Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og ei venninne har tenkt oss på en weekendtur, men er ikke helt sikre på hvor enda. For øyeblikket er det Milano som er mest interessant, noen som har erfaringer derfra? og noen tips?

Ellers har vi lyst til at turen både skal inneholde shopping, god mat, kunst og kultur. Vi kan gjerne dra på museum eller utstillinger.

Er det noen destinasjoner dere vil anbefale for oss å dra?

Vi er to jenter på 18 år og tenker å dra rundt juletider. Vi vil begge dra til steder hvor vi ikke har vært før, så London er utelukket.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milan er fint, i hvertfall på sommeren, det er en ganske spesiell atmosfære, og du kan får kjøpt alt fra stilige klær hos gateselgere, til designer merker som er i godt bevoktede butikker. Forutnom de velkjente butikkene som luis viton, dolce & Gobbana, etc så finne du også butikker i mer normale pris klasse, zara, h&M, diesel, etc. av kulturell opplevelse anbefalles dere å gå å se på Duomo Di Milan, dette er en katedral du ikke har sett maken til, fantastisk bygg værk. Jeg er ellers lite kjent i MIlan siden stoppe våres der bare var på 1 døgn.

Men jeg vil anbefalle dere å reise til Praha, bo i nærheten av gamlebyen. Der får dere oppleve historie på nært hold, besøke karls broen, spasere videre opp til praha palasset, og gjerne over til utkikkstårnet hvor dere får en fantastisk utsiket over byen.
Praha har flust av spise steder, maten og drikke er billig, servicen var veldig varierende, men maten var god, anbefaller en tur på hard roc cafe hvis dere reiser ned der, prisnivået der er høyere en på resten av praha, men alikevel lavere enn normalt på HRC.
Av butikker har du en handlegate rett på utsiden av gamlebyen, det er små butikker inni gamlebyen og et kjøpe senter like bortenfor krutt tønne tårnet. prisnivået er alt fra overaskende billig, til mer forventet dyrt (kommer an på hvilken butikk og evt merke varer) Vi kjøpte bllandt annet fantastisk flotte høyhelte sko som faktisk er god å gå i til 90kr stk. bare for å nevne et tilbud.

Uansett hvor dere reiser, God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...