Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en fyr en stund nå, er på vei til å bli forelsket. Vi har det veldig bra sammen, og han sier at han er klar for et seriøst forhold, da han er "ferdig med å gjøre dumme ting". Han har hatt sex med ganske mange på relativt kort tid, men han har gjort det klart at han nå er ute etter noe fast.

Men, sist vi møttes, begynte han å spørre om jeg er en person som blir lett sjalu. Grunnen til at han spurte, er at han tydeligvis liker å flørte med jenter, fordi han er glad i få oppmerksomhet fra jenter osv. Og som jeg forsto, så synes han det burde være greit at han flørter med andre jenter selv om han er i et fast forhold.

Jeg er veldig usikker på hva jeg mener om dette. Jeg vil jo selvfølgelig ikke lage regler for hva han får gjøre og ikke, men jeg synes ikke det vil være særlig morsomt om kjæresten min driver og flørter med andre jenter, mens han tror at jeg ikke bryr meg om det og er likeglad uansett. Er litt redd for å si til han at jeg ikke vil like at han gjør slike ting, i frykt for at han ikke vil være kjæreste med meg, siden det tydeligvis er så viktig for han å få oppmerksomhet fra mange jenter. I tillegg synes jeg det er litt rart at han er så opptatt av det, siden han snakker om at han er ferdig med å drive rundt med "alle" jentene han kommer over. Vet at han tidligere har vært utro mot sin daværende kjæreste (dette har han fortalt selv), men det var en hevnreaksjon da hun var utro først.

Hva synes dere? Er jeg dum og hysterisk som føler det slik? Vi er forresten begge 20 år!

Anonymous poster hash: f2931...59d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg mener det er et kraftiig skille mellom å flørte og å legge an på. Flørting kan være ok, mange har jo bare en flørtete væremåte! Men jentene skal ikke føle at de blir lagt an på, at han er ute etter de.. Jeg merker selv at jeg av og til flørter med andre gutter, jeg smiler mye, tuller, er småfrekk osv, men det er jo ikke fordi jeg er ute etter noe mer, det er for å bryte isen og bli likt. Det at han gir beskjed på forhånd er vel kanskje et lite faresignal, ønsker han å flørte når han er alene på byen? Flørte på private facebooksamtaler? Jeg ville bare gitt beskjed om a jeg var småsjalu og ikke likte tanken på at han skulle flørte vilt og hemningsløst med andre bak min rygg ;)

Anonymous poster hash: beb0e...6c1
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke du skal akseptere det, hvis du kjenner at det plager deg. Da vil forholdet deres mest sannsynlig ikke fungere i lengden, da det vil tære mer og mer på deg jo lengre tid han får holde på sånn. Men når det er sagt, så synes jeg det er viktig at ingen av partene i et forhold føler seg "fanget" ved å ha kjæreste. Derfor synes jeg det er lurt å snakke om slike ting, og bli enige om "hvilke grenser som gjelder" for akkurat deres kjæresteforhold. Kommunikasjon, det er tingen :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten skrive hva du legger i flørting, noe flørting må være lov, mens annet er over streken.

Anonymous poster hash: 0ddac...f84
Skrevet

Det ville jeg aldri akseptert, om den oppmerksomheten han får fra deg ikke er nok så syntes jeg du fortjener noe bedre...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten skrive hva du legger i flørting, noe flørting må være lov, mens annet er over streken.

Jeg vet ikke hva han mener med flørting, men regner med at han ikke tenker å legge an på andre jenter. Han er en sånn typisk "storsjarmør", så jeg tror jenter lett faller for. Er jo selvfølgelig redd for at han skal gå over streken siden han har vært utro i et tidligere forhold, men han påpeker jo også at han er ferdig med slikt. Blir så forvirret :(

Det ville jeg aldri akseptert, om den oppmerksomheten han får fra deg ikke er nok så syntes jeg du fortjener noe bedre...

Det er dette jeg også synes er litt merkelig. Hvis jeg er "bra nok" for han, så burde det jo være tilstrekkelig at han får oppmerksomhet fra meg...

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Å like å få oppmerksomhet greit nok, det gjør vel mange, men å flørte med noen bevisst når man er i et forhold syntes jeg er unødvendig, og bør heller forbli singel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva han mener med flørting, men regner med at han ikke tenker å legge an på andre jenter. Han er en sånn typisk "storsjarmør", så jeg tror jenter lett faller for. Er jo selvfølgelig redd for at han skal gå over streken siden han har vært utro i et tidligere forhold, men han påpeker jo også at han er ferdig med slikt. Blir så forvirret :(

Meg du siterte.

Jeg kjenner jo ikke dere, men her er noen av mine tanker.

1) Blir redd når du sier du ikke vil konfrontere han med flørtingen fordi du er redd for å miste han. Et forhold man er ukomfortabel i er et dårlig forhold.

2) ALLE sier de er ferdige med å pule rundt når de prøver å få noen. Slike utsagn er det ingen grunn til å legge vekt på.

3) Alle sier de er imot utroskap og alle er sikkert det også, men det skjer likevel, så se bort fra utsagn om utroskap også.

• Liker 2
Skrevet

Det som gjør meg mest skeptisk her, er at han må forhpndavklare at han har planer om å flørte med masse damer.

En ting er uskyldig flørting hist og pist- det er jeg stort sett ok med- men at han er nødt å snakke om dette før dere engang er i et avklart forhold...ville blinket rødt for min del.

Du må nesten føle på det selv, men virker ikke som du synes dette er så greit- i så fall, fortell han det.

Og som en skrev over her; ikke finn deg i ting av frykten på å miste. Skal DU ha det bra over tid, så må du ta hensyn til egne følelser og behov. Det er lett å gå for mye på kompromiss med egne følelser når man er forelsket...dont go there.

Skrevet

Kan jo hende det er helt uskyldig, men likevel.. Hva er poenget? Spesielt om du føler deg utilpass med det.

Ikke at det er krise, men må jo være litt dårlig gjort ovenfor de andre jentene om de evt blir litt interessert i han, men så gjør han det hele kun for å få oppmerksomhet. Men jeg vet ikke hva slags type flørting han mener..

Må jo være litt flaut og, om dere fks er ute og han flørter med ei jente for så å være med deg etterpå. Jeg tror nok jeg hadde blitt litt flau. Greit med komplimenter og hyggelige samtaler men ikke direkte flørting...

Du må nå bare si til han hva du føler.. Men kanskje sette en grense så det ikke blir rart? Han kan jo bli kjent med folk på andre måter enn at det absolutt må være en seksuell eller romantisk undertone.

Skrevet

Det hadde vært helt uakseptabelt for meg. Hvorfor trenger han oppmerksomhet fra andre damer hvis han er sammen med deg?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Uakseptabelt :-/ hadde du selv synes det var ok tror jeg ikke du hadde spurt her inne :-) høres heller ikke ut som han er klar for noe forhold hvis han har behov for oppmerksomhet fra andre jenter :-/

Skrevet (endret)

Jeg synes at så lenge det er uskyldig flørting og begge parter synes det er greit, så er det akseptabelt.

Men når du ikke liker det og det gjør deg usikker så skal du selvfølgelig ikke godta det når han bevisst går inn for å flørte med andre jenter :)

Hvis du sier til han at det er greit når det ikke er det, så kommer han til å ha det helt greit uten noen anelse at du sitter igjen med en vond følelse i magen. Mye bedre at du sier det du har på hjertet ifra starten av :)

Endret av Rosadotten
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at man uskyldig flørter i hverdagen, på en måte at man ikke prøver å få seg et ligg eller for å få den andre betatt på noe vis. Men flørting på byen/facebooken er IKKE greit etter min bok. Aller helst skulle han ikke flørtet i det hele tatt, men nå er det slik at vi begge er naturlige flørtere, så det er litt vanskelig å stoppe noe man gjør ubevisst.

Anonymous poster hash: cacb0...735

Skrevet

Jeg ville følt meg veldig.......rar om jenta mi gjorde det. Da ville det vært bedre om jeg aldri fikk vite om det og aldri var til stede. Svaret er nei, fra meg

Skrevet

Hæ, Eh nei. Hvis kjæresten min hadde sagt at han var glad i oppmerksomhet fra andre jenter hadde jeg tatt det som en enorm varsellampe.

Jeg mener at alle flørter litt når de snakker uansett, med kroppsspråk, smiling osv. Men å faktisk bevisst flørte med andre og la dem flørte med seg er totalt uaktuelt, og egentlig utroskap i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...