Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Håper på svar her... Jeg er 34 og kjæresten min 43. Han sliter med følelser og har fortalt litt om ekser. Min oppfattelse av ham (vi har vært sammen 6 mnd så skal ikke si jeg kjenner ham 110% trygt på alt) er at han er veldig let sårbar og tar ting innover seg på en annen måte enn meg og andre jeg har vært sammen med. Han krangler litt barnslig vil jeg også si. Ikke at det er så viktig egentlig. Beklager om dette innlegget blir litt surrete, det jeg skal spørre om nå falt meg litt inn først i går skjønner dere. Han ble totalt knust etter at første kjæresten slo opp etter 7-8 år og hun var den eneste han hadde sagt elsker deg til (de ble sammen da han var 19). Andre forhold etter dette endte pga at han aldri klarte å føle det igjen eller si di ordene. Han har sagt det til meg. to-tre ganger. (Jeg tenker at vi blir vel alle "knust" første gangen vi blir slått opp med og tror verden skal falle sammen, men det gjør den jo sjelden og vi kommer oss opp på hesten igjen. Jeg trodde jeg skulle dø da jeg ble "dumpa" første gang, men det gjør en jo ikke.)

Jeg så at han hadde mitt navn som passord på noen sider og syns det var søtt. Så begynte jeg å tenke på passordet han har på internet hjemme hos seg (han har bodd der to år, så dette passordet må ha blitt kreert for 2 år siden) og det er navnet til ei jente (Camilla) og et årstall 1976. Og jeg vet at ei jente han var sammen med rett før meg het Siri, så da er Camilla sikkert hun første tenker jeg, for det var 5 år mellom dem. (Dette vet jeg fordi han var litt "redd" for at jeg ville synes han var for gammel for meg pga 9 års forskjell mellom oss), så vi har snakket om alder.

Det som er rart her er at jeg vet han er litt sinna på eksen som dumpet han og det virker som følelsene aldri har blitt ordnet opp i og henger litt igjen. For å bruke ei berte sitt navn som passord nærmere 20 år etter bruddet er merkelig. Da klarer en ikke gi slipp tenker jeg.

Overdriver jeg og lager litt storm i vannglass her? Er det bare jeg som syns det er litt rart å bruke navnet til første "dumperen" i åresvis etterpå - spesielt siden det ble litt surt også? Ser ikke for meg at jeg kunne hatt "Jon1978" som password på noe - han dumpet meg etter 5 års forhold etter at vi ble sammen som 18åringer og var min første kjæreste og dumper. Move the fuck on lixom!

Måtte bare få dette ut :)

Takker for tilbakemeldinger om dette her.

Hilsen - passordet som tydeligvis gjelder for 2014 - Ellen :P

Anonymous poster hash: 45da5...889
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm. Jeg ville ikke tenkt over det med mindre det virket som det plaget ham ellers, eller det var noe han pratet om.

Passordet i seg selv er vel ikke en big deal - jeg har en rekke passord jeg aldri har endret - men dersom du mener det bare er et symptom på hva han tenker ellers, forstår jeg det.

Når han er 43 er det virkelig på tide å komme seg videre fra et brudd i tyveårene. Han må i hvert fall innse at han har ingen grunn til å bli sint på henne. Det virker litt som om livet ikke er blitt som han håpet det skulle bli, og han forherliger tiden med "Camilla".

Anonymous poster hash: 32360...1b5
  • Liker 3
Skrevet

Du overreagerer. På en del ting bruker jeg det samme passordet jeg laget meg første gang jeg laget passord, rett og slett fordi det er enkelt å huske.

AnonymBruker
Skrevet

TS her...

"Det virker litt som om livet ikke er blitt som han håpet det skulle bli, og han forherliger tiden med "Camilla".

JA! Det er akkurat det jeg tenker også. Han sa en gang "jeg fatter bare ikke hvorfor hun slo opp, jeg kan ikke forstå grunnene hennes, de var for uklare og vage og tullete. Vi hadde det så fint, vi kranglet aldri og var alltid enige". Det virket som han ikke klarte å gi slipp. Jeg har også hatt forhold der ting har vært litt dritt, men "glemt" det i ettertid. Da har jeg hatt venninner som har vært "nei nei Ellen, husk at det ikke funket sist dere prøvde igjen" - for man glemmer smerter tydeligvis. Sier ikke at det ikke kan funke å prøve igjen etter et brudd altså - for det kan det, men sier bare at hjernen virker litt beskyttende sånn, at vi skal "glemme" smerte. Ellers hadde alle vært enebarn sier alltid en venninne av meg :P

Anonymous poster hash: cb197...08c
Skrevet

Merkelig å dvele ved et så gammelt brudd men... the first cut is the deepest? :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker fremdeles noen av de første passordene jeg laget, fordi jeg har hatt de så lenge at det ville vært forvirrende å bytte nå, og fordi de er lette å huske. Jeg har blant annet ene barneskoleforelskelsens navn som passord :P Men synes han snakker overdrevent mye om eksen til å være i et nytt forhold.

Anonymous poster hash: f8d61...4dc
Skrevet

Det kan virke som om han anser henne som sin store kjærlighet og har ikke opplevd det samme senere. Det burde jo ha gått over for lenge siden, men kanskje han klarer å slippe taket hvis han blir trygg i sitt nye forhold. Passord og sånn har i hvert fall ingen betydning tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

TS her...

"Det virker litt som om livet ikke er blitt som han håpet det skulle bli, og han forherliger tiden med "Camilla".

JA! Det er akkurat det jeg tenker også. Han sa en gang "jeg fatter bare ikke hvorfor hun slo opp, jeg kan ikke forstå grunnene hennes, de var for uklare og vage og tullete. Vi hadde det så fint, vi kranglet aldri og var alltid enige". Det virket som han ikke klarte å gi slipp. Jeg har også hatt forhold der ting har vært litt dritt, men "glemt" det i ettertid. Da har jeg hatt venninner som har vært "nei nei Ellen, husk at det ikke funket sist dere prøvde igjen" - for man glemmer smerter tydeligvis. Sier ikke at det ikke kan funke å prøve igjen etter et brudd altså - for det kan det, men sier bare at hjernen virker litt beskyttende sånn, at vi skal "glemme" smerte. Ellers hadde alle vært enebarn sier alltid en venninne av meg :P

Anonymous poster hash: cb197...08c

Han virker umoden for alderen.

De partnerne vi har som tenåringer, selv om de sjelden er rette for oss, sitter naturligvis sterkere i minne. Da jeg ble forelsket som 18åring var det en vanvittig berg og dal bane over flere år og det tok tid å legge det bak seg. Men nå er jeg 24 og har selvsagt gått videre med livet.

Jeg ville rett og slett blitt nysgjerrig og tatt tak i det neste gang han nevner henne. Tror jeg rett og slett hadde stilt ham litt til veggs og sagt; "Men man trenger jo ikke en godkjent årsak for å slå opp med noen. Hvis det ikke var rett for henne så var det ikke det, du er ikke genuint sint på henne? Og hvorfor i alle dager tenker du på dette tyve år etter?"

Generelt skal man ikke fokusere forholdet rundt ekser men her ville jeg syntes det var interessant å få sannheten frem og se om intuisjonen din er korrekt - at han er helt miserabel og tapt i fortiden.

Anonymous poster hash: 32360...1b5

Skrevet

Min tante på noen og 50 bruker navnet på sin første kjæreste og fødelsdatoen hans som passord på nesten alt.

Dels fordi det er lett og huske, og dels fordi han var en stor del av livet hennes før, men det stopper der.

Jeg hadde heller ikke syntes det ville vært rart å bruke min første kjæreste som passord. Det er jo noe du alltid vil huske ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...