Gå til innhold

Klesfarge har farget vaskemaskinen min! Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle farge en duk i sterk rosa farge. Og nå får jeg ikke bort rosafargen fra gummien inni maskinen.................

Er en ny maskin til over 10000kr, og jeg er livredd den er ødelagt, om i verste tilfelle rosa-fargen vil farge av på alt annet når jeg vasker klær? :( Har latt maskinen gå 2 ganger etter klesfargingen, men ingen forandring, bare rosa vann................ Og jeg har skrubbet som en gal, men fargen er og forblir i maskinen......

Tips?

Anonymous poster hash: 40760...968
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde med min maskin også, gummien er svart. Det kommer fremdeles sorte striper på de hvite dukene mine. Skal aldri mer farge tøy i maskin.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med min maskin også, gummien er svart. Det kommer fremdeles sorte striper på de hvite dukene mine. Skal aldri mer farge tøy i maskin.

:( :( :(

Håper virkelig noen har et tips til oss.

TS

Skrevet

Jeg vasker gummien med jevne mellomrom, og får av litt nå og da. Det blir sikkert borte til slutt. Skrubber den før hver hvitvask, sånn at det ikke er noe løs farge på den når jeg vasker hvitt. Utrolig irriterende. :/

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo maskinrens, vurderer å prøve det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker gummien med jevne mellomrom, og får av litt nå og da. Det blir sikkert borte til slutt. Skrubber den før hver hvitvask, sånn at det ikke er noe løs farge på den når jeg vasker hvitt. Utrolig irriterende. :/

Det finnes jo maskinrens, vurderer å prøve det.

Hva vasker du gummien med? Jeg håper på kjerringråd ala salmiakk osv osv... Neglelakkfjerner, skal vi prøve det?

TS

• Liker 2
Skrevet

Tror nok ikke at hele maskinen er ødelagt. I verste fall må gummiringen byttes.

Lykke til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke at hele maskinen er ødelagt. I verste fall må gummiringen byttes.

Lykke til :)

Hvordan i all verden skal man gjøre det? :klo: Kjøpe gummi på Elkjøp? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i all verden skal man gjøre det? :klo: Kjøpe gummi på Elkjøp? :klo:

Første steg er vel å ta kontakt med forhandleren ja. Aner ikke om det er noe du kan gjøre selv, eller om du må hafagfolk til jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Første steg er vel å ta kontakt med forhandleren ja. Aner ikke om det er noe du kan gjøre selv, eller om du må hafagfolk til jobben.

Faen... Høres dyrt ut... Ingen kjerringråd??

...........................

TS

Skrevet (endret)

Hva slags maskin har du?

Har dessverre ingen lure tips. Det står ikke noe på pakken med farge du brukte?

Endret av fruBeist
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags maskin har du?

Har dessverre ingen lure tips. Det står ikke noe på pakken med farge du brukte?

Det er Miele.

Pakken på fargen lovet bare gull og grønne skoger... Ingen misfarging av noe slag eller beskrivelse på hvordan få vekk faenskapet........ :(

AnonymBruker
Skrevet

Kjør en runde med klor kanskje?

Anonymous poster hash: 46b5d...594

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sende en e-post til produsenten av fargen å høre, eventuelt en klage?

Anonymous poster hash: 3528f...e56
  • Liker 1
Skrevet

Takk for bryet med link osv osv, forresten :hjerte:

Bare hyggelig.

Men du, prøv eddik og bakepulver før neglelakkfjerner. Det er et kjerringråd for å fjerne lukt i avløp. Dessuten funker bakepulver strålende i kaffekanna. Vil tro at neglelakkfjerner er litt vel hardt for gummi. Bland en dæsj eddik og en dæsj bakepulver og skrubb med en klut.

Skrevet

...lekkasje fra vaskemaskin på grunn av dårlig dørpakning har du ikke lyst til å oppleve. Snakker av erfaring :(

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes meg!

Først tar du en vanlig dose hvitt tøy vaskemiddel Omo hvitt eller Blenda / Ariell legger inni trommelen.

Du tar 1 dl. Klorin. Påse at korken er tett og snu på flasken rørst når klorinen står skiller innholdet seg fort.

Klorinen heller du i såpeskuffen. BRUK MÅLEKOPP IKKE TA PÅ SLUMP.

Så kjører du maskinen på det lengste kokeprogrammet du har.

Hjelper ikke dette så tar du et kokeprogram til med 1/2 mengde normal mengde med hvitt vaskemiddel.

Etter 2 til 3 sånne runder uten effekt får du gå og kjøpe omo maskinrens og prøve det.

Eddik binder farge. Det brukte min mor i gamle dager når kjær farget mye av. Så det er ikke rette middelet for å fjerne.

Salmiakk er fettløselig og sterkt for både maskin og ikke minst for gummien. Ligg unna.

Neglelakkfjerner er for sterkt for gummien.

Kom ikke og spør etter kilder, dette er lærdom fra husmorskolen og fra mødre/bestemødre.

Anonymous poster hash: afefe...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...