AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Var på ferie med idrettslaget jeg er med på. Der var jeg med noen av de yngre spillerene på ett sted de hadde lyst til å spise på. På dette utestedet bestilte jeg en øl, og ble spurt om leg. Viste frem bankkortet mitt, og hun som skulle ta i mot bestillingene skjønte ikke hvor fødselsdatoen sto. Jeg viste hun hvor datoen var, og hun snakket med en annen dame. Konklusjonen ble at det kortet "var ikke mitt" og at det var "falskt". For faen, jeg vet da veldig godt selv hvilket kort som tilhører meg. Dessuten var det meg som var avbildet på kortet. Etterpå viste jeg frem førerkortet mitt, da var det plutselig greit. Skjønner ikke helt problemet til den aktuelle servitøren. Anonymous poster hash: dda43...8f5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Bankkort er ikke generelt anerkjent som gyldig legitimasjon i de fleste land fordi det ikke er vanlig at det er bilde på slik som i Norge. Anonymous poster hash: 36707...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Hvis det er et normalt bankkort med personnummer, så holder det som regel ikke. Jeg har alltid pass, det skal man som oftest. Anonymous poster hash: 72a04...e5f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Bankkort er ikke gyldig ID i utlandet. Pass eller sertifikat er vel de eneste internasjonale. Anonymous poster hash: 52716...d01 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Dette må ha vært en traumatisk opplevelse. Anonymous poster hash: 92a76...e4b 4
Arianna Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Servitøren har all rett til å tvile, bankkort er ikke gyldig id i utlandet, siden alt står på norsk, og vi har annerledes id enn andre land. Man skal alltid ha med førerkort eller pass. Skjønner forøvrig ikke helt hvor du vil med dette, men..
globalagogo Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Dette må ha vært en traumatisk opplevelse.Anonymous poster hash: 92a76...e4b Ja... :-( tror jeg også
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Helt normalt, bankkort er ikke gyldig legitimasjon de fleste steder, og de ansatte er kun vant til å se etter fødselsdato på førerkort og pass. Var det traumatisk for deg så får du tilpasse deg normal skikk og bruk neste gang. Anonymous poster hash: 343b2...363
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Du vet godt at det stemmer, men bankkort med bilde er likevel ikke gyldig ID så mange andre steder enn her i Norden, og da er det ingen grunn som helst til å reagere. De gjorde helt rett. Det blir som å komme med skolebevis eller et medlemskort i Norge: Sannsynligvis stemmer det jo, men det er ikke gyldig ID og du skal i utgangspunktet bli nektet. De kunne jo sett gjennom fingrene på det om de ville, men å bli nektet servering når man ikke har gyldig ID å fremvise er helt i orden. Anonymous poster hash: bea68...a86 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Var på ferie med idrettslaget jeg er med på. Der var jeg med noen av de yngre spillerene på ett sted de hadde lyst til å spise på. På dette utestedet bestilte jeg en øl, og ble spurt om leg. Viste frem bankkortet mitt, og hun som skulle ta i mot bestillingene skjønte ikke hvor fødselsdatoen sto. Jeg viste hun hvor datoen var, og hun snakket med en annen dame. Konklusjonen ble at det kortet "var ikke mitt" og at det var "falskt". For faen, jeg vet da veldig godt selv hvilket kort som tilhører meg. Dessuten var det meg som var avbildet på kortet. Etterpå viste jeg frem førerkortet mitt, da var det plutselig greit. Skjønner ikke helt problemet til den aktuelle servitøren. Anonymous poster hash: dda43...8f5 Har du ikke pass da...? Anonymous poster hash: e4730...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå