
Lollipops Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Har det vært slik lenge? Og er du ofte varm og svetter mye ellers? Jeg var veldig varm hele tiden (både natt og dag) en periode, og mistenkte lavt stoffskifte. Det viste seg at det ikke var det, men heller forhøyninger av et stresshormon. Så jeg prøvde å slappe litt ekstra av og ikke være på farten hele tiden og etterhvert ble det bedre. Det kan godt hende at det er ubalanse i et av hormonene dine, men det er umulig å vite uten ta blodprøve hos lege (mulig jeg tar feil, er ingen ekspert på dette). Eller så kan det rett og slett være temperaturen som er nå om dagen! Sett et glass med isvann på nattbordet ditt før du legger deg, og drikk godt før du sovner. Det kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Ja, det har vart siden i vinter en gang, tror altså ikke det har noe med varmen nå å gjøre. Har vært forkjølet i det siste - men altså aldri feber Anonymous poster hash: d8eff...d1e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Hvor gammel er du? Menopause? Stoffskifte? Anonymous poster hash: 6c204...3ad
Fame Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Man svetter fordi feberen er i ferd med å gå over.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Hvor gammel er du? Menopause? Stoffskifte? Anonymous poster hash: 6c204...3ad 32 - og tviler på at jeg er kommet i overgangsalderen. Anonymous poster hash: d8eff...d1e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Man svetter fordi feberen er i ferd med å gå over. Javel, men jeg har jo ikke feber jo? Anonymous poster hash: d8eff...d1e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Man svetter fordi feberen er i ferd med å gå over. Nei, du svetter ikke når feberen går over.... Svette er for å fordampe unødvendig varme kroppen produserer. Ved feber svetter man fordi kroppen produserer varme for aktivere de hvite blodlegemene og du får feber også for å holde deg i ro så kroppen får gjøre jobben sin. Svette kan også indikere feil med stoffskifte. Anbefaler TS å ta en tur til legekontoret for blodprøve Anonymous poster hash: 6c204...3ad
Fame Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Javel, men jeg har jo ikke feber jo? Anonymous poster hash: d8eff...d1e Nei, men du nevnte svette og feber så jeg kom med fun fact.
Fame Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 Nei, du svetter ikke når feberen går over.... Svette er for å fordampe unødvendig varme kroppen produserer. Ved feber svetter man fordi kroppen produserer varme for aktivere de hvite blodlegemene og du får feber også for å holde deg i ro så kroppen får gjøre jobben sin. Svette kan også indikere feil med stoffskifte. Anbefaler TS å ta en tur til legekontoret for blodprøve Anonymous poster hash: 6c204...3ad Keep thinking that.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå