Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at pakker fra Danmark får problemer i tollen? Bestilte en pakke fra en dansk nettbutikk, den stanset i tollen i Norge pga "manglende informasjon om mottaker", måtte oppgi fødsels- og personnr til tollvesenet.

Bestilte også en annen pakke fra en annen dansk nettbutikk. Sporet pakken, og ser nå at, jada, den har stanset i tollen. Dog i den danske tollen! Vet ikke om jeg tør å oppgi fødsels- og personnr til danskene, dersom de spør om det...

Men flere som opplever at danske forsendinger stopper opp i tollen? Hva er det med danskene, som ikke kan klare å fylle ut riktig informasjon? Jeg har fått pakker fra USA som har vært i postkassa utrolig raskt, uten tollproblemer..

Anonymous poster hash: a50e6...9d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Kan det være at det er vanlig i danmark å ikke legge ved faktura/opplysninger som kreves?

Har de andre regler/ordninger i Danmark?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått pakker fra Danmark stoppet i tollen da jeg kjøpte kaffekapsler. Siden den danske nettbutikken hadde trukket fra mva, måtte jeg betale fortolling og mva for å få pakken inn i Norge. Pakkens verdi var under 200 kroner. Dette er fordi Norge, Sverige, FInland og Danmark har en mva-avtale, så om den er trukket fra i Danmark, må du betale den i Norge.

Anonymous poster hash: b528c...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...