AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Leier leilighet med hage, får disponere hagen til huseier. Eneste restriksjon er at vi må spørre hvis vi skal sette opp noe eller gjøre drastiske endringer i hagen... Noe vi ikke gjør, men så det er sagt. Nylig hadde huseier besøk av familie, og huseier har selv en veranda/terasse med utemøbler. Huseier har god råd til å kjøpe slikt, det har h*n sagt til oss. Vi har satt noen hagemøbler et sted i hagen, og det er liksom "vår plass". Vi var på ferie, og da vi kom hjem var alle hagemøblene flyttet og helt ommøblert... I tillegg stod det satt opp rare ting der, bla.a en diger, gammel (og meget stygg) parasolldings. Alt stod på skeive. Vi skjønte ikke helt hva som hadde skjedd, men fikk vite av naboen at huseier hadde hatt besøk, og de hadde brukt plassn vår. Hva med å spørre oss først? Vi eier tross alt møblene. Hva med å rydde opp etter seg, og sette ting slik de var? Jeg var sliten, og måtte bære og løfte og dytte alt sammen på plass, samt fjerne tingene som stod der... Kan huseier bare ture frem og holde på sånn, uten å spørre? Anonymous poster hash: fc76e...0af
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Huseier burde spurt om å få låne møblene, men h*n kan fritt bruke den delen av hagen som vanligvis er "deres plass" når dere ikke er der. Anonymous poster hash: 31add...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Huseier burde spurt om å få låne møblene, men h*n kan fritt bruke den delen av hagen som vanligvis er "deres plass" når dere ikke er der. Anonymous poster hash: 31add...f0c Dvs at h*n bare kan flytte på og sette møblene hvor h*n vil uten varsel?Anonymous poster hash: fc76e...0af
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Nei, han kan ikke det, men jeg tror ikke jeg hadde gjort noe stort nummer ut av det. Anonymous poster hash: 81e17...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Nei, han kan ikke det, men jeg tror ikke jeg hadde gjort noe stort nummer ut av det. Anonymous poster hash: 81e17...a7b H*n gjorde det i fjor og, bare at da satte h*n på plass noen av møblene på sin EGEN terrasse... Føler meg nesten terrorisert Anonymous poster hash: fc76e...0af
Chloe- Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 H*n gjorde det i fjor og, bare at da satte h*n på plass noen av møblene på sin EGEN terrasse... Føler meg nesten terrorisert Anonymous poster hash: fc76e...0af Terrorisert av at noen roter litt i utemøblementet? 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Buhu, stakkar deg! Du burde ta huseier etter nakken, det fortjener han. Så frekt gjort av ham.Anonymous poster hash: 7575e...13d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #8 Skrevet 16. juli 2014 Terrorisert av at noen roter litt i utemøblementet? Litt? Føler du deg litt tøff idag, eller, til en forandring? Anonymous poster hash: fc76e...0af
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #9 Skrevet 16. juli 2014 Buhu, stakkar deg! Du burde ta huseier etter nakken, det fortjener han. Så frekt gjort av ham.Anonymous poster hash: 7575e...13d Ja, det er meget frekt gjort men kommer ikke til å bli voldelig av den grunn, ender sikkert opp med at vi fjerner møblene. Så neste gang kan de sitte på gresset Anonymous poster hash: fc76e...0af
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #10 Skrevet 16. juli 2014 I-landsproblemer. Ser du nyheter eller?Anonymous poster hash: 23061...d17 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #11 Skrevet 16. juli 2014 Han kan flytte møblene deres ja, da de står på HAN sin plass. Anonymous poster hash: aa6a1...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #12 Skrevet 16. juli 2014 Kan huseier bare ture frem og holde på sånn, uten å spørre? Anonymous poster hash: fc76e...0af Som utleier hadde jeg aldri gjort det, rett og slett fordi det er ganske respektløst. Er den delen av hagen utleid, så er den ikke til min disposisjon, tenker nå jeg. Men jeg har tatt meg friheter opp i mot "grensen" til den delen av hagen de bruker, men selvsagt ikke slik at det er utrivelig å bruke den delen, og absolutt ikke slik at jeg bruker eller flytter på ting de eier! Når det er sagt tror jeg du bør la det gå. Evt. banke på og spørre om h*n kan hjelpe deg med å bære det på plass. Kan hende h*n tar hintet da. Anonymous poster hash: b0c15...835
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Dvs at h*n bare kan flytte på og sette møblene hvor h*n vil uten varsel?Anonymous poster hash: fc76e...0af Dersom Huseier ønsker å bruke den delen av hagen mener jeg at h*n kan flytte deres eiendeler bort fra den delen av hagen til en mindre attraktiv del av hagen mens h*n bruker den delen av hagen der deres møbler vanligvis står. Slik kan h*n bruke hagen h*n eier uten å bruke møblene dere eier. Huseier burde flyttet møblene tilbake på plass før dere kom tilbake, og burde heller ikke ha sine ting spredt utover en hage h*n har leid ut bruksrett til. Huseier burde sagt tidligere at h*n kunne komme til å bruke hele hagen noen ganger, og når dere er hjemme må h*n spørre først i god tid. Du bør gå til huseier og avklare forventninger til begge parters bruk av hagen, skrive det ned, vise til huseier og spørre om det var det dere ble enige om og så må begge signere. Det er den mest ryddige måte å ha slike avtaler. Anonymous poster hash: 31add...f0c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Huseier burde spurt om å få låne møblene, men h*n kan fritt bruke den delen av hagen som vanligvis er "deres plass" når dere ikke er der. Anonymous poster hash: 31add...f0c Jepp. TS disponerer hagen til utleier. Det er noe helt annet enn å leie med hageflekk. Nemlig at utleier kan benytte hele hagen fritt, inkludert å flytte på møblene som finnes i hagen. Men de burde jo spurt om å låne deres møbler. Siden de ikke gjorde det, burde de ha stablet de vekk slik at de ikke ble brukt. Anonymous poster hash: 122ce...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Dvs at h*n bare kan flytte på og sette møblene hvor h*n vil uten varsel?Anonymous poster hash: fc76e...0af Ja, det kan han.Men for husfredens skyld så burde han ikke gjøre det uten å gi beskjed først. Anonymous poster hash: 122ce...ffa 1
FruN Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Om det er avklart at dere disponerer den delen av hagen, og det blir flyttet/omrokkert på deres møbler når dere er borte, synes jeg det er frekt gjort av huseier. Hadde noe av det samme problemet første stedet jeg leide, der jeg hadde hele gressplenen foran min boenhet til disposisjon. Huseier (som forøvrig ikke bodde i huset) flyttet mine utemøbler til siden/inntill husveggen "fordi de var stygge" (de trengte et strøk maling), og derfor kunne jeg rydde de vekk når de ikke var i bruk så de ikke "sjenerte eiendommen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå