AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Har trent på et treningssenter, og ville si opp nå siden vi skal på en lengre reise. Da jeg meldte meg på opplyste de om at det ikke var noen bindingstid på medlemsskapet. Da jeg sendte inn oppsigelse på epost, fikk jeg svar tilbake om at jeg hadde oppsigelsestid ut august! Men altså ingen binding. De opplyste ikke noe om dette da jeg meldte meg inn, men det står jo sikkert i kontrakten med bitteliten skrift et eller annet sted. Det kommer til å koste meg 600 kroner ekstra, så jeg er litt sur på dem, jeg kunne jo fint sagt opp i mai hvis jeg visste om dette. Er dette vanlig, og isåfall, er det ikke vanlig å opplyse om det når man skriver under? Ble vervet på kjøpesenter og skrev under kontrakten der etter at han hadde gått igjennom dette med binding muntlig. Dumme meg trodde at binding og oppsigelse var samme greia. Tenkte liksom ikke noe over det. Jeg har trent der og brukt det mye altså, så det er ikke såå krise, men litt irritert er jeg jo. Anonymous poster hash: f8726...8e1
Dace Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Det er ditt ansvar å lese over og gjøre deg kjent med kontrakten du skriver under på, dessverre. Ble selv tatt på sengen av dette når jeg skulle si opp ved et treningssenter tidligere i år, så jeg antar at én måned oppsigelse er vanlig praksis ved noen kjeder. Enig i at det er utrolig kjedelig og irriterende, men får nok bare ta det som en kærepenge til neste gang man inngår en kontrakt - Ta seg tid til å lese over, selv om det står noen sleipe salgsrepresentanter og pusher på.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Sjekk i kontrakten. Står det ikke noe der har du en god sak. Står det der, så er det en god lærepenge. Anonymous poster hash: 2cadb...29e
Chloe- Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Jeg ville heller spurt om å få fryse medlemsskapet pga reise (sjekk gebyr først!!). Når du kommer tilbake sier du opp på nytt, men da kan du hvertfall trene under oppsigelsestiden.
Chloe- Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Og jeg syns ikke 1 mnd oppsigelsestid var mye. Det kan hende autotrekkene allerede har blitt sendt fra treningssenterets side, altså at de kanskje ikke ville klart å trekke neste regning. Derfor helgarderer de seg med å si en måned. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå