Gå til innhold

Hvordan kjennes det ut å bli bitt av klegg veps eller humle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma sier jeg er allergisk mot insektsbitt etter jeg ble bitt av en veps når jeg var liten og hovnet veldig opp. Siden mamma har vært velig overbeskyttende med meg i barndommen har det blitt sånn at jeg nå er veldig redd insekter som biter :( Jeg husker ikke hvordan det føles å bli bitt. Det er mye fint vær nå og med det kommer det insekter, så derfor er jeg ganske nervøs når jeg er ute i parken eller på stranden. Får helt panikk nesten hvis en veps eller klegg følger etter meg.

Kan noen si hvordan det føles å bli bitt av de? Er det veldig vondt? :( Jeg er nå lei av å være så redd for de. Slapper ikke av når jeg er ute med venner i finværet. Venner har i det siste vist frem kleggstikk og vepsestikk, jeg er redd for å også bli bitt. Og de sier det gjør så vondt...

Anonymous poster hash: 139b9...596
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør INNFORJÆVLIG VONDT. De verste er blinding og klegg, for de lager ikke lyd, du bare merker at de TYGGER i deg plutselig....... Vepsen kan du i det minste flykte fra.

Anonymous poster hash: c2c8e...a86
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innforjævlig vondt? :( Hadde håpet på et annet svar for å være ærlig :P Kan ikke si jeg ble noe roligere nå... Men de er jo så små, hvordan kan det være så vondt da. Tror jeg holder meg inne til kleggen er borte jeg nå... hilsen ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innforjævlig vondt? :( Hadde håpet på et annet svar for å være ærlig :P Kan ikke si jeg ble noe roligere nå... Men de er jo så små, hvordan kan det være så vondt da. Tror jeg holder meg inne til kleggen er borte jeg nå... hilsen ts

Skulle gjerne gitt deg et annet svar, men sannheten vet du ;):hjerte:

Her jeg bor, utenfor Bergen, så er vi inne i vertse perioden nå. Jeg kan gå trygt ut igjen i slutten av juli :) Trøst deg med det ;)

Men det er sagt, at veps føler frykt :( Jeg er troende til den.......

Men ja, blinding og klegg hører man ikke komme. Lydløse jævler......

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne det jeg heller. Sånne små dyr, såååå mye skade... :(

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne gitt deg et annet svar, men sannheten vet du ;):hjerte:

Her jeg bor, utenfor Bergen, så er vi inne i vertse perioden nå. Jeg kan gå trygt ut igjen i slutten av juli :) Trøst deg med det ;)

Men det er sagt, at veps føler frykt :( Jeg er troende til den.......

Men ja, blinding og klegg hører man ikke komme. Lydløse jævler......

Hvis veps føler frykt er det vedig rart at jeg har klart å unngå å bli bitt i over 15 år :P kanskje bare flaks det. Har ikke blitt bitt elller stukket av noe siden jeg var liten så husker ikke hvordan det føles ut. Jeg bor også utenfor Bergen i nærheten av skog og mark. Så mye klegg :( hilsen ts

Gjest Episcopal
Skrevet

Jeg har blitt stukket én gang. Det var på lillefingen. Først kjente litt kløe, og når jeg først SÅ at jeg hadde blitt stukket, da gjorde det vondt. Hvordan vondt? Tygge tungen når man spiser vondt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis veps føler frykt er det vedig rart at jeg har klart å unngå å bli bitt i over 15 år :P kanskje bare flaks det. Har ikke blitt bitt elller stukket av noe siden jeg var liten så husker ikke hvordan det føles ut. Jeg bor også utenfor Bergen i nærheten av skog og mark. Så mye klegg :( hilsen ts

Uffff, samma som mitt sted det da.... Jeg la inn en tråd på "kropp og helse" hvordan jeg skulle unngå bitt, men ingen svar enda.... Håper noen kan gi tips. Vet ikke hvor gammel du er, men jeg var 27 i voksen alder første gang jeg ble stukket igjen. Av veps. Jeg var 6 år når legene påviste at jeg var allergisk, og sendte meg hjem igjen med antibiotika og armen i fatle......

I slutten av juli for oss som bor her har jeg merket *tommelen opp* :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det disse du er plaget av TS? Det er dem som plager meg mest.......................... :

post-37809-0-74424400-1405384279_thumb.j

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrev før jeg tenkte....... ;) MEn ja, de plager meg mest. Er massemassemassevis utenfor Bergen av disse. Får håpe du overlever uten stikk inntil August. For da er de mer slapp på bitingen. Pass deg for dem!!! ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klegg og blinding er ikke verre enn et sprøytestikk, bortsett fra at det klør sånn etterpå. Jeg har latt meg bli bitt for å sjekke om det egentlig var så ille, og det var det altså ikke. Veps derimot, har jeg unngått så langt, da de ikke stikker unntatt for å forsvare seg. Og det skal være en god del vondere.

Anonymous poster hash: 2d6e3...276

AnonymBruker
Skrevet

Klegg og blinding er ikke verre enn et sprøytestikk, bortsett fra at det klør sånn etterpå. Jeg har latt meg bli bitt for å sjekke om det egentlig var så ille, og det var det altså ikke. Veps derimot, har jeg unngått så langt, da de ikke stikker unntatt for å forsvare seg. Og det skal være en god del vondere.

Da er du IKKE allergisk........... Da hadde du hvertfall ikke vært så dust at du hadde prøvd å bli stukket. For oss som er allergisk er det INNFORJÆVLIG VONDT, da helst etterpå. Men IKKE som et sprøytestikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er du IKKE allergisk........... Da hadde du hvertfall ikke vært så dust at du hadde prøvd å bli stukket. For oss som er allergisk er det INNFORJÆVLIG VONDT, da helst etterpå. Men IKKE som et sprøytestikk.

Nei, naturligvis ikke, er man allergisk har man vel alvorligere ting å tenke på enn smerten i selve bittet/stikket - som faren for anafylaktisk sjokk og den slags...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, naturligvis ikke, er man allergisk har man vel alvorligere ting å tenke på enn smerten i selve bittet/stikket - som faren for anafylaktisk sjokk og den slags...

Det gjør vondt som faen. Men i og med at du oppsøker stikk og bitt, så kan det jo hende du liker smerte?

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør vondt som faen. Men i og med at du oppsøker stikk og bitt, så kan det jo hende du liker smerte?

Eller at du er litt koko?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det hjelper litt for meg :) Jeg er mest redd for smerten i stikket eler bitet. Tror ikke jeg er allergisk mot klegg, vet ikke om det går det :vetikke: men veps sier mamma jeg er allergisk mot. Husker ikke hva som skjedde når jeg ble stukket av veps så vet ikke hvor ille allergien er. Men det var en liten trøst for meg å å høre at det ikke er så vondt med klegg bitt:) hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det hjelper litt for meg :) Jeg er mest redd for smerten i stikket eler bitet. Tror ikke jeg er allergisk mot klegg, vet ikke om det går det :vetikke: men veps sier mamma jeg er allergisk mot. Husker ikke hva som skjedde når jeg ble stukket av veps så vet ikke hvor ille allergien er. Men det var en liten trøst for meg å å høre at det ikke er så vondt med klegg bitt:) hilsen ts

Ikke for å lage kvalme, men vepsen STIKKER, kleggen BITER. Tolk det hvordan du vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å lage kvalme, men vepsen STIKKER, kleggen BITER. Tolk det hvordan du vil.

Hva mener du? :) hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det disse du er plaget av TS? Det er dem som plager meg mest.......................... :

Ja det er disse ja :( de ser så ekkel ut! Har ikke blitt bitt enda men de suser rundt overalt og følger etter. Løper ofte unna :P hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? :) hilsen ts

Jeg mener det at man "vet" om at vepsen kommer, man har hørt lyden først. De har en brodd de stikker med. Kleggen derimot har brodd, men de kommer lydløst, setter seg godt til rette, biter seg fast, og så suger de, etter at de har hatt god tid til å planlegge måltidet. Idet du kjenner at måltidet blir sugd opp, da kjennes det verre ut enn et sprøytestikk...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...